طرح ساماندهی اجاره مسکن به کجا رسید؟

لست سکند

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان این که امکان برگزاری جلسات کارشناسی طرح ساماندهی بازار اجاره با ارگان های ذیربط از اسفندماه وجود نداشته است، گفت: با توجه به شرایط موجود کشور اظهارنظر درباره زمان آغاز اجرای این طرح سخت است.

به گزارش کاماپرس، شیوع کرونا بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار داده و بازار اجاره نیز تحت تاثیر این بیماری در آستانه آغاز فصل جابجایی مستاجران، با بلاتکلیفی مواجه است. از یک سو رکود بازار مسکن و توقف روند صعودی قیمت خانه، این امید را در مستاجران ایجاد کرده که امسال نرخ اجاره از نرخ مسکن تبعیت کرده و افزایش چندانی نداشته باشد. از سوی دیگر، برخی موجران با اتکا به تورم بالای 40 درصدی خواستار دریافت اجاره متناسب با نرخ تورم هستند. قرار بود دولت طرحی تحت عنوان طرح اجاره داری حرفه ای برای ساماندهی بازار اجاره در سال جاری اجرا کند اما بر اساس آخرین اخبار اجرای این طرح نیز به دلیل شیوع کرونا و برگزار نشدن جلسات لازم، بلاتکلیف مانده است.

ابهام در پیشنهاد تمدید اجاره برای حمایت از مستاجران 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با تسنیم در پاسخ به این پرسش که می‌توان امیدوار بود این طرح امسال عملیاتی شود، گفت:‌ برای امسال اجاره‌داری حرفه‌ای به مفهوم ساختار سازی است؛به عبارت دیگر شرکت‌هایی را ایجاد کنیم که این کار زمان‌بر است. ممکن است 3  ماه یا 6 ماه تأسیس یک شرکت زمان ببرد و اطلاع‌رسانی لازم برای آن انجام شود.

راز آسمان پایتخت

محمودزاده بیان کرد:‌ با توجه به شرایط موجود کشور -شیوع کرونا ویروس- اظهارنظر درباره این مسئله مقداری سخت است چراکه تحرک همه تحت تأثیر قرار داده است. وی گفت: برای بخش اجاره، تصمیماتی گرفته‌شده که قرار است در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شود، و در صورت تصویب یک گام به جلو در بحث اجاره مسکن محسوب می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تمدید قراردادهای اجاره‌مسکن جزو پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا جهت حمایت از مستاجران است.

این مقام مسئول، درباره ساز و کار اجرایی این پیشنهاد، این که منظور از تمدید اجاره، تمدید به قیمت سال قبل است یا خیر و این که چگونه می توان موجران را وادار به تمدید اجاره نامه ها با قیمت سال قبل کرد، توضیحی ارائه نکرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “طرح ساماندهی اجاره مسکن به کجا رسید؟

  1. hussin گفته:

    مقام مسؤل شكمش سيره كارى به مردم فقير و بيجاره نداره هميشه امور مربوط به اقشار محروم جامعه اخرين چیزيه كه بهش اهميت ميدن

  2. علیرضا گفته:

    آقای مسئول،مستاجرین منتظرن تکلیفشون رو بدونن،اگه اراده ای برای تمدید قرارداد مستاجرین هست،زودتر اجراییش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز