جزییات پویش با انرژی و نحوه دریافت جوایز 80 میلیونی وزارت نیرو

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مراسم رونمایی از پویش با انرژی، عصر روز گذشته با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و برخی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر و ورزش کشور در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش کاماپرس، پویش با انرژی به عنوان بزرگترین پویش اطلاع‌رسانی کشور در حوزه مصرف بهینه برق از نیمه اردیبهشت آغاز شده و به مدت 21 هفته تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

در این طرح و پویش که از سوی صنعت برق اجرایی می‌شود، علاوه بر ارائه مشوق‌های مصوب دولت، همچنین به مشترکانی که در کاهش مصرف برق مشارکت کنند، جوایزی ارزنده‌ اهدا می‌شود. بر اساس این طرح، افراد می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن تعبیه شده در جریان این پویش قرار گرفته و با شرکت در برنامه‌های آن، ضمن مدیریت و کاهش مصرف برق، از جوایز ارزنده تعیین شده در آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

جزییات اپلیکیشن «با انرژی»

مشترکان می‌توانند با دانلود نسخه تحت وب یا اپلیکیشن موبایلی برنامه به نشانی ba-energy.ir و یا وارد کردن کد دستوری #1521* از امکانات و اطلاعات آن بهره‌مند شوند. هدف از این پویش مصرف بهینه برق و کاهش حداقل 15 درصد مصرف است. محاسبه مصرف مشترکان در این برنامه نیز هفتگی و بر اساس رفتار مصرف برق آنهاست.

راز آسمان پایتخت

این برنامه همچنین بخشی تحت عنوان «شبیه ساز مصرف» دارد که مشترکان با ورود به این بخش و وارد کردن وسایل برقی خود می‌توانند از راهکارهایی برای کاهش مصرف آن مطلع شوند. گفتنی است برای آندسته از مشترکانی که نسبت به مصرف بهینه اقدام کنند، به قید قرعه بیش از 80 میلیون جایزه همچون صدها خودرو، هزارن کالای دیجیتال مثل گوشی و لپ تاپ، لوازم خانگی و غیره در نظر گرفته شده است.

مشترکان خانگی و تجاری بیش از ٨٠ درصد کل مشترکان کشور

در حاشیه مراسم رونمایی پویش «با انرژی»، مصطفی رجبی‌ مشهدی مدیرعامل توانیر، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مصرف برق، شدت مصرف انرژی در کشور است، گفت: این شاخص در ایران دو برابر متوسط و میانگین جهانی است، بنابراین برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید و رساندن انرژی بیشتر به بخش مولد کشور، باید نسبت به مصرف بهینه برق اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی و تجاری بیش از ٨٠ درصد کل مشترکان کشور را تشکیل داده‌اند، عنوان کرد: هدف از این پویش این است که مشترکان تجاری و خانگی که ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف را تشکیل می دهند، به کاهش مصرف تشویق شوند.

با مشارکت مردم خاموشی نداریم

رجبی‌مشهدی همچنین درخصوص احتمال خاموشی در کشور، گفت: قطعا اگر مردم مشارکت داشته باشند، نیاز به خاموشی نیست.

مدیرعامل توانیر همچنین درباره تامین برق رمزارزها، با بیان اینکه برای کسانی که به صورت مجاز استخراج رمزارز داشته باشند، از ساعت ۲ بامداد تا ۹ صبح درنظر گرفته شده است، ادامه داد: اما برای افرادی که بصورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده کنند جرایم سنگینی تا ۱۰۰ برابر قیمت انرژی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز