معروف ترین جاذبه های دیدنی درود در لرستان

معروف ترین جاهای دیدنی درود
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر درود یکی از شهرهای زیبای استان لرستان است که در فاصه 90 کیلومتری از شهر خرم آباد واقع شده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه زاگرس و اشترانکوه طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد که در کنار دیگز جاذبه‌های گردشگری این شهر به محلی برای گشت و گذار مسافران و مهمانان در روزهای مختلف سال تبدیل شده است.

کاماپرس در این گزارش، معروف ترین جاهای دیدنی درود را معرفی می‌کند.

1-دریاچه گهر

دریاچه کوهستانی گهر که یکی از جاذبه‌های گردشگری درود به شمار می‌رود، در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و در ارتفاع ۲۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه که به نگین اشترانکوه شهرت دارد هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. البته بعضی از منابع این دریاچه را نگین زاگرس می‌دانند. علاوه بر آن دریاچه گهر دارای سواحل ماسه ای و صخره ای  بوده که بخش ساحلی آن مناسب شنا است.

1-دریاچه گهر

2-کوه قارون

کوه قارون که در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دورود قرار دارد به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر شناخته می‌شود. این کوه که در گذشته‌های دور، به واسطه موقعیت مکانی خود به عنوان قلعه‌ای نظامی به شمار می‌رفت و مورد استفاده قرار می‌گرفت، غارهای زیادی در دل خود دارد. علاوه بر آن مردم استان لرستان اعتقاد دارند که گنج قارون در این محل مخفی بوده و به همین دلیل هم به این اسم نامگذاری شده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-کوه قارون

3-دره نی گا

دره نی گا یا نگار که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد درود به شمار می‌رود، منطقه ای بکر بوده که در مسیر دریاچه گهر قرار دارد. رود سفیدآب نیز که در این منطقه واقع شده به این دره صخره‌ای می‌رسد. علاوه بر آن دیواره‌های صخره‌ای این دره که عرض آن ۵۰۰ متر است، بسیار بلند بوده و منظره‌ای خارق‌العاده خلق کرده است.

3-دره نی گا

4-رود سزار

این رودخانه که از به هم پیوستن دو رودخانه ماربره و رودخانه تیره در این خطه ایجاد شده، به یکی از جاذبه‌های طبیعی درود تبدیل شده است. درواقع رودخانه سزار که به آن آب دز هم می‌گویند یکی از شاخه‌های رودخانه دز به شمار می‌رود که حدود ۵۱۵ کیلومتر طول دارد و حوضه آبگیر آن حدود ۲۲هزار کیلومتر مربع است. این رودخانه تنوع بی نظیری از انواع ماهیان مانند: کفال، کف زی، کپور و گربه ماهی و … دارد که به لحاظ اکولوژی بسیار حائز اهمیت است.

4-رود سزار

5-کوه پریز

کوه پریز با ارتفاع ۳۰۹۵ در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد که معروفترین قله این کوه به قله “کر و دختر” شناخته می شود. این کوه با زیبایی تماشایی که دارد، با جاذبه‌های دیگری مانند آبشار، به خاص بودن این منطقه افزوده است. مهمانان با وقت گذراندن و بازدید از این منطقه می‌توانند یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنند.

5-کوه پریز

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز