پرواز یک مقام ارشد ارتش آمریکا با جت جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک جت جنگنده برای اولین بار تحت کنترل هوش مصنوعی یک مقام ارشد ارتش را به آسمان‌ها برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، این جنگنده اف-۱۶ در حقیقت وزیر نیروی هوایی ایالات متحده، فرانک کندال را تنها با هوش مصنوعی و بدون کمک خلبان انسانی به یک سواری تاریخی برد که مشابه این تجربه در هیچ جای دیگر تکرار نشده بود.

بیشتر بخوانید:

شکوفایی هوش مصنوعی که ما می‌شناسیم بیشتر به سال گذشته نسبت داده می‌شود، اما این تکنولوژی یکی از بزرگترین پیشرفت‌های نیروی هوایی در اوایل دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود و این صنعت به شدت به سوی آن متمایل شده است.

راز آسمان پایتخت

این موضوع باعث شده دولت کشورها برنامه‌ریزی بلندپروازانه‌ای برای ناوگانی با قابلیت‌های هوش مصنوعی داشته باشند و طبق شنیده‌ها تنها ایالات متحده بیش از ۱۰۰۰ فروند هواپیمای جنگی بدون سرنشین را تا سال ۲۰۲۸ عملیاتی خواهد کرد.

کندال پس از فرود از پرواز هیجان‌انگیز خود به خبرگزاری‌ها گفت: «نداشتن چنین چیزی به مثابه یک خطر امنیتی است! ما در این بازه زمانی ملزم به داشتن این تکنولوژی در ارتش هستیم!»

این اف-۱۶ کنترل شده توسط هوش مصنوعی «ویستا» نام دارد و کندال را با سرعت برق آسای بیش از ۵۵۰ مایل در ساعت به پرواز درآورد، با این‌حال این هوش مصنوعی هنوز در حال یادگیری درمورد پرتاب یا عدم پرتاب سلاح در جنگ است.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز