دیوار سبز چیست و چه مزایایی دارد؟ + قیمت دیوار سبز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با افزایش شهرنشینی، میزان فضای سبز در شهرها کاهش می‌یابد. طراحان شهری در پی یافتن راه‌هایی برای سبزتر کردن ساختمان‌ها هستند تا باعث شوند مردم در شهرها همنشینی با طبیعت را تجربه کنند. یکی از راهکارهای مورد علاقه معماران سبز، طراحی و ساخت دیوار سبز یا گرین وال در فضای داخلی یا محوطه ‌سازی‌های شهری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیوار سبز ساختاری عمودی و مستقل از گیاهان یا حتی سازه‌ای پرتابل است که در اشکال و انواع گوناگون قابل پیاده سازی است. این گیاهان بر روی دیوار داخلی یا خارجی ساختمان به‌صورت ثابت یا پرتابل متصل می‌شوند. بدین‌دلیل که دیوارها دارای گیاهان زنده هستند، معمولاً دارای سیستم‌های آبیاری اتوماتیک هستند. دیوارهای سبز در خیلی از جاها به صورت طبیعی رشد کرده و به وجود آمده‌اند مانند رشد گیاه مو بر روی دیوار ساختمان‌های قدیمی. اما در بسیاری از جاها به صورت برنامه‌ریزی‌شده این دیوارهای سبز را به وجود آورده‌اند. محیط رشد دیوارهای سبز در مقایسه با گیاهانی که در زمین ریشه دارند، روی سطح یا ساختار دیوار است. در ادامه مزایا و قیمت دیوار سبز را بررسی می‌کنیم؛

مزایای دیوار سبز چیست؟

گیاهان دیوار سبز مانند همه گیاهان فتوسنتز می‌کنند. یعنی از نورخورشید، آب و دی‌اکسیدکربن برای تولید اکسیژن و قند برای انرژی استفاده می‌کنند. این فرآیند، دی‌اکسیدکربن مضر را از محیط حذف کرده و اکسیژن پاک مورد نیاز ما را فراهم می‌کند. ساخت دیوار سبز باعث بهبود کیفیت هوای محیط شده و به از بین‌بردن استرس ما نیز کمک می‌کند به همنی دلیل است که افراد هنگام پیاده‌روی در طبیعت آرامش بیشتری را احساس کرده و شاداب‌تر می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب با طبیعت در ارتباط هستند، احساس شادی بیشتری دارند. این حس بدون شک در محیطی که دیواری پوشیده از گیاهان دارد نیز، به وجود می‌آید و باعث حس سرزندگی می‌شود. گیاهان نور خورشید را جذب می‌کنند و انرژی دریافت‌شده را به محیط پیرامونی منعکس می‌کنند و باعث بهبود راندمان انرژی در محیط می‌شوند. همچنین دیوار سبز در طول تابستان نیز به خنک‌ترشدن محیط و کاهش دمای اتاق کمک شایانی می‌کند.

به علاوه، گرین وال در ساختمان‌ها می‌تواند به عنوان یک مانع صوتی عمل کند، سروصدای محیط را کاهش داده و منجر به افزایش بهره‌وری و عملکرد در محیط‌های اداری و تجاری شود. در نهایت نیز دیوارهای سبز به دلیل کاهش هزینه‌های تهویه هوای مطبوع، به صرفه‌جویی در هزینه‌های ساختمان و انرژی نیز کمک فراوانی می‌کنند.

قیمت دیوار سبز چقدر است؟

قیمت دیوار سبز تنها چیزی نیست که باید قبل از اجرای آن در نظرگرفت، اما بی‌شک موضوع مهمی به شمار می‌رود. اغلب سبک و عملکرد، اندازه و سطح نگهداری مورد نیاز برای دیوار سبز ، قیمت آن را تعیین می‌کند. در واقع باید برای بودجه اولیه و هزینه‌های جاری برنامه‌ریزی کرد و این برای هر فضای سبز زنده با هر اندازه و سبکی صادق است.

متغیرها و گزینه‌های زیادی در تعیین قیمت گرین وال وجود دارد؛ برای مثال مساحت سطح اجرای پروژه که به صورت متری محاسبه می‌شود. یا هزینه طراحی سه‌بعدی که طراح پروژه با کمک نرم‌افزارهای مهندسی طراحی می‌کند. محل اجرای دیوار سبز، یعنی دیوار سبز داخلی، بیرونی یا پرتابل نیز از عوامل تعیین‌کننده قیمت پروژه هستند.

نوع سیستم آبیاری دیوار سبز، سیستم نورپردازی، نوع پوشش گیاهی به‌کاررفته در دیوار سبز و در نهایت هزینه نصب دیوار سبز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت هستند. افراد همیشه برای ساخت گرین وال و مشخص شدن قیمت آن نیاز به مشاوره کامل و پیشنهاد قیمت دارند.

طراحی و اجرای دیوار سبز با مجموعه ایده سبز

مجموعه با سابقه ایده سبز با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای متشکل از بهترین معماران فضای سبز از ابتدا تا انتهای طراحی و اجرای دیوار سبز در منزل یا محل کار، افراد را همراهی می‌کند. علاقه‌مندان برای سفارش ساخت دیوار سبز و هم‌چنین مشاهده طرح‌ها و پروژه‌های دیگر این مجموعه می‌توانند به سایت مجموعه ایده سبز مراجعه کرده و با تماس با کارشناسان این مجموعه، اقدام به ثبت سفارش خود کنند.

خدمات مجموعه ایده سبز شامل طراحی مواردی همچون روف گاردن، ساخت دیوار خزه ای، طراحی دیوار سبز یا گرین وال، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه سازی ویلا و باغ، طراحی فضای سبز شهری، انواع زمین بازی و ورزشی، انواع سازه‌های گابیونی، باغچه زیر راه‌پله، معماری داخلی سبز و … می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز