بهترین روش های خوش گذرانی در تور استانبول پاییز 1402

تور-استانبول-پاییز-کاماپرس
لست سکند

شهر استانبول با داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعتی بی‌نظیر، هر ساله میزبان گردشگران خارجی زیادی از سراسر دنیا است. این شهر در میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد به طوری که در سال 2022 میزبان 16 میلیون گردشگر بوده است.

کاماپرس در این گزارش جاذبه­ های گردشگری استانبول را معرفی کرده است.

بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل استانبول بسته به هدف هر شخص در سفر ممکن است متفاوت باشد. برخی گردشگران هتل‌های لوکس مرکز شهر، برخی دیگر هتل‌های بزرگ اطراف شهر و برخی هم هتل‌های اقتصادی و مقرون به صرفه را ترجیح می‌دهند؛ با این حال، هدف از سفر به شهر زیبای استانبول هر چه که باشد، انتخاب بهترین هتل می‌تواند بر کیفیت سفر تاثیرگذار باشد. در ادامه تعدادی از بهترین هتل­های استانبول معرفی شده است.

هتل هیلتون بسفروس (Hilton Istanbul Bosphorus): هتل هیلتون در قلب شهر استانبول قرار گرفته و با داشتن مناظر خیره‌کننده‌ای از تنگه بسفر، از جمله بهترین هتل‌های پنج ستاره این شهر به شمار می‌رود که با میدان تکسیم تنها 10 دقیقه فاصله دارد. این هتل با داشتن استخر روباز و سرپوشیده، خدمات ماساژ، ایروبیک، باشگاه بدنسازی، کرایه دوچرخه، حمام سنتی ترکی و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، امکانات تفریحی و رفاهی خوبی در اختیار مهمانان خود قرار داده است. گردشگران می‌‎‎توانند در رستوران‌های این مجموعه انواع غذاهای سنتی ترکیه و غذاهای بین‌المللی نظیر چینی، لبنانی و دریایی نوش جان کنند.

تور-استانبول-پاییز-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

هتل اکسیدنتال تکسیم (Occidental Taksim): هتل اکسیدنتال تکسیم همانطور که از نامش پیداست، در نزدیکی میدان تکسیم در مرکز استانبول واقع شده و از بهترین هتل‌های چهار ستاره این شهر زیبا به شمار می‌رود. این هتل محبوب به علت موقعیت قرارگیری و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، برای افرادی که دوستدار پرسه زدن در شهر و رستوران‌های لوکس هستند، بهترین گزینه است.

بهترین تفریحات برای مسافران تور استانبول

بسیاری از افراد به دنبال تجربه بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات در سفر به استانبول هستند. گردشگران می‌توانند در طول سفر خود در این شهر، تفریحاتی مطابق با سلیقه و میل خود برگزینند و خاطراتی ماندگار برای خود رقم بزنند. در ادامه بهترین تفریحاتی که می‌توان در استانبول تجربه کرد، معرفی شده است.

جزایر پرنس استانبول: اگر به دنبال رهایی از شلوغی مرکز شهر استانبول هستید، می‌توانید محیط دنج و آرام و همچنین طبیعت سبز و بی‌نظیر جزایر پرنس را انتخاب کنید. از دوچرخه‌ها و کالسکه‌های اسب می‌توانید برای گردش در جزیره زیبای پرنس استفاده کنید. این جزیره می‌تواند برای گذراندن ماه عسل زوج‌های جوان، انتخاب بسیار مناسبی باشد.

تور-استانبول-پاییز-کاماپرس

بالن سواری در میان ابرها: بالن سواری بر فراز آسمان، یکی از محبوب‌ترین تفریحات استانبول است که در سال‎‌های اخیر میان گردشگران و خانواده‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. کاپادوکیه، بهترین مکان برای تجربه کردن پرواز با بالن‌های غول پیکر و رنگارنگ است. گردشگران می‌توانند از مناطق گردشگری مرتفعی که در گوشه و کنار این منطقه ساخته شده‌اند، به تماشای پرواز بالن‌ها بنشینند و عکس‌هایی زیبا ثبت کنند.

پیاده ­روی در شب­‌های پاییزی خیابان استقلال: برای خوش گذرانی در استانبول لزومی به تفریحات گران قیمت و هزینه‌های زیاد نیست. می‌توان برای گذراندن یک شب عالی، به قلب تپنده استانبول یعنی خیابان استقلال رفت. این خیابان با داشتن بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید لوکس و گالری‌های هنری و نقاشی‌های دیواری، توانسته گردشگران زیادی به خود جذب کند.

حضور گردشگران خارجی از سراسر دنیا، معماری استثنایی این منطقه و حضور گروه‌های موسیقی و نوازندگان خیابانی، جذابیت این خیابان را دو چندان کرده است. گردشگران می‌توانند با گذراندن یک شب در خیابان استقلال و نوش جان کردن لذیذترین غذاها در محبوب‌ترین رستوران‌های این منطقه، شبی رویایی سپری کنند.

تور-استانبول-پاییز-کاماپرس

بهترین مراکز خرید برای ایرانیان

استانبول با برخورداری از مراکز خرید لوکس و نمایندگی مشهورترین برندهای دنیا و همچنین داشتن پوشاک تولیدی با کیفیت، از جمله مقاصد محبوب ایرانیان برای خرید پوشاک است. کانیون، زورلو، برج ترامپ، جواهیر، پالادیوم و استانبول مال، از جمله بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید استانبول است. با این حال، اگر قصد دارید از حراجی‌ها و فروشگاه‌های ارزان قیمت خرید کنید، می‌توانید به مراکز خرید فروم، اوتلت اولویوم و مال آو استانبول سری بزنید.

لوکیشن­ های عکاسی در استانبول

از ماجراجویی و کاوش در استانبول، تنها این خاطرات شیرین و عکس‌های زیبا است که باقی می‌ماند. بسیاری از گردشگران برای ثبت عکس‌هایی خاص، در جست­وجوی بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول هستند که در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی پرداخته شده است.

بالات: بالات، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های شهر استانبول است که شهرت خود را از کافه‌ها و خانه‌های رنگارنگ خود دارد. هنگامی که در کوچه پس کوچه‌های محله بالات قدم می‌زنید، خانه‌های رنگارنگی را مشاهده می‌کنید که با رنگ‌های صورتی، سبز، آبی، زرد و سایر رنگ­ها در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. عکاسی در این محله و در کنار این خانه‌های فانتزی و کافه‌های نقلی کوچک، جلوه‌ای زیبا به پس زمینه عکس شما می‌بخشد.

 

 

تور-استانبول-پاییز-کاماپرس

مسجد آبی: مسجد آبی که در میان مردم استانبول با نام مسجد سلطان احمد شناخته می‌شود، از جمله معروف‌ترین مساجد استانبول است که ساخت آن به قرن 17 باز می‌گردد. مسجد آبی با گنبدهای آبشاری، مناره‌ها، طاق‌های پی در پی، معماری متقارن و کاشی‌های آبی رنگ درون آن، یکی از مهم­ترین جاذبه‌های گردشگری شهر و بهترین مکان برای عکاسی در استانبول است.

محله کاراکوی: محله کاراکوی با داشتن موزه‌های تاریخی، مساجد زیبا، کلیساهای قدیمی و کوچه‌هایی با معماری کم‌نظیر، همچون یک بوم نقاشی زیبا و منحصر به فرد در استانبول است. در کنار عکاسی از این محله زیبا می‌توانید در یکی از کافه‌های رنگارنگ آن یک فنجان قهوه ترک میل کنید.

پس از آنکه در خیابان‌ها و کوچه‌های شگفت‌انگیز مزین به نقاشی‌های دیواری هنری این محله قدم زدید، می‌توانید به برج باشکوه گالاتا بروید و با رسیدن به بالای آن می‌توانید از مناظر اطراف برج و پل بسفر، عکسی پانوراما به ثبت برسانید. پس از بازدید از این مکان زیبا می‌توانید با انحراف مسیر خود، به سمت خیابان چتر رفته و جلوه‌ای رنگارنگ به پس زمینه عکس‌های خود ببخشید.

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

در گذشته استانبول پایتخت کشور ترکیه بود، اما هم‌اکنون این شهر به پایتخت گردشگری استانبول تبدیل شده و جای خود را به شهر آنکارا داده است. علت تغییر پایتخت ترکیه، موقعیت حساس استراتژیک و جغرافیایی شهر استانبول بود. از آن‌جایی که در طی جنگ جهانی اول، استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی حساس خود سقوط کرد و تحت سلطه استعمارگران قرار گرفت، سران این کشور تصمیم گرفتند که پایتخت را از استانبول به آنکارا تغییر دهند.

شهر ساحلی استانبول با داشتن جاذبه‌های دیدنی، تاریخی و طبیعت بی‌نظیر، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است و بدین‌ترتیب توانست عنوان پایتخت گردشگری ترکیه را از آن خود کند.

خرید اقساطی تور استانبول پاییز 1402

اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، ولی نگران هزینه‌های سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تور استانبول پاییز 1402 را به صورت اقساطی رزرو کنید، زیرا با این کار ملزم به پرداخت هزینه‌های تور به صورت یکجا نیستید.

تور استانبول پاییز براساس مدت زمان اقامت، محل حرکت و خدمات تور آژانس گردشگری از هشت میلیون و 600 هزار تومان تا 13 میلیون و 600 هزار تومان متغیر است. اگر قصد دارید که تور استانبول پاییز را به صورت اقساطی رزرو کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت «لحظه آخر» به آدرس www.Lahzeakhar.com از خدمات و ویژگی‌های متنوع هر تور آگاهی‌های لازم را کسب و پس از مقایسه قیمت و کیفیت تورها، بهترین تور پاییز استانبول را متناسب با سلیقه و نیاز خود رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بهترین روش های خوش گذرانی در تور استانبول پاییز 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز