۵ اقامتگاه کویری جذاب برای سفرهای مجردی

۵ اقامتگاه کویری جذاب برای سفرهای مجردی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی به خصوص در مناطق کویری حال و هوای دیگری دارد و فرصت استثنایی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی فراهم می‌کند. به طور کلی اقامتگاه‌ کویری به‌عنوان نمایندگان سبک زندگی سنتی ایرانی در مناطق کویری به شمار می‌روند که این فرصت را برای گردشگران و مهمانان فراهم می‌کنند تا با طبیعت بکر کویر آشنا شوند. در بازدید از این اقامتگاه‌ها مسافران با معماری سنتی، امکانات، غذاها و رسم‌ و رسوم و آیین‌های محلی بیشتر آشنا می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش، ۵ اقامتگاه کویری جذاب برای سفرهای مجردی را معرفی می‌کند.

1-اقامتگاه کویری و بومگردی براتی

اقامتگاه بوم‌گردی کویری براتی، در قلب کویر مصر قرار دارد که یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های کویری ایران به شمار می‌رود. این اقامتگاه فرصتی فوق‌العاده برای تجربه زندگی در دل طبیعت بکر و آشنایی با فرهنگ بومی مردم کویر را برای مجردها فراهم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این اقامتگاه که درواقع یک‌ خانه قدیمی است، معماری سنتی و امکانات مناسب آن مثل حمام و سرویس بهداشتی مجزا، وسایل بهداشتی مثل شامپو، صابون، خدمات لاندری با هزینه جداگانه، صبحانه و پذیرش ۲۴ ساعته است.

1-اقامتگاه بومگردی کویری براتی

2-اقامتگاه بومگردی کویری ایران خانه آتشونی یا خانه مازیار

اقامتگاه کویری بوم‌گردی خانه آتشونی که به خانه مازیار نیز معروف است، یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری ایران به شمار می‌رود که در روستای گرمه در دشت کویر قرار دارد. این اقامتگاه که ۴۰۰ سال قدمت دارد، دارای معماری سنتی و بومی است که با استفاده از خشت‌های خام مرمت و بازسازی شده است. علاوه بر آن این اقامتگاه در حال حاضر به یک اقامتگاه سنتی و بومی برای گردشگران و علاقه‌مندان به زندگی در طبیعت و آشنایی با فرهنگ محلی تبدیل شده است. بنابراین مسافران در خانه آتشونی یا خانه مازیار، این فرصت را دارد که از طعم خوش غذاهای محلی لذت ببرند و با آداب و رسوم مردم محلی این منطقه بیشتر آشنا شوند.

راز آسمان پایتخت

2-اقامتگاه بومگردی کویری ایران خانه آتشونی یا خانه مازیار

3-اقامتگاه کویری عمو حسن

این اقامتگاه بوم‌گردی کویری به محلی خاص و جذاب در دل کویر تبدیل شده که در روستای هد در نزدیکی جندق قرار دارد. این اقامتگاه به دلیل داشتن معماری سنتی و بومی منطقه طوری طراحی شده که موزون با فرهنگ محلی باشد و متناسب با سبک طبیعی منطقه پیش رود. سفرهای مجردی به کویر و اقامت در بومگردی عمو حسن این فرصت را برای جوان‌ترها فراهم می‌کند تا از نزدیک با مردم مهمان‌نواز و فرهنگ منحصربه‌فرد این منطقه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:

3-اقامتگاه بومگردی کویری ایران عمو حسن

4-اقامتگاه بومگردی کویری خانه صفا کاشان

اقامتگاه کویری خانه صفا که در کاشان قرار دارد یکی دیگر از اقامتگاه‌های بومگردی کویری ایران به شمار می‌رود. این اقامتگاه که در نزدیکی کویر مرنجاب و آران و بیدگل واقع شده قدمتی قریب به ۳۵۰ سال دارد که به دوره صفویه بازمی‌گردد و در حال حاضر عنوان یکی از زیباترین و شیک‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی ایران را دارد. خانه صفا همچنین با ۷ اتاق سنتی دارای امکانات متنوعی مانند موسیقی محلی و رستوران سنتی نیز است. این روزها قسمتی از این اقامتگاه توسط زوج طبیعت گرد، علی محسنی و نسترن سعادتی اداره می‌شود و با ظرفیت ۴٠ نفر برای تورهای طبیعت گردی و تاریخی، سفرهای مجردی و خانوادگی انتخاب بسیار مناسبی است.

4-اقامتگاه بومگردی کویری خانه صفا کاشان

5-اقامتگاه کویری نبکا

اقامتگاه بوم‌گردی نبکا نیز یکی دیگر از اقامتگاه‌های بومگردی کویری معروف در بین مسافران و گردشگران به شمار می‌رود. این اقامتگاه با بافت سنتی و محلی خود، به یک مقصد زیبا و تماشایی برای اقامت تبدیل شده است. درواقع اقامتگاه نبکا یک‌ خانه باغ بزرگ با نهر آب و درختان نخل است که اقامت در آنجا را به یک تجربه فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند. همچنین این اقامتگاه دارای پنج اتاق است و امکاناتی مثل غذاهای محلی و گاری سواری برای گشت‌وگذار در شهر دارد.

5-اقامتگاه بومگردی کویری نبکا

انتهای پیام

مرتبط با : اتاقکجابامادالاهو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز