بهترین ماسک های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک-کاماپرس
لست سکند

سیاهی دور چشم به دلایل مختلفی مانند وراثت، نور آفتاب، مصرف دخانیات، بیشتر شدن سن و مواردی از این قبیل اتفاق می‌افتد و قبل از هر اقدامی برای درمان باید دلیل این اتفاق را ریشه‌یابی کرد. در برخی موارد می‌توان با رفع مشکل دیگری که در بدن وجود دارد سیاهی دور چشم را برطرف کرد اما در صورتی که این مشکل به مسائل پوستی مربوط باشد می‌توان از ماسک‌های پوستی کمک گرفت. این ماسک‌ها برای پیشگیری از مشکل سیاهی دور چشم نیز موثر هستند و برای افرادی که با توجه به وراثت خانوادگی در صورت افزایش سن دور چشمشان سیاه خواهد شد توصیه می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش ماسک‌های طبیعی مناسب برای رفع سیاهی دور چشم را معرفی می‌کند.

ویژگی مهم ماسک رفع سیاهی دور چشم

ماسکی که برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم به کار می‌رود بهتر است سرشار از ویتامین ث باشد. اهمیت ویتامین ث و تاثیر آن در روشن کردن پوست امکان سلامتی و شادابی را بیشتر خواهد کرد. ماسک رفع سیاهی اگر با کیفیت آبرسانی همراه باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت و به درخشش پوست کمک خواهد کرد.

ماسک-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ماسک‌های میوه‌ای برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک لیمو و نارگیل از جمله ماسک‌های میوه‌ای مناسب برای پوست است که می‌تواند به شادابی آن کمک کند و با ویتامین ث فراوانی که دارد سیاهی اطراف چشم را از بین ببرد. ماسک خیار از جمله در دسترس‌ترین و راحت‌ترین ماسک‌هایی است که می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کند و ماسک لیمو و گوجه فرنگی به افزایش جذب ویتامین ث توسط پوست کمک خواهد کرد.

ماسک-کاماپرس

ماسک‌های نشاسته‌ای برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک‌هایی که دارای سیب زمینی هستند تاثیر زیادی در کاهش سیاهی اطراف چشم دارند و ترکیب سیب زمینی و خیار می‌تواند یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای پوست باشد. علاوه بر این استفاده از نشاسته‌های مختلف مانند نشاسته ذرت همراه با دیگر مواد و میوه‌های موثر برای زیبایی پوست باعث رفع مشکلات سیاهی اطراف چشم خواهد شد. بهتر است در ترکیب پودرهای نشاسته‌ای از عسل نیز استفاده شود.

ماسک-کاماپرس

ماسک‌های سبز ضد سیاهی دور چشم

ماسک‌هایی که از گیاهان سبز درست می‌شوند قابلیت زیادی در مقابله با سیاهی اطراف چشم دارند. برای مثال ماسک نعناع و عسل می‌تواند به زیبایی و طراوت پوست کمک کند و تاثیر زیادی در کاهش سیاهی آن دارد. ماسکی که از چای سبز تهیه شده باشد مثال دیگری است که فواید زیادی برای پوست دارد و می‌تواند با خواص آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد به افزایش سلامتی و استحکام پوست کمک کند. برای بهبود مشکلات پوستی می‌توان از ماسک اسفناج و ماسک کاهو نیز استفاده کرد.

ماسک-کاماپرس

ماسک‌های عصاره‌ای

عصاره گیاهان مختلف مانند گل محمدی و عرقیات این گیاهان باعث بهبود عملکرد بافت پوست می‌شود. گلاب می‌تواند سیاهی اطراف چشم را از بین ببرد و به درمان مشکلات پوستی کمک کند. روغن هسته انگور محصول دیگری است که با ویتامین C و E غنی شده است و باعث زیبایی و جوانی پوست می‌شود. ماسک روغن هندوانه و روغن دانه خیار نیز از جمله محصولات مفید برای اطراف چشم به حساب می‌آیند. علاوه بر این می‌توانید با مصرف روغن بادام شیرین نیز باعث شادابی و جوان‌سازی پوست خود شوید.

ماسک-کاماپرس

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز