تعویض روکش کابینت چقدر آب می‌خورد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با پیشرفت تکنولوژی و ورود محصولات جدید به بازارهای جهانی، در صنعت کابینت‌سازی هم از متریال نوین و باکیفیت استفاده می‌شود که هم تنوع بسیاری بالایی دارند و هم کیفیت‌ بهتر. اما پس از گذشت چند سال، بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند که کابینت‌های خود را تغییر دهند. در این میان، با بالارفتن هزینه تغییر کلی کابینت آشپزخانه در کشور، تعویض روکش‌ها و یا چسباندن برچسب‌ها به گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری تبدیل شده است.

امروزه حتی با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توان روکش‌های و برچسب‌های جدیدی را یافت که به‌راحتی جایگزین روکش کابینت‌های قدیمی می‌شوند. فراموش نکنید که عمده محصولات موجود در بازار بر روی اسکلت ام‌دی‌اف نصب می‌شوند و تغییر کابینت‌های هایلوکس بسیار هزینه‌برتر است.

اما به‌طورکلی اگر درب‌ها و اسکلت کابینت شما، سالم است و تنها باهدف زیباتر کردن آشپزخانه قصد دارید روکش‌های قدیمی را عوض کنید، باید گفت که کار دشواری را پیشرو ندارید.

همچنین بهتر است بدانید که روکش بسیاری از کابینت‌ها به‌ویژه کابینت‌های چوبی، لمی‌گلس و پلی‌گلس توسط چسب‌های مختلف نصب می‌شود و یک فرد عادی اما با تجربه می‌تواند بدون آسیب‌دیدگی اسکلت، آنان را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

استفاده از برچسب کابینت

اگر سطح کابینت‌تان خراشیدگی و یا خط‌وخش عمیقی دارد، می‌توانید از برچسب‌های کابینت موجود در بازار استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سمباده‌های برقی، برآمدگی‌ها را بخراشید و سپس کار بازسازی را انجام دهید.

باید گفت که برچسب‌های کابینت آشپزخانه یک راه‌حل مناسب، در دسترس و البته بسیار متنوع هستند. با این برچسب‌های نسبتاً ارزان در عرض چند ساعت می‌توانید ظاهر کابینت خود را متحول کنید. این برچسب‌ها به‌خوبی تمامی ایرادات سطح را می‌پوشانند و از آنها در برابر آسیب‌های بعدی محافظت می‌کنند.

در حال حاضر این برچسب‌ها را با قیمت‌های متنوع از متری ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌توانید تهیه کنید و اکثرا هزینه نصب هم ندارند. اما این نکته را به یاد داشته باشید که نباید آنان را بر روی کابینت هایگلاس بچسبانید.

 

تعویض روکش کابینت- کاماپرس

استفاده از روکش کابینت

اکنون روکش‌های متفاوتی نیز در بازار عرضه می‌شود؛ اما روکش‌های پی‌وی‌سی، روکش‌های چوبی و ام‌دی‌اف مقاومت بالایی در برابر آب و ضربه دارند و البته راحت‌تر هم تمیز می‌شوند.

همچنین در هنگام خرید کمی بیشتر خرج کنید و از روکش‌های با عمر بالا استفاده کنید و برای عمر بهتر حتماً مراقب باشید که نصاب از چسب‌های مخصوص و قوی استفاده کند.

هزینه تعویض روکش کابینت ام‌دی‌اف بستگی به متراژ آشپزخانه و ابعاد کابینت‌ها دارد و اگر نیاز به تعویض بخش‌های دیگر هم بود، بدون شک هزینه نهایی چندبرابر می‌شود. به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه تعویض روکش کابینت ام‌دی‌اف، برای هر مترمربع بین ۱۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

به طور معمول برای روکش‌کردن مجدد کابینت‌های یک آشپزخانه ۱۰ متری، باید رقمی بین۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه بپردازید. هرچند این نکته را همواره به یاد داشته باشید که این رقم می‌تواند با توجه به کیفیت و برند روکش و شرایط نصب و هزینه حمل‌ونقل در نوسان باشد.

بهتر است پیش از هر کاری با یک کارشناس و متخصص در مورد هزینه و نحوه انجام کار مشورت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آیچوبپارت تجارتکابینت بازارمانادنا
ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز