آشنایی با عوامل موثر بر قیمت روز ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق‌های فلزی و فولادی مانند ورق گالوانیزه از مهم‌ترین مواد اولیه بسیاری از صنایع محسوب می‌شوند. ورق گالوانیزه توسط فلز روی با یک لایه محافظ پوشش داده می­شود که از فولاد در برابر آسیب و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند و با توجه به پرمصرف بودن ورق گالوانیزه، قیمت و عوامل تاثیرگذار بر آن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش کاماپرس، به‌ طور‌ کلی قیمت روز ورق گالوانیزه تحت تاثیر نوسانات موجود در قیمت جهانی فولاد، نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، روش تولید و استانداردهای به کار رفته در تولید ورق قرار دارد.

در این گزارش کاربردها و عوامل موثر بر قیمت روز ورق گالوانیزه بررسی شده است.

کابردهای ورق گالوانیزه

این ورق‌ها به دلیل مقاومت بالا و ضدزنگ بودن، در صنایع ساختمان‌سازی، گلخانه، سقف شیروانی، نمای ساختمان، سوله، لوازم خانگی، قطعات خودرو مانند بدنه، حمل و نقل، کشاورزی، سیستم‌های خنک کننده هوا مانند دستگاه‌های تصفیه هوا، مصارف خانگی، کاغذ، لوله، تانکرهای ذخیره، بشکه‌ها و نظایر آن استفاده می‌شوند. همچنین این ورق­ها به دلیل سطح صاف، یکنواخت و پوشش براقی که دارند، در ساخت کابینت و قفسه آشپزخانه، بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، پانل‌های ساندویچی، یخچال و تابلوهای راهنمایی نیز به کار می‌روند.

ورق گالوانیزه

راز آسمان پایتخت

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت روز ورق گالوانیزه

مواد اولیه: تغییر قیمت جهانی فولاد معمولا به تغییر قیمت روز ورق گالوانیزه منجر می‌شود. قیمت جهانی فولاد بر پایه تغییر وضعیت سیاسی کشورها و وضعیت بازار داخلی کشورها تعیین می­شود. تغییر قیمت مواد اولیه برای تولید این مقطع فولادی مانند ورق آهن، فلز روی و سنگ آهن نیز به تغییر در نرخ ورق گالوانیزه منجر می‌شود.

نوسانات نرخ ارز: با بالا رفتن نوسانات نرخ ارز، بازار صادرات انواع محصولات فولادی مانند ورق گالوانیزه رونق می‌گیرد؛ در نتیجه، بازار داخلی با کمبود مواجه شده و بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا، قیمت روز ورق گالوانیزه افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، ایران در سال‌های اخیر با کاهش ارزش پول ملی مواجه شده و به همین علت قیمت روز ورق گالوانیزه نیز مانند بسیاری از محصولات، سیر صعودی یافته است. البته این عامل بر قیمت محصولات وارداتی نیز موثر است و قیمت نهایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مکانیسم عرضه و تقاضا: میزان تقاضا برای خرید ورق گالوانیزه می‌تواند بر قیمت این محصول تاثیرگذار باشد؛ به طوریکه هر چه تقاضا برای این محصول فولادی بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

هزینه حمل و نقل: ورق گالوانیزه معمولا حجم بالایی دارد؛ به طوریکه حمل و نقل آن با وسایل سنگینی مانند کشتی انجام می‌شود؛ بنابراین هزینه حمل و نقل هم در قیمت روز ورق گالوانیزه تاثیر‌گذار خواهد بود.

کیفیت محصول: کیفیت ورق گالوانیزه تولید شده به فرآیند تولید، نیروی کار و جنس مواد اولیه بستگی دارد؛ چراکه ورق‌ گالوانیزه به روش‌های مختلفی تولید می‌شود و کارخانه‌های تولیدکننده این محصول نیز به تولید براساس روش‌ها و استانداردهای مختلف می‌پردازند. از طرف دیگر، استفاده از نیروی انسانی متخصص و تجهیزات روزآمد بر کیفیت تولید این ورق نقش مهمی دارد. رنگی بودن ورق هم در دسته کیفیت محصول قرار می‌گیرد. به علاوه، کیفیت محصول ارتباط مستقیمی با کارخانه تولیدکننده آن دارد.

ورق گالوانیزه

استعلام قیمت روز ورق گالوانیزه با «آهن رویال»

شرکت‌های بین‌المللی فولاد کاسپین و فولاد پارس، تحت برند ثبتی آهن رویال فعالیت می‌کنند. این مجموعه با تمرکز بر یکی از اصلی‌ترین مشکلات در صنایع وابسته به صنعت فولاد، به دنبال بهینه‌سازی فرآیند انتخاب و تامین انواع مقاطع فولادی است. آهن رویال از اعضای انجمن ملی آهن و فولاد ایران بوده که دارای نماد اعتماد الکترونیک و مجوزهای معتبر صنفی از اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران و همچنین انجمن صنفی فروشگاه‌های اینترنتی تهران است. در این مجموعه برای رسیدگی به درخواست مشتریان، کارشناسان اختصاصی در نظر گرفته شده که از مرحله مشاوره و تعیین اقلام مورد نیاز تا زمان تحویل کالا، تکمیل مستندات مالی و همچنین پشتیبانی فنی پس از حمل، آنها را همراهی می‌کند.

متقاضیان برای ارتباط با آهن رویال می‌توانند به صورت حضوری به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان دانشور شرقی، پلاک ۲۶، طبقه ۱، واحد E مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید می‌توانند به نشانی اینترنتی https://ahanroyal.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز