۸ عامل موثر بر قیمت لوله داربست

داربست
تورهای مسافرتی لحظه آخر

لوله‌ داربست دارای ویژگی‌های مختلفی بوده که از آن‌ها برای کاربردهای متفاوتی نیز استفاده می‌شود. جنس لوله، برند تولیدکننده، ضخامت و ابعاد لوله داربست همچنین عوامل خارجی مانند قیمت ارز، قیمت‌ جهانی لوله داربست، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی و … به طور مستقیم یا غیر مستقیم می‌توانند بر قیمت لوله‌ داربست تاثیرگذار باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۸ عامل موثر بر قیمت لوله داربست می‌پردازد.

جنس لوله داربست

مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت لوله داربست، جنس آن است. لوله‌ داربست از جنس‌های استیل، گالوانیزه و ورق سیاه تولید می‌شود. قیمت لوله‌ استیل و گالوانیزه با توجه به کیفیت بالاتر فلز و ظاهر زیبای آن‌ها بیشتر است. به عبارتی می‌توان گفت که قیمت لوله‌ داربست تولید شده از ورق سیاه یا لوله استیل دارای پایین‌ترین قیمت در بین لوله‌های داربست است اما لوله استیل به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی و سهولت در تمیز کردن، در صنایع حساس مانند صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارد. سازندگان لوله استیل، این محصول را برای صنایع مختلف می‌سازند که هرکدام قیمت خاص خود را دارند. به عنوان نمونه، قیمت لوله استیل 304 که یک آلیاژ خاص است با لوله استیل قطر 8 تفاوت خواهد داشت.

داربست

طول لوله داربست

عامل دوم موثر بر قیمت لوله داربست، طول‌های 1.5، 4 و 6 متری آن‌ها است. انتخاب طول لوله داربست به کاربرد آن بستگی دارد اما به طور کلی هر چه طول لوله داربست بیشتر باشد، مواد استفاده شده و وزن آن بیشتر بوده و در نتیجه قیمت لوله داربست نیز بالاتر است.

راز آسمان پایتخت

برند تولیدکننده لوله داربست

کارخانه‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور در حال تولید لوله داربست برای کاربردهای مختلف هستند. کیفیت و شیوه تولید لوله داربست می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر اینکه لوله داربست مورد نظر شما توسط چه کارخانه و برندی تولید شده باشد می‌تواند بر قیمت لوله داربست موثر باشد.

وزن لوله داربست

وزن در قیمت لوله داربست بسیار تاثیرگذار است. وزن لوله به عوامل مختلفی مانند مواد به کار رفته، طول لوله، ضخامت و نوع آن بستگی دارد. هر چه وزن لوله داربست بیشتر باشد، طبیعتا مواد به کار رفته در آن بیشتر بوده و قیمت لوله داربست هم بیشتر است.

ضخامت لوله داربست

هر چه ضخامت لوله داربست بیشتر باشد، استحکام و مقاومت آن در شرایط جوی نامناسب بیشتر خواهد بود. به علاوه میزان تحمل وزن هم بیشتر می‌شود. ضخامت لوله‌ داربست تولید شده می‌تواند در یکی از اندازه‌های 2، 2.2، 2.5، 3.5 و… تا 5.3 میلی‌متر باشد. ضخامت این لوله‌ها در وزن، کیفیت و در نهایت در قیمت لوله داربست تاثیرگذار است.

نوع لوله داربست

لوله‌ داربست در دو نوع مختلف درز‌دار و بدون‌ درز تولید می‌شود. لوله‌های بدون‌ درز دارای کیفیت و استحکام بالاتری هستند چراکه در تولید آن‌ها از هیچ جوشکاری فلزی استفاده نشده است. این موضوع باعث بالاتر بودن قیمت لوله‌ داربست بدون‌درز نسبت به نوع دیگر آن می‌شود.

رنگ لوله داربست

استفاده از برخی رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی فلزات می‌تواند باعث افزایش مقاومت فلز در برابر زنگ‌زدگی، رطوبت و در نهایت افزایش طول عمر آن‌ها شود. این موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت لوله داربست نسبت به لوله‌های داربست بدون رنگ شود.

داربست

ماده اولیه لوله داربست

قیمت جهانی فولاد در قیمت روز لوله داربست تاثیرگذار است و هرگونه افزایش یا کاهش در قیمت مواد به کار رفته در لوله داربست می‌تواند باعث تغییر در قیمت لوله داربست شود.

اطلاع از آخرین قیمت لوله داربست از “بازرگانی فولاد آیرومارت”

مجموعه آیرومارت با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور؛ فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است. به طوریکه قادر به ارائه‌ی خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی ، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن‌های 02145306 و 02145636000 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://iromart.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز