بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مهندسان برق

لست سکند

کشور‌های مختلفی در دنیا برای پیشرفت در صنایع خود به دنبال جذب نیروهای متخصص از کشورهای دیگر هستند. به دلیل ضرورت حضور مهندسین برق در طیف وسیعی از مشاغل، همواره این قشر مورد توجه کشورهای پیشرفته و صنعتی بوده‌اند. به همین دلیل با ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به مهندسان برق، سالانه تعداد بی شماری از آن‌ها برای ارتقا سطح و کیفیت زندگی خود و خانواده شان به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند.

کشور‌های زیادی در دنیا وجود دارند که چرخ وسیعی از اقتصاد و صنایع‌شان با مهندسین مختلف از جمله مهندسین برق از کشور‌های دیگر می‌چرخد که مهندسین ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید:

کاماپرس در این گزارش بهترین کشور‌هایی را که برای مهندسان برق مناسب و برای مهاجرت ایده آل هستند را معرفی می‌کند.

1-کشور کانادا

در این کشور از مهندسان برق در بخش نفت و گاز بیشتر استفاده می‌شود. ضرورت استفاده از مهندسان برق در این قسمت با وجود بخش‌های تولیدی مختلف، به این دلیل است که حوزه نفت و گاز از بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین صنایع این کشور به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

2-کشور کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت مهندسان برق به شمار می‌رود. بدون شک صنعت رو به رشد کره جنوبی در کنار رشد بی حد و مرز کالا‌های الکترونیکی، این کشور را به جایگاهی ایده آل برای این مهندسان تبدیل کرده است. میزان درآمدی که مهندسان برق در این کشور می‌توانند داشته باشند ماهانه 11000 دلار است.

3-ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی ار قطب‌های قوی و بزرگ صنایع مختلف در دنیا، سالانه به دنبال جذب بهترین نیرو‌های متخصص در رشته‌های مختلف است که، مهندسین برق هم در این گروه قرار می‌گیرند. در بین این نیرو‌ها، مهندسین برق به دلیل ضرورت نیاز به آن‌ها و حساسیت کاری بالا در صنایع مختلف، حقوق و دستمزد خوبی دریافت می کنند. پس ایالات متحده آمریکا می‌تواند مقصد مناسبی برای مهندسان برق باشد.

4-کشور نروژ

دولت نروژ برای پیشرفت در صنایع مختلف از جمله برق و الکترونیک، به دنبال جذب نیرو‌های متخصص و مهندسین برق توانمند و نخبگان در این حوزه از سراسر دنیا هستند. این در حالی است که مهاجرت به این کشور بسیار سخت است ولی برای مهندسین برق با تجربه و ماهر و دانش آموختگان تازه وارد در این زمینه می‌تواند مقصد بسیار مناسبی باشد. نکته‌ی مهمی که درباره کشور نروژ وجود دارد این است که، حقوقی که این مهندسان در این کشور دریافت می‌کنند چندین برابر مهندسین برق درسایر کشور‌های اروپایی و آمریکایی است.

5-کشور آلمان

با توجه به بحران کهن‌سالی در کشور آلمان، دولت این کشور به دنبال جذب نیروی حرفه‌ای در زمینه مهندسین برق است. تا از این طریق هم  بر بحران کهنسالی کشور غلبه کند و هم بر نیروی متخصص و کارآمد آنجا بیفزاید. حقوق و مزایایی که مهندسین برق دراین کشور دریافت می‌کنند چیزی حدود 50 هزار دلار در سال است که بدون شک می‌تواند مبلغ قابل ملاحظه‌ای در کنار سایر امکانات و تسهیلات این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز