راهنمای جامع ثبت شرکت با موسسه توسعه کار در کشور سلطنتی عمان

ثبت شرکت در عمان-کاماپرس
لست سکند

با توجه به پتانسیل‌های این کشور از جمله اقتصاد رو به رشد، ثبات سیاسی، موقعیت جغرافیایی و دسترسی به بازارهای بین‌المللی کشور عمان، ثبت شرکت در عمان با توسعه کار یک روش هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور است.

به گزارش کاماپرس، دولت عمان در سال‌های اخیر ضمن حذف محدودیت‌ها و تغییر قوانین به نفع سرمایه‌گذاران خارجی، طرح‌های حمایتی متعددی مانند معافیت‌های مالیاتی، امکان مالکیت 100 درصدی شرکت و وام‌های بی‌بهره را برای تشویق سرمایه‌گذاران برای ثبت شرکت در عمان ارائه کرده است.

با این حال، ثبت شرکت در این کشور نیازمند آشنایی با فرآیند ثبتی، سرمایه مورد نیاز، هزینه‌های ثبت، مدارک ضروری و نظایر آن است.

موسسه کاریابی بین الملل توسعه کار https://iranmigration.com به‌عنوان یک مجموعه بین‌المللی در تمام مراحل ثبت شرکت، در کنار شما خواهد بود.

این گزارش به ارائه راهنمای جامع سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در این کشور ‌پرداخته است.

راز آسمان پایتخت

مزایای ثبت شرکت

وقتی پای سرمایه‌گذاری خارجی در میان باشد، کمتر کسی به سرمایه‌گذاری در عمان فکر می‌کند که این مسئله به عدم اطلاع سرمایه‌گذاران از مزایای قابل توجه ثبت شرکت در این کشور برمی‌گردد. برخی از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در این منطقه، شامل موقعیت جغرافیایی استراتژیک، حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی، برخورداری از نیروی کار، زیرساخت خوب، امنیت بالا، ثبات سیاسی، روابط تجاری، برخورداری از طرح‌های تشویقی، ارزش بالای ریال عمان و مواردی از این دست است.

انواع ثبت شرکت

نخستین گام برای ثبت شرکت، تعیین نوع شرکت موردنظر است.

در ادامه انواع شرکت‌های قابل ثبت در عمان معرفی شده است.

شرکت با مسئولیت محدود: در این نوع شرکتها، مسئولیت شرکا به میزان سرمایه آن‌ها در شرکت بستگی دارد و گزینه مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

شرکت با مشارکت محدود: در این نوع شرکتها، مسئولیت یکی از شرکا به میزان سرمایه­اش بستگی داشته و شریک دیگر مسئولیت نامحدود دارد.

شرکت سهامی عام: مسئولیت سهامداران در این نوع شرکتها بسته به میزان سرمایه متفاوت بوده و سهام این شرکتها قابل معامله در بورس است.

شرکت سهامی خاص: در این نوع شرکتها، مسئولیت شرکا بسته به میزان سرمایه آنان متفاوت است؛ با این تفاوت که سهام شرکت قابل معامله در بورس نبوده و تمام سرمایه توسط موسسین تامین می‌شود.

آژانس بازرگانی: این نوع شرکتها با هدف تبلیغات برای شرکت خارجی در عمان تاسیس شده و کارکرد اصلی آن، صادرات کالا و خدمات شرکت مبدا است.

سایر شرکتها: از دیگر انواع شرکتهای قابل ثبت در عمان، شعبه تجاری و دفتر نمایندگی است.

در صورتی که در این زمینه سوالی داشتید با کارشناسان توسعه کار عمان از طریق 02188623158 تماس بگیرید.

ثبت شرکت در عمان-کاماپرس

شرایط ثبت شرکت

فرآیند ثبت شرکت در عمان شامل پنج مرحله اصلی بوده که در ادامه بررسی شده است.

تدوین بیزینس­پلن: نخستین گام برای ثبت شرکت در عمان، نوشتن یک طرح تجاری (بیزینس­پلن) قوی متناسب با نوع شرکت و کسب و کار است. بیزینس­پلن باید به‌نحوی باشد که مسیر تجارت شما را به خوبی نشان دهد.

انتخاب نام: پس از نوشتن طرح تجاری، نوبت به انتخاب یک نام مناسب برای شرکت می‌رسد. دقت داشته باشید که در انتخاب نام شرکت باید محدودیت‌های کشور عمان را رعایت کنید.

ارسال مدارک به وزارت صنعت و اتاق بازرگانی: باید مدارک ضروری برای ثبت شرکت را برای وزارت صنعت و تجارت عمان و همچنین اتاق بازرگانی این کشور ارسال کرده و تاییدیه آن‌ها را دریافت کنید.

ثبت­نام مالیاتی و اخذ مجوزها: گام بعدی، انجام ثبت­نام‌ مالیاتی و دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مختلف عمان مانند پلیس و وزارت دارایی است.

افتتاح حساب بانکی: باید یک حساب سپرده در یکی از بانک‌های عمان باز کرده و سرمایه اولیه ثبت شرکت را در آن تادیه کنید. در نهایت باید یک دفتر مناسب برای شرکت خود تهیه کرده و فعالیت خود را شروع کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

مدارکی که برای ثبت شرکت در این کشور باید تهیه کنید، شامل سند تاسیس، اظهارنامه برای ثبت شرکت در عمان، کپی اسا‌سنامه، اطلاعات سهامداران، مدارک هویتی، آدرس مقر شرکت، ثبت شرکت در سازمان‌های مربوطه، گزارش مالی، رسید اداری، پرداخت هزینه ثبت شرکت، سند تایید شرکت، درخواست صدور کارت تجاری و ترجمه مدارک است.

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چه باید کرد؟

سرمایه‎گذاران با ثبت شرکت در این کشور می‌توانند برای مدت دو سال، اقامت این کشور را برای خود و خانواده‌شان دریافت کنند. این افراد پس از انقضای مهلت دو ساله، با اثبات صلاحیت‌ تجاری می‌توانند مدت اقامت خود را تا پایان فعالیت شرکت تمدید کنند؛ با این حال لازم به ذکر است که عمان در این باره محدودیت‌هایی وضع کرده است. به‌عنوان مثال اخذ اقامت دائم عمان با روش ثبت شرکت امکان‌پذیر نبوده و متقاضیان تنها اقامت موقت دریافت می‌کنند.

ثبت شرکت در عمان-کاماپرس

موسسه رسمی کاریابی بین المللی توسعه کار

موسسه کاریابی بین المللی “توسعه کار”، یک مجموعه بین‌المللی و دارای مجوز رسمی در زمینه مشاوره کاریابی خارج از کشور است. این مجموعه با بهره‌مندی از پرسنل و وکلای مجرب و متخصص در این حوزه، خدمات متعددی را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت شرکت با توسعه کار می‌توان با مراجعه به وب سایت رسمی مجموعه توسعه کار https://iranmigration.com، مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توسعه کار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز