مالیات گیری از خانه های خالی در آستانه اجرا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه جامع املاک که امکان مالیات گیری از خانه های خالی را میسر می کند تکمیل شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس سرشماری های انجام شده در سال 95 تعداد خانه های خالی در تهران دو برابر استاندارد جهانی و بالغ بر 490 هزار واحد برآورده شده که ارزیابی های جدید از افزایش تعداد این واحدها در سال های اخیر به دلیل رکود طولانی مدت بازار مسکن و تمرکز سازندگان بر ساخت واحدهای متراژ بالا ، خبر می دهد. متولیان بخش مسکن به دنبال راهکاری برای سوق دادن خانه های خالی به سوی بازار اجاره به قصد افزایش عرضه در این بازار و ایجاد تعادل در نرخ اجاره بها هستند و به این منظور مالیات گیری از خانه های خالی را در دستور کار قرار دادند.

در این باره بیشتر بخوانید:

مالیات گیری از خانه های خالی بدون اطلاعات دقیق از این واحدها امکان پذیر نیست اما اکنون وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی و تحویل سامانه ای خبر داده است که اخذ مالیات از خانه های خالی را ممکن می کند.

مالیات گیری از خانه های خالی موجب سوداگری مسکن نمی شود

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام تسنیم، محمد اسلامی درباره سامانه ملی املاک و اسکان اظهار کرد:‌ یکی از وظایف این سامانه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است که تکلیف این کار با سازمان امور مالیاتی است. وظیفه وزارت راه و شهرسازی این بود تا این سامانه را طراحی کند که اینکار نیز انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

وی با بیان  این‌که گفته می شود مالیات بر خانه‌های خالی موجب سوداگری در بخش مسکن خواهد شد تصوری نادرست است، ادامه داد: وزارت راه با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان به دنبال آن است تا خانه‌های خالی را به سمت عرضه (جریان فروش یا اجاره) سوق دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز