۴ آبشار دیدنی استان گلستان در بهار 1403

۴ آبشار دیدنی استان گلستان
لست سکند

استان گلستان، واقع در منطقه زیبای شمال ایران، دارای گنجینه‌ای از بناهای تاریخی و شگفتی‌های طبیعی است. در میان جاذبه‌های بی‌شمارش، این استان با آبشارهای مسحورکننده‌ای آراسته شده که هر کدام داستان‌هایی از آرامش را در میان مناظر سرسبز رقم می‌زنند. درحالی‌که ملودی‌های آرامش‌بخش آبشارها به گوش می‌رسد، سفری تکرارنشدنی در میان جنگل‌های بکر گلستان و جذابیت آبشارهای باشکوه آن خواهید داشت.

کاماپرس در این گزارش، ۴ آبشار دیدنی استان گلستان را معرفی می‌کند.

1-آبشار زیارت

آبشار زیارت که در میان جنگل‌های سرسبز جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد، گواه بر عظمت طبیعت است. زیارت با آب‌های زلال و صدای آرامش‌بخشی که دارد فضای رویایی برای مسافران ایجاد می‌کند. شما می‌توانید سفری را در جنگل ناهارخوران آغاز کنید و در آرامش منظره دلربای زیارت غرق شوید. برای رسیدن آبشار زیارت به سمت جنوب گرگان و جنگل ناهارخوران حرکت کنید. پس از عبور از جنگل به روستای زیارت می‌رسید. مسیر خود از روستای زیارت به سمت آبشار ادامه دهید. لازم به ذکر است که بخشی از جاده آسفالت و بخشی خاکی است.

1-آبشار زیارت

2-آبشار شیرآباد

در روستای زیبای شیرآباد، سمفونی آب‌های آبشاری در انتظار مسافران است تا شکوه پنهان آن را کشف کنند. آبشارهای هفت پله‌ای شیرآباد که در حاشیه رودخانه می‌پیچند، حواس را مجذوب خود می‌کنند و نگاهی اجمالی به هنر طبیعت می‌دهند. در شهر خان ببین بگردید تا شکوه آبشارهای بکر شیرآباد را کشف کنید و سفری مسحورکننده را آغاز کنید.

راز آسمان پایتخت

از شهر خان‌ببین مسیر خود را به سمت روستای شیرآباد شروع کنید. پس از رسیدن به این روستا در حدود ۳ کیلومتر جاده آسفالت در پیشروی دارید تا به مسیری خاکی موجود برسید. در پایان مسیر خاکی، آبشار شیرآباد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

2-آبشار شیرآباد

3-آبشار کبودوال

آبشار کبودوال که منظره‌ای مسحورکننده از زیبایی‌های طبیعی است، در دل جنگل قرار دارد. کبودوال که به‌عنوان تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران شهرت دارد، بازدیدکنندگان را با مناظر پویایی و محیط آرام خود مجذوب خود می‌کند. در شهر علی‌آبادکتول سفر کنید تا جذابیت آب‌های آبشاری کبودوال را کشف کنید، جایی که شکوه طبیعت در رنگ‌های پر جنب‌وجوش آشکار می‌شود.

آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی‌آبادکتول واقع شده است و برای رسیدن به آن باید در حدود ۳۲۰ پله سنگی را رد کنید. مسیر رفتن به این آبشار مسیر جنگلی است که باید پیاده آن را طی کنید.

3-آبشار کبودوال

4-آبشار لاشو

در مجاورت شهرستان آزادشهر، آبشار لاشو با جذابیت گیرا و محیطی آرام مسافران را به خود جذب می‌کند. آب‌های آبشار لاشو که از چهار چشمه زاده شده، آهنگی هماهنگ در میان محیط سرسبز ایجاد می‌کند. از روستای فاضل آباد عبور کرده و در مسیری خوش‌منظره به سمت آغوش آرام لاشو حرکت کنید، جایی که شگفتی‌های طبیعت در انتظار شماست.

برای رسیدن به آبشار لاشو، پس از شهر آزارشهر، در جاده شاهرود مسیر خود را ادامه دهید تا وارد جاده فرعی روستا فاضل آباد شوید. پس از این روستا در سمت چپ فضای جنگی وجود دارد که از آنجا مسیری به طول ۱۵۰۰ متر وجود دارد که در انتهای آن آبشار لاشو واقع شده است.

4-آبشار لاشو

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز