نحوه استعلام قیمت روز نبشی

تور لحظه آخری-کاماپرس

نبشی به عنوان یک مقطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان محسوب می‌شود و به همین دلیل بازار فروش این محصول از رونق بسیار خوبی برخوردار است. قیمت روز نبشی بر اساس قیمت مواد اولیه فولادی تعیین می‌شود و برای خرید نبشی به قیمت مناسب می‌بایست قبل از خرید استعلام قیمت گرفت.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع مختلف نبشی و نحوه استعلام قیمت روز نبشی پرداخته است.

نبشی چیست؟

نبشی در واقع نوعی پروفیل فولادی باز است که بیشتر در ساخت و ساز و صنعت ساختمان کاربرد دارد و به همین دلیل قیمت روز نبشی از اهمیت ویژه‌ای در بودجه‌بندی پروژه‌های ساختمانی برخوردار است. این محصول فولادی به صورت دو ضلع عمود بر هم تولید می‌شود و شکلی شبیه L دارد. اصطلاح نبشی به معنی گوشه و کنج است و دلیل نامگذاری این محصول، شکل ظاهری آن بوده که شبیه گوشه است.

نبشی به دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شود. در روش پرسی، چندین لایه از ورق فولادی به روش پرس در هم فشرده می‌شود و نبشی را تشکیل می‌دهد، اما در روش فابریک، نبشی از شمش فولادی ساخته می‌شود؛ به این ترتیب که شمش در دمای بالا ذوب شده و به شکل نبشی درآمده و سپس سرد می‌شود.

اگرچه روش تولید در قیمت روز نبشی تاثیرگذار است، اما هر کدام از این نبشی‌ها می‌توانند مشتریان خاص خود و کاربردهای متفاوت داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

قیمت نبشی - کاماپرس

انواع مختلف نبشی

نبشی‌ها در سه نوع مختلف از نظر مواد اولیه و جنس نبشی تولید می‌شوند.

گالوانیزه: نبشی‌های گالوانیزه معمولا از دو نوع فلز روی و آهن به صورت لایه‌ای تشکیل و در ساخت آن از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.

آلومنیومی: در ساخت نبشی آلومنیومی از مواد اولیه شامل فلز آلومینیوم استفاده می‌شود.

استیل: نبشی‌های استیل معمولا از شمش‌های استیل ساخته می‌شوند و این نوع از نبشی‌ها در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. نوع این محصول نیز تعیین کننده قیمت روز نبشی است.

همچنین نبشی‌ها بر اساس کاربرد به صورت دو بال مساوی یا دو بال نامساوی ساخته می‌شوند. نبشی دو بال مساوی تقریبا شبیه حرف V است، ولی نبشی دو بال نامساوی شکلی شبیه L دارد.

کاربردهای نبشی

نبشی کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنعت ساختمان دارد. برای نمونه از کاربردهای متفاوت این محصول می‌توان به مهار دیوارهای بتن آرمه و سفالی، ساخت خرپا و ستون‌های اسکلت فلزی و استفاده به عنوان چارچوب‌های در و پنجره اشاره کرد. همچنین از نبشی در ساخت قفسه‌های آهنی استفاده می‌شود.

کاربردهای نبشی فقط محدود به صنعت ساختمان نمی‌شود و در سایر صنایع از جمله پتروشیمی، نفت و گاز نیز برای ساپورت لوله‌ها از نبشی استفاده می‌شود. از نبشی همچنین در ساخت پایه‌ برای ادوات ترافیکی و ساپورت سینی‌های کابل برق در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

لزوم استعلام قیمت روز نبشی

قیمت روز نبشی به دلیل گستردگی استفاده از آن در صنعت ساختمان و پروژه‌های بزرگ صنعتی، تاثیر زیادی بر بودجه‌بندی پروژه‌ها دارد. این موضوع در صنعت ساختمان بیشتر به چشم می‌خورد؛ چرا که افزایش قیمت نبشی می‌تواند هزینه ساخت هر متر مربع از بنا را افزایش دهد.

در مورد پروژه‌های بزرگ صنعتی مانند لوله‌کشی نفت و گاز که جزو طرح‌های ملی محسوب می‌شوند نیز نبشی کاربرد زیادی دارد و باید به قیمت مناسب خریداری شود تا بودجه تعیین شده برای پروژه کفاف آن را بدهد. بر همین اساس، بیشتر پیمانکاران و صاحبان صنایع تلاش می‌کنند که با استعلام روزانه قیمت نبشی بتوانند این محصول فولادی را به قیمت مناسب خریداری کنند.

برای استعلام قیمت روز نبشی می‌توان از سایت‌های فروش آهن‌آلات کمک گرفت؛ اگرچه بیشتر فروشندگان عمده این محصول، از طریق استعلام تلفنی نیز مشاوره لازم را به خریداران ارائه می‌دهند.

قیمت نبشی - کاماپرس

استعلام آنلاین و لحظه‌ای قیمت نبشی از «آهن رویال»

آهن رویال به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از قیمت روز نبشی و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز