نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

استفاده از چسب کاشی و سرامیک-کاماپرس
لست سکند

تعویض کاشی های حمام و سرویس بهداشتی می تواند نقش بسیار موثری در زیبایی و تغییر دکوراسیون این فضاها داشته باشد. شما ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید کاشی های سرویس بهداشتی، حمام، پاسیو و … را تعویض نمایید. برای تعویض کاشی ها به یک چسب کاشی و سرامیک باکیفیت و مرغوب نیاز دارید. از طرفی باید با نحوه استفاده از چسب کاشی به خوبی آشنایی داشته باشید. در صورتی که از این چسب به خوبی استفاده نکنید پس از مدنی کاشی ها شل شده و از دیوار جدا خواهند شد. بنابراین به منظور افزایش ایمنی کاشی ها و بالا بردن طول عمر آن ها باید استفاده اصولی از چسب را بیاموزید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم شما را با نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک به طور کامل آشنا کنیم.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

به نقل از سایت شورلول  چسب کاشی و سرامیک پودر خشک تولید شده در کارخانه است که با افزودن آب و یا لاتکس مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب در زمان استفاده باید حالت خمیری شکل داشته باشد. چسب های کاشی و سرامیک در دو نوع چسب پودری و خمیری مخلوط در بازار به فروش می رسند. چسب کاشی معمولا از سیمان پورت اند و پلیمرهای اصلاح شده با میزان چسبندگی بالا ساخته می شوند. نکته قابل توجه این است که از چسب کاشی می توان برای چسباندن کاشی روی بتن و یا حتی روی کاشی نیز استفاده نمود.

نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری در ابتدا باید سطح کار را از هرگونه آلودگی و ناهمواری تمیز کرد. سپس به میزان استاندارد درج شده روی کیسه پودر چسب را با آب قاطی کرد. در ادامه با استفاده از ماله دندانه دار یک لایه نازک و تقریبا یکدست از چسب را روی سطح کار پخش نمود. بهتر است برای چسبندگی بیشتر مسیر دندانه ها موازی با یکدیگر باشند. هنگام قرار دادن کاشی و سرامیک توجه داشته باشید که عرض کاشی ها در جهت دندانه ها قرار بگیرند و سپس کاشی ها را بچرخانید و در جای خود محکم کنید. این کار موجب می شود تا پشت کاشی ها کاملا به چسب آغشته شود و مقاومت آن ها افزایش پیدا کند. با توجه به میزان مقاومت سازه و وزن کاشی ها می توان از ضخامت کم (2 تا 5 میلیمتر) و ضخامت بالا (5 تا 15 میلیمتر) برای اجرای چسب استفاده نمود.

در صورت استفاده از چسب کاشی و سرامیک خمیری نیازی به ترکیب چسب با آب نیست و چسب آماده برای اجرای کاشی کاری می باشد. در برخی مواقع نیاز است تا کاشی کاری به صورت بستر نازک انجام شود. در این صورت نباید میان کاشی ها هیچ گونه فضای خالی باقی بماند. این نوع کاشی کاری در نمای ساختمان، تراس، استخر و … اجرا می شود. در این صورت احتمال محبوس شدن هوا زیر کاشی ها و تخریب آن ها کاهش می یابد. زیرا مقاومت مکانیکی کاشی ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند. البته این موضوع در صورتی امکان پذیر است که کاشی کاری با چسب کاملا اصولی انجام گردد. در صورت اجرای بستر نازک بهتر است چسب علاوه بر سطح زیر کار به پشت کاشی ها نیز زده شود.

چسب کاشی و سرامیک-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

مزایای استفاده از چسب کاشی

استفاده از انواع چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات های سنتی از مزایای فوق العاده ای برخوردار است. به همین دلیل امروزه بسیاری از پیمانکاران و مهندسین چسب های کاشی را جایگزین ملات های سنتی کرده اند. از مهم ترین مزایای استفاده از چسب های کاشی و سرامیک می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • هزینه بسیار پایین و مقرون به صرفه نسبت به روش های سنتی
  • عدم افزایش ضخامت دیوار به دلیل نازک بودن لایه های چسب مورد استفاده در کاشی کاری
  • سرعت بالای اجرای کار و همچنین کاهش میزان کثیفی محیط کار
  • مقاومت بالای چسب کاشی و سرامیک در برابر عوامل مختلف و طول عمر قابل توجه آن ها
  • برای اجرای کاشی کاری با استفاده از چسب کاشی و سرامیک نیازی به تخریب زیر کار نیست و به راحتی می توان روی کاشی های قدیمی نیز آن ها را مورد استفاده قرار داد.
  • چسبندگی فوق العاده بالا و انعطاف پذیری قابل قبول از دیگر مزایای این چسب ها محسوب می شود.

چسب کاشی و سرامیک-کاماپرس

مزایای استفاده از چسب کاشی

نکات قابل توجه در رابطه با استفاده از چسب کاشی و سرامیک

  • میزان چسب کاشی و سرامیک، رطوبت سطح مورد نظر و متریال سطح زیر کار در اجرای کاشی کاری با چسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است تا نحوه استفاده از چسب به صورت کاملا اصولی انجام شود.
  • اصل و سالم بودن چسب کاشی و سرامیک در میزان مقاومت و کیفیت کاشی کاری نقش بسیار موثری دارد. از طرفی چسب های بی کیفیت می توانند منجر به لق شدن و افتادن کاشی ها شوند.
  • استانداردهای چسب را بررسی کرده و با توجه به دمای محیط مناسب ترین چسب را خریداری نمایید.
  • آماده سازی سطح زیر کار کاشی کاری نیز نقش بسیار موثری در افزایش مقاومت چسب کاشی و سرامیک دارد. بنابراین سطح زیر کار را از هرگونه آلودگی و ناهمواری تمیز نمایید و سپس چسب را روی سطح مورد استفاده قرار دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : شورلول ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز