راهنمای سفر به قطر

سفر به قطر

قطر در جنوب غربی آسیا، شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. این کشور به دلیل ذخایر گسترده گاز طبیعی، بالاترین درآمد سرانه جهان را دارد و ثروتمندترین کشور جهان است. قطر دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی است و به همین دلیل سفر به قطر با وجود اینکه جزو سفرهای لوکس محسوب می‌شود، اما متقاضیان زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌های گردشگری قطر، نحوه دریافت ویزای آن و اطلاعاتی که گردشگران پیش از سفر به قطر باید بدانند، پرداخته است.

جاذبه‌‌های گردشگری قطر

موزه ملی قطر: این موزه توسط معمار فرانسوی طراحی و در سال 2019 افتتاح شد. طراحی این موزه، انسان را به یاد گل‌های صحرایی بیابان‌های قطر می‌اندازد. این موزه جایگزین موزه قدیمی قطر شده است.

برج‌های برزان: برج­‌های برزان دوحه با هدف دیده‌بانی و برای اطمینان از عدم تهاجم دشمنان به‌ویژه عثمانی‌ها ساخته شد. البته برای رصدهای نجومی هم از این بر­ج­ها استفاده می­‌شد. این بنا متشکل از دو برج، یک مسجد کوچک و یک اتاق پذیرایی است.

موزه هنرهای اسلامی: این موزه یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی قطر است که در قلب شهر دوحه قرار دارد. موزه هنرهای اسلامی به‌گونه‌ای طراحی شده که گویی روی آب شناور است.

راز آسمان پایتخت

برج الخور: این برج در فاصله دو کیلومتری دوحه قرار داشته و نمایانگر هنر و تاریخ قطر است. این برج‌ در قرن 19 ساخته شده‌ و بیشتر جنبه دیده‌بانی از شهر داشته‌ است.

محوطه باستانی الزباره، کتابخانه ملی قطر، سوق واقف، استادیوم شهر لوسیل و قلعه زکریت نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری قطر است.

سفر به قطر

 آب و هوای قطر

آب وهوای قطر، بیابانی و خشک است. در فصل زمستان سرمای زیادی در این کشور حس نمی­شود و هوا فقط کمی خنک می‌شود. البته در این فصل به علت توده‌های هوایی سودانی  انتظار باران‌های سیل­آسا می‌رود. در مقابل، در فصل تابستان، هوا بسیار شرجی و گرم می­شود و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای سفر به قطر نیست. به طور کلی بهترین زمان سفر به قطر، ماه­های فروردین و اردیبهشت و فصل پاییز است که از دمای هوا کمی کاسته می‌شود.

سفر به قطر

مهم‌ترین شهرهای قطر

دوحه: دوحه، مهم‌ترین شهر و پایتخت قطر است. این شهر مدرن در سواحل خلیج فارس قرار داشته و دارای دهکده‌های ساحلی زیادی است. انواع رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و همچنین مراکز خرید مدرن در آن قرار دارد.

الریان: یکی دیگر از شهرهای مهم قطر، الریان نام دارد که خود را برای میزبانی رقابت­های فوتبال جام جهانی در سال آماده  می‌کند.

الخور: الخور نیز شهری ساحلی در شمال قطر و شمال دوحه است که به دلیل وجود میادین نفت و گاز در آن، شهری صنعتی محسوب می‌شود و بسیاری از کارگران و کارکنان میادین نفتی در این شهر زندگی می‌کنند.

ام صلال: ام صلال از دیگر شهرهای مهم قطر است که قطب کارخانه‌های فولاد و فلزات این کشور محسوب می‌شود.

الوکره: الوکره  نیز از شهرهای مهم صنعتی است و در حقیقت می‌توان آن را قطب صنعتی قطر دانست.

سفر به قطر

نحوه دریافت ویزای توریستی قطر

ویزای توریستی برای سفر به قطر به صورت الکترونیکی صادر و 24 ساعت پس از اعلام درخواست و پرداخت هزینه‌، به صورت ایمیل برای فرد متقاضی ارسال می­‌شود. گردشگران برای استفاده از ویزای توریستی سه ماه فرصت دارند، اما مدت مجاز حضور در قطر با این ویزا 30 روز است. البته می‌توان یک ماه آن را تمدید و تا 59 روز در قطر اقامت کرد. برای ویزای توریستی قطر به اسکن پاسپورت، اسکن عکس، بلیط رفت و برگشت، رسید تایید شده رزرو هتل و تکمیل فرم‌های مربوطه نیاز است. ویزای قطر برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. براساس قوانین، حداقل مدت اقامت با این ویزا کمتر از دو روز و حداکثر زمان اقامت در قطر 60 روز در نظر گرفته شده است.

سفر به قطر با «قصران گشت»

آژانس مسافرتی قصران گشت در طول سال‌های فعالیت خود با برگزاری و اجرای مستقیم تورهای لوکس به مقاصد مختلف گردشگری و با ارائه عالی‌ترین خدمات توانسته رضایت مشتریان و دیگر سازمان‌های همکار را جلب کند. این مجموعه علاوه بر ارائه تورهای مسافرتی، خدماتی از جمله اخذ ویزای شینگن، ویزای کانادا و پیکاپ ویزا را نیز انجام می‌دهد.

گردشگران برای رزرو تور و سفر به قطر می‌توانند به وبسایت https://www.ghasrangasht.com یا به نشانی تهران، شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، بالاتر از بلوار دریا، نبش بهاران 2، ساختمان کسری مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188697080 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز