دلار 140 تومان گران شد/ گرانی دلار در روز باخت تگزاسی ترامپ!

لست سکند

بر اساس گزارش رسانه ها امروز شنبه 22 آذرماه 1399 نرخ دلار 140 تومان افزایش یافت و به 26 هزار و 240 تومان رسید.

به گزارش کاماپرس، دلار هفته چهارم آذرماه را با افزایش قیمت آغاز کرد تا انتظار برای کاهش نرخ اسکناس آمریکایی و تاثیرگذاری آن بر تورم و بازارهای دیگر رنگ ببازد. گرانی دلار امروز در حالی اتفاق افتاد که در حوزه تحولات سیاسی شاهد باخت سنگین دیگری برای تیم حقوقی ترامپ بودیم و وی در پرونده ای هم که تگزاس برای ابطال نتایج انتخابات به دیوان عالی آمریکا برده بود شکست خورد.

انتظار می رفت انتشار این خبر شوکی منفی به دلار وارد کند اما این اتفاق نیفتاد و برخی تحلیل گران نزدیک شدن به سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی و احتمال افزایش تنش ها در منطقه را علت این امر می دانند.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد،  قیمت دلار در بازار آزاد، امروز با افزای 140 تومانی به ۲۶,۲۴۰ (بیست و شش هزار و دویست و چهل ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۵۳ درصدی داشته است.

نرخ دلار در بازار متشکل امروز با افزایش ۰.۲۱ درصدی، از ۲۵,۷۴۷ (بیست و پنج هزار و هفتصد و چهل و هفت ) تومان به ۲۵,۸۰۲ (بیست و پنج هزار و هشتصد و دو ) تومان رسید.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر، قیمت یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۰.۰۹ درصدی، از ۳۱,۶۵۶ (سی و یک هزار و ششصد و پنجاه و شش ) تومان به ۳۱,۶۳۰ (سی و یک هزار و ششصد و سی ) تومان رسید.

شایان ذکر است؛ در بازار امروز درهم امارات (حواله) نسبت به ۲ روز پیش، با ۳۰ تومان افزایش، ۷,۲۴۰ (هفت هزار و دویست و چهل ) تومان نرخ گذاری شد.

نکته جالب توجه این که لیر ترکیه با وجود تنش سیاسی اخیر با ایران، با افزایش ۰.۵۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۳۴۰ (سه هزار و سیصد و چهل ) تومان معامله شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز