شرکت های فولادی سهمیه اختصاصی صادرات می‌گیرند

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت در مورد سهمیه اختصاصی صادرات که به شرکت فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفته است ، گفت: این شرکت در بخش فروش همواره به تعهدات خود مبنی بر کف عرضه محصولات در بورس عمل کرده و در نهایت امکان صادرات به این شرکت داده شده است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به افزایش نرخ ارز شرکت های فولادسازی به شدت در پی کسب سهمیه صادرایت هستند و مقام  مسئول وزارت صنعت نیز در این باره توضیحاتی ارائه کرده است.

به گفته وی، تصمیم گرفته شده تا در شیوه نامه ابلاغی فولاد، سهمیه صادراتی برای شرکت‌های فولادی از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نظر گرفته شود تا منجر به ارزآوری و صرفاً در طرح‌های توسعه‌ای شود.

سیف‌الله امیری ادامه داد: بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار شرکتهای که کف عرضه خود در بورس را رعایت می‌کنند امکان صادرات به آنها داده می‌شود بنابراین اجازه صادرات به صورت کنترل شده به فولاد مبارکه داده شده تا بتواند نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کند.

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در وزارت صنعت افزود: هدف اصلی ما در گام نخست تامین نیاز صنایع داخلی است البته باید توجه داشت که سرمایه گذاری های بسیاری در صنعت فولاد به خصوص در بخش تولید ورق انجام شده است از این رو اگر شرکت فولاد مبارکه اصفهان بتواند واحد های داخلی را تامین کند بعد از آن میتواند به صادرات هم اقدام کند.

امیری در پایان گفت: بیشتر واحدهای فولادی کشور تشنه مواد اولیه خود یعنی ورق فولادی هستند عرضه ورق فولادی در بورس انجام می شود اما همه واحدهای مصرف کننده با ظرفیت های کامل نمی توانند برق مورد نیاز خود را تهیه کنند سیستم بهین یاب می‌تواند به متقاضیان برای تامین ورق کمک کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : فولاد مباركه اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز