شرایط و بهترین زمان سفر به عمان

سفر به عمان

عمان، همسایه جنوبی ایران بوده که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور دارای آب و هوای گرم و خشک و تا حدودی مرطوب است و به داشتن سواحل زیبا، صحرا، چشم اندازهای طبیعی خاص، فرهنگ کهن، هتل‌های مجلل و جاذبه‌های تاریخی شهرت دارد.

به گزارش کاماپرس، اقتصاد عمان مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه به درآمدهای حاصل از نفت و گاز وابسته است، اما در کشاورزی و ماهیگیری نیز رشد اقتصادی خوبی داشته؛ به طوریکه اکنون صاحب سومین پول قدرتمند جهان است. عمان در سال‌های اخیر، تمرکز خود را بر صنعت توریسم و جذب گردشگر گذاشته و به همین سبب به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است.

این گزارش ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری عمان، بهترین زمان سفر به عمان و نحوه اخذ ویزای آن را بررسی کرده است.

تور عمان - کاماپرس

آشنایی با تفریحات و جاذبه‌های دیدنی عمان

جزیره مصیره، شهر بهلا، صلاله، بل اخدر، راس‌الجینز، فلات‌های موساندام و ماسه‌های وحیبا از معروف‌ترین دیدنی‌های عمان است. به علاوه، پیاده روی در روستای الوکان، بازدید از منطقه حفاظت شده تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، ورزش‌های آبی در مسقط، غواصی در جزیره‌های عمان، شنا در فروگودال و وادی شاب از تفریحات جذاب آن به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

جزیره مصیره در ساحل شرقی شبه جزیره عمان واقع شده و یکی از جاذبه‌های عمان است. مصیره، بزرگ‌ترین جزیره عمان و دارای 12 روستا و ۱۲ هزار نفر جمعیت است. لذت بردن از ساحل، آفتاب، حیات وحش، تفریحات آبی و خوردن غذا‌های سنتی و دریایی، قایق سواری، موج سواری، بادبادک سواری، شنا، دیدن کشتی‌های غرق شده، کایت سواری و تماشای محل تخم‌گذاری ۳۰ هزار لاک پشت در فصل تولیدمثل آن‌ها از تفریحات این جزیره است.

مسقط نیز به عنوان پایتخت عمان، معروف‌ترین شهر آن است و مسجد جامع قابوس از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود.

صلاله، مرکز تجارت عمان است. این شهر دارای کوه‌های پوشیده از درختان، ساحلی بی‌نظیر و آبشارهای فراوان مانند زمرد است.

از سوغاتی‌های معروف عمان هم می‌توان به نقره عمانی، مسقطی یا حلوای عمانی و خنجر غلاف شده اشاره کرد.

سفر به عمان

بهترین زمان سفر به عمان

عمان در حاشیه خلیج عمان، مانند دیگر کشورهای این ناحیه دارای آب و هوای گرم و خشک و در نیمه اول سال، آب و هوای آن بسیار گرم است. در فصول پاییز و زمستان دمای هوای عمان کمی معتدل‌تر می‌شود و به همین دلیل بهترین زمان سفر به عمان، فصول پاییز و زمستان است؛ چراکه دمای هوا در روزهای زمستان به 24 و در شب‌ها به 16 درجه می‌رسد. با توجه به چنین وضعیت آب و هوایی، هزینه سفر به عمان در فصل‌های گرم به شدت کاهش می‌یابد.

نحوه دریافت ویزای عمان

عمان در ایران سفارت‌خانه فعال دارد، اما متقاضیان ویزای عمان باید از طریق آژانس‌های مسافرتی برای اخذ این ویزا اقدام کنند. مدارک متقاضی از طریق دفتر آژانس‌ مسافرتی به سفارت تحویل داده و تمامی مراحل از طریق کارشناسان آژانس پیگیری می‌شود. برای دریافت ویزای عمان به تاریخ دقیق ورود و خروج به عمان با ارائه بلیط رفت و برگشت با برگه ررزو هتل محل اقامت و ارائه درخواست ویزای عمان روی سربرگ آژانس هواپیمایی، مسافرتی یا یک کارگزار معتبر نیاز است. اعتبار ویزای عمان 10 تا 30 روزه بوده و قابل تمدید هم نیست.

سفر به عمان

سفر به عمان با «قصران گشت»

آژانس مسافرتی قصران گشت در طول سال‌ها فعالیت خود، با برگزاری و اجرای مستقیم تورهای لوکس به مقاصد مختلف گردشگری و با هدف جلب رضایت مشتریان و دیگر سازمان‌های همکار، عالی‌ترین خدمات را ارائه کرده است. این مجموعه علاوه بر ارائه تورهای مسافرتی، خدماتی از جمله اخذ ویزای شینگن، ویزای کانادا و پیکاپ ویزا را نیز انجام می‌دهد.

علاقه‌مندان برای رزرو تور عمان می‌توانند به وبسایت www.ghasrangasht.com یا به صورت حضوری به نشانی تهران، شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، بالاتر از بلوار دریا، نبش بهاران 2، ساختمان کسری مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188697080 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز