دیدنی ترین آبشارهای اطراف چالوس برای تعطیلات بهمن

دیدنی ترین آبشارهای اطراف چالوس برای تعطیلات بهمن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

از آنجاکه بیشتر مساحت کشور ما خشک و بیابانی است، شمال سرسبز با آب و هوای بی‌نظیری که دارد مقصد سفرهای گاه و بی‌گاه مسافران به شمار می‌رود. در این میان چالوس به عنوان نگین زیبای شهرهای شمالی، با ساحل تمیز، آبشارهای حیرت‌آور و جنگل‌های سرسبز حال و هوای دیگری دارد که هر روز مسافران زیادی را عاشق و شیفته خود می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، دیدنی‌ترین آبشارهای اطراف چالوس برای تعطیلات بهمن را به شما معرفی می‌کند.

1-آبشار اکاپل

اگر از شهر چالوس به سمت کلاردشت و آغاز ارتفاعات البرز حرکت کنید به محلی می‌رسید که در دل جنگلی کوهستانی، آبشاری بکر دارد و  سالانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. این آبشار به دلیل موقعیت خاص و بی‌نظیر و زیبایی و شکوهی که دارد برای کمپ کردن هم بسیار مناسب است. اگر از سمت دریاچه ولشت به سمت آبشار اکاپل حرکت کنید، در مسیر، رودهای فصلی کوچک، ارتفاعات سر به فلک کشیده، حیات وحش جذاب و بافت گیاهی بکر و دست‌نخورده‌ای خواهید دید.

1-آبشار اکاپل

2-آبشار سواسره

آبشار سواسره که یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی چالوس به شمار می‌رود در نزدیکی روستای بلده واقع شده که در فاصله 53 کیلومتری جاده هراز و 55 کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. آبشار سواسره که ارتفاع 100 متری دارد منظره‌ی بی‌نظیری را ایجاد کرده است. در بالای آبشار سواسره، منطقه بلده قرار دارد که در فاصله این آبشار و فضای کوهستانی و بیشه‌ای بلده، آبشارهای دیگری نیز وجود دارند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-آبشار سواسره

3-آبشار هفت چشمه

در کیلومتر 17 جاده چالوس آبشاری زیبا و بلندقامت قرار دارد که آن را به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ایران می‌شناسند. آبشار هفت چشمه با پوشش گیاهی سرسبز در کنار انبوهی از درختان بید حال و هوای دیگری را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌کند. یکی از زیبایی‌های مسیر رسیدن به این آبشار وجود آبشارهای کوتاه و بلند دیگری است که زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند. این آبشار زیبا و چشم‌نواز قطعا یکی از خاص‌ترین آبشارهای مسیر جاده چالوس است.

3-آبشار هفت چشمه

4-آبشار نوجان

در کیلومتر پانزده جاده چالوس روستایی به نام نوجان قرار دارد که از جمله جاذبه‌های دیدنی چالوس به شمار می‌رود. اما اگر کمی از این روستا فاصله بگیرید و به سمت روستای خوارس بروید، آبشار زیبای نوجان را خواهید دید. این آبشار با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد در کنار آب و هوای بی‌نظیر بدون شک مسافران و گردشگران را شیفته و دلباخته این منطقه زیبا و کوهستانی می‌کند.

4-آبشار نوجان

5-آبشار دره آندرس

در کیلومتر 75 جاده چالوس و در ضلع غربی گردنه کندوان دره‌ای به نام آندرس قرار گرفته است که به عنوان بهشت دره‌نوردان و طبیعت‌گردان شناخته می‌شود. آنچه این دره زیبا را بر سر زبان ها انداخته، آبشارهای کوتاه و بلند متعددی است که در جای جای آن به چشم می‌خورند. در دل این دره تنگه‌ای قرار دارد که در میان دیوارهای بلند صخره‌ای شکل گرفته و آبشار دره آندرس را شکل داده است. این محل با زیبایی‌های خود به محلی برای اتراق دره‌نوردان و طبیعت‌گردان حرفه‌ای تبدیل شده است.

5-آبشار دره آندرس

ذکر این نکته واجب است که پیش از سفر به این مناطق دیدنی، چک کردن آب و هوای منطقه ضروری است. بنابراین با در نظر گرفتن نکات ایمنی برای سفر به این آبشارها برنامه ریزی کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز