راهنمای گام به گام اخذ ویزای شنگن

دریافت ویزای شنگن برای افرادی که اهل سفر به کشورهای اروپایی هستند، گزینه­ای مقرون به صرفه و بدون دردسر است چرا که با اخذ این ویزا می‌توان با یک ویزا به 27 کشور اروپایی حوزه شنگن سفر کرد.

به گزارش کاماپرس، حوزه شنگن شامل 27 کشور اروپایی است که بر اساس پیمان شنگن، به عنوان یک کشور واحد تلقی شده و تردد در این کشورها نیازی به اخذ ویزاهای جداگانه ندارد. ویزای شنگن، یکی از ویزاهای مهم توریستی بوده که دارای اعتبار بسیار بالایی در سراسر جهان است.
گردشگران با اخذ ویزای شنگن می‌توانند تا حداکثر 90 روز و برای مدت شش ماه به کشورهای عضو شنگن وارد شده و در آن‌ها اقامت داشته باشند.

این گزارش به بررسی مراحل اخذ ویزای شنگن ‌پرداخته است.

با ویزای شنگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

در حال حاضر تعداد اعضای پیمان شنگن به 27 کشور رسیده و گردشگران با اخذ ویزای شنگن می‌توانند به این کشورها سفر کنند. این کشورها شامل تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به جز بریتانیا و ایرلند است.
در واقع با اخذ ویزای شنگن می‌توان به اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس سفر کرد.

اخذ ویزای شنگن_کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چطور ویزای شنگن دریافت کنیم؟

دریافت ویزای شنگن از طریق سفارت هر یک از این کشورها دارای شرایط و مقررات خاصی است که آگاهی از آن‌ها ضرورت دارد. مراحل اخذ ویزای شنگن در ادامه به صورت گام به گام بررسی شده است.

گام اول؛ نوع ویزا را انتخاب کنید

ویزای شنگن با توجه به هدف گردشگران و مسافران برای ورود به اروپا در انواع متفاوتی صادر می‌شود؛ از این رو در مرحله نخست باید نوع ویزای شنگن موردنظر را انتخاب کرد. انواع ویزای شنگن در ادامه معرفی شده است.

ویزای نوع A: با دریافت ویزای نوع A می‌توان در یکی از فرودگاه‌های منطقه شنگن پرواز خود را به مقصد کشوری غیر از حوزه شنگن تغییر داد.

ویزای نوع B: دارنده ویزای نوع B شنگن در صورت داشتن پاسپورت می‌تواند تا پنج روز با خودرو یا قطار از یک کشور محدوده شنگن به کشوری خارج محدوده سفر کند.

ویزای نوع C: اخذ ویزای شنگن نوع C با هدف سفرهای کوتاه‌ مدت به اروپا برای رویدادهای ورزشی یا فرهنگی یا بازدید از اقوام و آشنایان انجام می­شود.

ویزای نوع D: ویزای نوع D یا ویزای ملی شنگن در دو نوع سینگل و مولتی برای ورود به این کشورها با اهداف کار، تحصیل یا اقامت دائم صادر می‌شود.

ویزا LTV: این ویزا که همان ویزای اعتباری منطقه محدود است، به دارنده آن اجازه می‌دهد که تنها به مناطق مشخص در زمان اخذ ویزا سفر کند.

گام دوم؛ مقصد سفر را مشخص کنید

پس از انتخاب نوع ویزای موردنظر با توجه به هدف از سفر به اروپا باید مقصد خود را برای ارسال درخواست ویزا به سفارت آن کشور مشخص کنید. از طرفی اگر مقصد شما چند کشور از کشورهای حوزه شنگن است، درخواست ویزا را برای سفارت کشوری که قصد اقامت روزهای بیشتری در آن دارید، ارسال کنید.

گام سوم؛ در زمان مناسب درخواست دهید

توجه داشته باشید که فرایند اخذ ویزای شنگن ممکن است مقداری طولانی و زمان‌بر باشد؛ به همین جهت اگر قصد سفر به حوزه شنگن در زمان مشخصی دارید، سعی کنید پس از تخمین زمان صدور ویزا، در تاریخ مناسب درخواست خود را برای سفارت ارسال کنید. برای اخذ ویزای شنگن سعی کنید که از سه ماه قبل و در کم‌ترین حالت از 15 روز پیش از سفر اقدام کنید.

اخذ ویزای شنگن_کاماپرس

گام چهارم؛ وقت سفارت بگیرید

در نهایت برای شروع فرایند درخواست ویزا باید از سفارت کشور مقصد به یکی از دو شیوه حضوری یا آنلاین برای مصاحبه وقت گرفت و با دریافت فرم‌های ضروری از سایت سفارت، آن‌ها را تکمیل کرد.

گام پنجم؛ برای مصاحبه در سفارت حاضر شوید

در نهایت پس از تعیین تاریخ مصاحبه، باید به همراه مدارک موردنیاز برای مصاحبه در سفارت مقصد حاضر شد. مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن شامل  فرم دریافت ویزا، دو قطعه عکس پرسنلی، پاسپورت معتبر، رسید رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیمه نامه مسافرتی، آدرس محل اقامت در اروپا، گواهی تمکن مالی، گواهی شغلی، برنامه سفر و رضایت‌نامه والدین برای کودکان است. در نهایت نیز باید هزینه تعیین شده برای اخذ ویزای شنگن را پرداخت و منتظر دریافت ویزا شد.

اخذ ویزای شنگن با «قصران گشت»

قصران گشت به عنوان یکی از آژانس‌های معتبر در حوزه خدمات گردشگری و مهاجرتی با برخورداری از نیروی مجرب و مجوزهای ضروری، علاوه بر اجرای مستقیم انواع تورهای لوکس به مقاصد متنوع، به ارائه خدمات ویژه در زمینه اخذ ویزا از جمله ویزای شنگن و همچنین پیکاپ ویزا می‌پردازد.

متقاضیان اخذ ویزای شنگن در 30 روز کاری و با کم‌ترین هزینه می‌توانند به وبسایت www.ghasrangasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88697080-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز