هشدار قرمز وقوع سیل در 5 استان جنوبی

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا در 5 استان‌ هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر، هشدار سطح قرمز را برای این استان‌ها صادر کرد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس این  هشدار قرمز، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه 28 فروردین تا اواخر روز چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهد شد. این سامانه روز سه‌شنبه استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در برگرفته و روز چهارشنبه به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود خواهد شد.

این سازمان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی گسترده معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل را از جمله مخاطرات این سامانه پیش بینی‌کرد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است که این سامانه بارشی می‌تواند منجر به اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های موجود در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی شود.

راز آسمان پایتخت

در همین راستا، سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی تاکید کرده که طی این چند روز، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، پیشگیری از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تاقامتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی کشاورزان و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های ایمن ضروری است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز