4 نکته مهم قبل از خرید کابینت آشپزخانه

خرید کابینت - کاماپرس
لست سکند

کابینت آشپرخانه اولین و اصلی‌ترین بخش از دکوراسیون آشپزخانه است و زیبایی و کارایی این مکان ارتباط مستقیمی با طرز چینش کابینت‌ها دارد. طراحی کابینت معمولا بر اساس ابعاد آشپزخانه و خواسته‌های مشتری انجام می‌شود اما رعایت برخی از نکات در خرید کابینت آشپزخانه می‌تواند به بهتر شدن این فضای مهم در منزل کمک کند.

کاماپرس در این گزارش نکاتی را برای خرید کابینت آشپزخانه و طراحی آن ارائه کرده است.

تفاوت طراحی کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک

یکی از نکات مهمی که باید در خرید کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید، اندازه آشپزخانه است. مطمئنا نمی‌توان طرحی که در آشپزخانه‌های بزرگ کاربردی است را در آشپزخانه‌های کوچک و نقلی اجرا کرد و اصرار در این زمینه کارایی آشپزخانه را پایین می‌آورد.

در حالیکه در طراحی کابینت‌های آشپزخانه‌های کوچک، تلاش می‌شود تا از کمترین جا بیشترین استفاده ممکن انجام گیرد، ممکن است که در آشپزخانه‌های بزرگ فضای دلباز داشتن به تعدد کابینت‌ها ترجیح داده شود. همچنین نوع رنگبندی کابینت نیز در این زمینه مهم است. بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک، رنگ سفید و مشتقات آن مانند صدفی، کرم و شیری است. این رنگ‌ها بازتاب نور زیادی داشته و کابینت شما را بزرگتر نشان می‌دهد. در آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان از هر طیف رنگی استفاده کرد اما استفاده از رنگ‌های تیره، قهوه‌ای و طرح چوب می‌تواند مناسب‌تر باشد.

راز آسمان پایتخت

کابینت آشپزخانه اپن بهتر است یا جزیره؟

این روزها بسیاری از خانواده‌‌ها از طرح جزیره برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌کنند. داشتن جزیره در آشپزخانه به زیبایی و کارایی آن کمک می‌کند اما در آشپزخانه‌هایی با عرض کم مناسب به نظر نمی‌رسد. همچنین شما ممکن است بین داشتن جزیره و یا یک میز ناهارخوری زیبا در آشپزخانه فقط یک حق انتخاب داشته باشید. بهتر است که در این زمینه نیز منطقی باشید و بر اساس مزایا و معایب هر کدام از این روش‌های اجرای دکوراسیون، نسبت به خرید کابینت آشپزخانه اقدام کنید.

بهترین جنس کابینت آشپزخانه کدام است؟

بهترین جنس و مواد اولیه کابینت نکته مهمی است که باید در خرید کابینت آشپزخانه در نظر داشته باشید. امروزه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که از کابینت‌های ام دی اف استفاده کنند. این نوع از کابینت‌ها امکان طراحی مدرن را به شما می‌دهند و قیمت مناسبی دارند. کابینت‌های هایگلاس هم گزینه مناسبی هستند و روکشی دارند که می‌تواند بسیاری از معایب ام دی اف را از بین ببرد.

اگر به طرح‌های چوب علاقمند هستید، می‌توانید از کابینت‌های ممبران و چوب استفاده کنید. کابینت‌های ممبران برای طراحی کلاسیک مناسب هستند. البته در نظر داشته باشید که کابینت‌های چوب گرانقیمت و مناسب طرح‌های لاکچری بوده و هزینه کار را بالا می‌برند.

فرمول محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

قبل از خرید کابینت آشپزخانه بهتر است که بودجه خود را مشخص کرده و هزینه اجرای طرح مورد نظرتان را بسنجید. اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت آشپزخانه، متراژ و مواد مورد استفاده در ساخت کابینت هستند. شما با داشتن ابعاد آشپزخانه خود و تصمیم گیری در زمینه نوع طرح مورد پسند، تا حد زیادی می‌توانید قیمت تقریبی اجرای کابینت در آشپزخانه را به دست بیاورید.

نوع و تعداد یراق آلات، هزینه طراحی و اجرا نیز فاکتورهای دیگری هستند که قیمت را افزایش می‌دهند. بهتر است پس از انتخاب طرح مورد نظر، با گرفتن مشاوره از شرکت‌ها و تیم‌های اجرای کابینت، هزینه تقریبی خرید کابینت آشپزخانه را قبل از تصمیم گیری نهایی تعیین کنید.

آیا بعد از عقد قرارداد امکان تغییر طراحی وجود دارد؟

بهتر است که قبل از عقد قرارداد با شرکت طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از تصمیم خود مطمئن شوید. این شرکت‌ها معمولا هزینه‌ای برای مشاوره دریافت نمی‌کنند ولی بعد از خرید کابینت آشپزخانه و عقد قرارداد، تغییر در طراحی تقریبا غیرممکن است و در صورت اصرار، ممکن است طراحی جدید با دریافت هزینه و جبران خسارت‌های تولید طرح قبلی انجام شود که به هیچ وجه برای مشتری مقرون به صرفه نخواهد بود.

معمولا طراحی کابینت آشپزخانه در چند مرحله صورت می‌گیرد و در نهایت طرحی سه بعدی از آشپزخانه شما تهیه و در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این مرحله شما باید تصمیم نهایی خود را به اطلاع شرکت اجرای کابینت برسانید.

صفر تا صد طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در «بلج کابینت»

«بلج کابینت» از تیمی حرفه‌ای در زمینه طراحی، اجرا و نصب کابینت تشکیل شده است. گروه تولیدی بلج از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده و این مجموعه دارای سابقه‌ای بیش از 30 سال در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. مجموعه بلج با دریافت استانداردهای بین المللی و ملی و دارا بودن خط تولید مدرن و به روز، تمام خدمات مربوط به کابینت آشپزخانه را با هزینه مقرون به صرفه در سراسر ایران انجام می‌دهد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و نمونه کارهای این مجموعه می‌توانید به سایت بلج کابینت در آدرس bolej.design مراجعه و یا برای مشاوره در این زمینه با شماره تلفن 021224455 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بلج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز