در سفر به ارومیه به کدام بازارها سر بزنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ارومیه در شمالغرب کشور به دلیل دارا بودن جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد گردشگری پرتقاضا به شمار می‌رود. در این میان نزدیکی این شهر به مرزهای غربی کشور، باعث شده که بازارهای آن نیز جزو پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در بین مسافران باشد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی بازارها و مراکز تجاری ارومیه برای مسافران و گردشگران پرداخته است.

بازار تاریخی ارومیه

بازار قدیمی و سرپوشیده ارومیه یکی از اصلی‌ترین مراکز تجاری است که هم برای بازدید و هم برای خرید می‌توان به آن مراجعه کرد. این بازار زیبا در دوره صفویه ساخته شده و در دوره‌های زندیه و قاجار بر وسعت آن افزوده شده است.

در این بازار می‌توان انواع اجناس را با قیمت مناسب خریداری کرد. بیشتر مشاغل قدیمی و جدید در بازار تاریخی ارومیه فعال هستند و بیش از 1000 حجره و مغازه به همراه تعدادی مسجد، حمام، سرا و تیمچه زیبا و تاریخی نیز در این بازار مشاهده می‌شود.

بازار تاریخی اورمیه

راز آسمان پایتخت

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم

سیتادیوم را می‌توان بزرگترین مرکز خرید و تفریح در شمالغرب کشور نامید. به همین دلیل مورد توجه گردشگران قرار دارد. این مجتمع تجاری و تفریحی دارای مغازه‌هایی با برندهای مختلف، فود هال بزرگ سیتامیت، خانه بازی و سایر امکانات تفریحی و گردشگری است.

یکی از مزیت‌های این مرکز خرید دور بودن از ترافیک ارومیه و داشتن پارکینگ است. سیتادیوم در 4 طبقه ساخته شده و این مرکز خرید در انتهای بلوار سعدی قرار گرفته است.

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم

مرکز خرید تورک مال

تورک مال نیز یکی از مراکز خریدی است که در سال‌های اخیر به سبک جدید در این شهر تاسیس شده و از جمله مراکز خرید پررونق در شهر ارومیه محسوب می‌شود. بیشتر برندهای این بازار شامل برندهای کشور ترکیه بوده و علاوه بر این فودکورت و شهربازی قلعه شادی نیز در این مرکز خرید فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

تورک مال در 5 طبقه ساخته شده و در خیابان دانشکده ارومیه واقع شده است.

مرکز خرید تورک مال

بازار تاناکورا

همانطور که از نام این بازار مشخص است، بیشتر اجناس ارائه شده در آن، اجناس دست دوم خارجی و بعضا ایرانی هستند. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای دست دوم فروشی در کشور است که به صورت یک بازار سرپوشیده بزرگ طراحی شده است. البته مرزی بودن ارومیه باعث شده که اجناس باکیفیتی در این بازار عرضه شود.

اجناسی مانند لباس، کیف و کفش، اسباب بازی و عینک بیشتر از سایر اجناس در این بازار به فروش می‌رسد. بازار تاناکورا ارومیه، در خیابان بالانج و ابتدای جاده ارومیه به اشنویه واقع شده و چند راسته دارد که در هر یک اجناس خاصی به فروش می‌رسد.

بازار تاناکورا ارومیه

بازا قدیمی دوشابچی خانا

دوشاب ( شیره انگور)  یکی از سوغاتی‌های خاص ارومیه است که معمولا گردشگران علاقه زیادی برای خرید آن دارند. به دلیل رونق شغل پخت دوشاب و فروش لوازم آن، از زمان‌های گذشته بازار خاصی برای فعالان این شغل قدیمی ساخته شده است. این بازار سنتی در خیابان امام ارومیه قرار دارد و به دلیل تاریخی و خاص بودن می‌تواند مورد بازدید گردشگران قرار گیرد. این بازار کوچک و تاریخی دارای 70 مغازه است.

بازا قدیمی دوشابچی خانا

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتتریپدالاهوسام سیرسفرمارکتطاهاگشتنامی گشتیوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز