5 جاذبه دیدنی و باشکوه لرستان

دیدنی‌های جذاب استان لرستان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

استان لرستان واقع در غرب ایران، سرزمینی با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده و میراث‌فرهنگی غنی است. لرستان با مناظر متنوع خود، از کوه‌های باشکوه گرفته تا جنگل‌های سرسبز و آبشارهای وسیع و چشم‌نواز، بهشتی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان فراهم می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، دیدنی‌های جذاب استان لرستان را معرفی می‌کند.

1-جنگل و آبشار نای انگیز لرستان

جنگل نای انگیز در نزدیکی شهرستان خرم‌آباد، جاذبه‌ای مسحورکننده در استان لرستان است. این جنگل که عمدتاً توسط درختان بلوط پر شده است، به‌خاطر محیط آرام و آبشار خیره‌کننده‌اش مشهور است. آبشارهایی که شبیه یک راه‌پله هستند، درحالی‌که در میان شاخ و برگ‌های سرسبز جاری می‌شوند، سمفونی آرامش بخشی ایجاد می‌کنند.

1-جنگل و آبشار نای انگیز لرستان

2-اشترانکوه لرستان

اشترانکوه برای کسانی که به دنبال ماجراجویی در میان قله‌های مرتفع و مناظر ناهموار هستند، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. این رشته‌کوه که در نزدیکی شهرستان ازنا قرار دارد، دارای یخچال‌های طبیعی دائمی و مناظر خیره‌کننده است.

راز آسمان پایتخت

اشترانکوه با بلندترین قله چال کبود که به ارتفاع خیره‌کننده ۴ هزار و ۱۰۰ متری می‌رسد، کوهنوردان و طبیعت‌گردان را به کاوش در فضای بکر خود دعوت می‌کند. فضای سرسبز و مناظر شگفت‌انگیز آن فرصت‌های بی‌نظیری را برای کاوش و ماجراجویی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

2-اشترانکوه لرستان

3-آبشار آبگرمه لرستان

آبشار آبگرمه که در میان فضای سرسبز در نزدیکی شهر دورود قرار گرفته جواهری پنهان است. این آبشار زیبا بیش از ۲۰ متر طول دارد. در حالیکه توسط نمایی از گل‌های رنگارنگ و مملو از حیات‌وحش متنوع، از جمله اسب‌های وحشی و بزهای کوهستانی پر شده، فراری آرام به آغوش طبیعت ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند در محیط آرام پیاده‌روی کنند، از زیبایی آب‌های آبشار لذت ببرند و در آرامش این خلوتگاه غرق شوند.

3-آبشار آبگرمه لرستان

4-پارک جنگلی مخمل کوه لرستان

پارک جنگلی مخمل کوه که در شمال شهر خرم‌آباد واقع شده، مأمن آرامش و زیبایی طبیعی است. این پارک با مساحت ۴۷۵ کیلومترمربع، با صخره‌های پوشیده از گل و فضای سرسبز تزیین شده است و پس‌زمینه‌ای زیبا برای فعالیت‌های بیرون از خانه ارائه می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در میان مناظر خوش‌منظره قدم بزنند، از کوه‌های باشکوه پارک بالا بروند یا از یک پیک‌نیک آرام در میان شکوه طبیعت لذت ببرند. پارک جنگلی مخمل کوه با جاذبه‌هایی مانند تنگه شبیخون و آبشار خون مانند، تجربه‌ای مسحورکننده را برای بازدیدکنندگان نوید می‌دهد.

4-پارک جنگلی مخمل کوه لرستان

5-دره خزینه لرستان

دره خزینه که یادآور گرند کنیون نمادین در آمریکا است، یک شگفتی طبیعی بوده که در شهر پلدختر واقع شده است. این دره خیره‌کننده که توسط رودخانه پر پیچ‌وخم سیمره احاطه شده است، دارای صخره‌های چشمگیر و یک پل معلق خیره‌کننده است که بیش از ۱۱۲ متر طول دارد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این منظره ناهموار به ماجراجویی بپردازند و از عظمت طبیعت شگفت‌زده شوند و خاطرات فراموش‌نشدنی را ثبت کنند. دره خزینه چه در حال کاوش در جواهرات پنهان دره و چه عبور از پل معلق برای مناظر پانوراما، تجربه‌ای غوطه‌ور در قلب زیبایی‌های طبیعت لرستان را ارائه می‌دهد.

5-دره خزینه لرستان

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهویوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز