چگونه لوازم و ابزار آرایشی را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

بهترین روش‌های ضدعفونی کردن لوازم آرایش

لوازم آرایش نقش مهمی در زیبایی ظاهری و روتین‌های مراقبت از پوست دارند، اما اگر به‌درستی ضدعفونی نشوند، می‌توانند حاوی باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های مضر باشند و ضایعات و معضلات فراوانی برای پوست ایجاد کنند. ضدعفونی‌کردن لوازم آرایشی برای جلوگیری از گسترش عفونت و حفظ سلامت پوست ضروری است.

کاماپرس در این گزارش، نکات مهم برای ضدعفونی کردن لوازم آرایش را معرفی می‌کند.

1-تمیز کردن برس و اپلیکاتور

برس‌ها و اپلیکاتورها مکان‌های متداول برای رشد باکتری‌ها، کثیفی‌ها و روغن‌ها هستند که آن‌ها را برای ضدعفونی‌کردن منظم مواد ضروری می‌سازد. برای تمیزکردن مؤثر برس‌ها، با آب ولرم آن‌ها را بشویید تا مواد اضافی از روی آن شسته شود. سپس موها را با یک شامپوی ملایم یا پاک‌کننده تمیز کرده و آنها را ماساژ دهید تا از پاک شدن کامل اطمینان حاصل کنید.

برس‌ها را کاملاً بشویید تا آب شفاف شود و به‌آرامی آب اضافی را فشار دهید. در نهایت، موها را دوباره شکل دهید و قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شوند. برای ضدعفونی‌کردن، استفاده از یک برس پاک‌کننده مبتنی بر الکل را در نظر بگیرید یا الکل را به موها پاشیده و اجازه دهید خشک شوند.

1-تمیز کردن برس و اپلیکاتور

راز آسمان پایتخت

2-ضدعفونی کردن محصولات آرایشی پودری

لوازم آرایشی پودری مانند سایه چشم، رژگونه و پودرها نیز می‌توانند به‌مرور زمان میزبان باکتری‌ها باشند. برای ضدعفونی‌کردن محصولات پودری، با خراش دادن لایه بالایی محصول با استفاده از یک کاردک یا دستمال تمیز شروع کنید. این کار هر گونه باکتری سطحی را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد تا لایه‌های زیرین به طور مؤثر ضدعفونی شوند.

سپس، سطح رویی پودر را به‌آرامی با الکل تمیز کنید. قبل از استفاده مجدد از محصول، اجازه دهید الکل کاملاً تبخیر شود. این روش به کشتن باکتری‌ها و ضدعفونی‌کردن مواد آرایشی پودری بدون تغییر در بافت یا عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

3-ضد عفونی کردن لوازم آرایش کرمی و مایع

کرم‌ها و لوازم آرایشی مایع، از جمله فونداسیون، کانسیلر و رژ لب، به دلیل قوام مرطوب خود به‌راحتی می‌توانند با باکتری‌ها آلوده شوند. برای ضدعفونی‌کردن کرم و محصولات مایع، با پاک‌کردن بسته‌بندی بیرونی با یک دستمال ضدعفونی‌کننده یا الکل برای از بین بردن باکتری‌های سطحی شروع کنید.

سپس، از یک کاردک تمیز یا برس آرایشی برای تمیز کردن سطح محصول استفاده کنید. در انتها سطح محصول باقیمانده را با الکل مالیده و اجازه دهید تا قبل از بسته‌شدن ظرف در هوا خشک شود. این روش به حفظ یکپارچگی کرم و لوازم آرایشی مایع و درعین‌حال ضدعفونی مؤثر آنها کمک می‌کند.

4-تمیز کردن ابزار و تجهیزات آرایشی

علاوه بر ضدعفونی‌کردن خود لوازم آرایشی، ضدعفونی‌کردن ابزار و تجهیزات مورداستفاده در حین استفاده بسیار مهم است. این موضوع شامل برس‌های آرایشی، اسفنج‌ها، موچین‌ها و فر مژه‌ها می‌شود. برای استریل کردن ابزار و تجهیزات، با شستن آنها با آب گرم و صابون آنتی‌باکتریال شروع کنید تا هرگونه تجمع و بقایای محصول از بین برود.

سپس، ابزارها را در مخلوطی از آب و الکل یا محلول ضدعفونی‌کننده مبتنی بر الکل به مدت حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه خیس کنید. پس از خیساندن، ابزارها را کاملاً با آب بشویید و اجازه دهید قبل از استفاده مجدد در هوا کاملاً خشک شوند. استریل کردن منظم ابزار و تجهیزات به جلوگیری از گسترش باکتری‌ها کمک می‌کند.

3-ضد عفونی کننده لوازم آرایش کرمی و مایع

5-رعایت عادات بهداشتی خوب

علاوه بر ضدعفونی‌کردن لوازم آرایشی و ابزار، رعایت عادات بهداشتی مناسب برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آلودگی ضروری است. دست‌های خود را قبل و بعد از آرایش با آب و صابون کاملاً بشویید تا از انتقال باکتری به‌صورت و لوازم آرایشی خود جلوگیری کنید.

برای به‌حداقل‌رساندن خطر آلودگی از به اشتراک گذاشتن محصولات آرایشی، برس‌ها یا اپلیکاتورها با دیگران خودداری کنید. علاوه بر این، برای جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر و اطمینان از کارایی محصول، لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته را به طور مرتب جایگزین کنید. با گنجاندن این عادات بهداشتی در روال مراقبت از پوست خود، می‌توانید به محافظت از پوست در برابر عفونت‌ها و حفظ سلامت کلی کمک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : خانومیروژاشاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز