اهمیت دکوراسیون در تجهیز سالن کنفرانس

لست سکند

کمتر سازمان و مجموعه‌ای را می‌توان یافت که دارای سالن کنفرانس نباشد. اگرچه دکوراسیون و تجهیز سالن کنفرانس، یک موضوع سلیقه‌ای است، اما این کار باید به دست افراد متخصص و باتجربه صورت گیرد.

به گزارش کاماپرس، تجهیز سالن کنفرانس دارای بخش‌های مختلفی از جمله دکوراسیون، موارد فنی و موارد مربوط به وسایل صوتی و تصویری است که هر کدام می‌تواند تاثیر جداگانه‌ای بر سالن داشته باشد.

در این گزارش، اهمیت دکوراسیون در تجهیز سالن کنفرانس بررسی‌ شده است.

نقش دکوراسیون در تجهیز سالن کنفرانس

اولین گام تجهیز سالن کنفرانس، طراحی و آماده‌سازی دکوراسیون این سالن است. دکور یک سالن کنفرانس شامل موارد متعددی همچون دیوارها، سقف و کف می‌شود. میزها و صندلی‌ها نیز بخش مهمی از دکوراسیون اتاق کنفزانس به شمار می‌روند. علاوه بر حفظ زیبایی و هارمونی زنگ‌ها، انتخاب دکوراسیون باید طوری باشد که باعث راحتی مدعوین شده و محیط آکوستیکی را برای جلسه فراهم کند.

مساحت در نظر گرفته شده برای عبور و مرور و نشستن افراد نیز بسیار مهم است و به همین دلیل تجهیز سالن کنفرانس بر اساس تعداد افراد صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

فضاسازی باید به گونه‌ای باشد که افراد حاضر حس کنند که این فضا مختص آنان ساخته شده است. فضای بیش از حد بزرگ و خالی یا فضای تنگ و باریک می‌تواند از کارایی یک اتاق کنفرانس بکاهد.

سقف یک اتاق کنفرانس چگونه باید باشد؟

یکی از اولین اصل‌ها در طراحی سقف اتاق کنفرانس، ارتفاع مناسب آن است. سقف اتاق کنفرانس باید بلندتر از سقف سایر اتاق‌ها باشد. علاوه بر این در ساخت سقف باید از موادی استفاده کرد که باعث آکوستیک شدن محیط شده و به تشدید قدرت صدا نیز کمک کند. سقفی برای اتاق کنفزانس مناسب است که از نظر رنگ‌بندی و جنس مواد استفاده شده با سایر بخش‌های اتاق هارمونی داشته باشد.

اهمیت بی صدا بودن کف اتاق کنفرانس

برای تجهیز سالن کنفرانس، کف اتاق کنفرانس باید از مواد و متریال‌هایی ساخته شود که هنگام راه رفتن روی ‌آن، سر و صدای اضافی تولید نشود. سر و صدای اضافی ممکن است باعث از بین رفتن تمرکز لازم در جلسات شود. ضد الکتریسیته و ضد حریق بودن موکت یا پارکت‌های کف سالن کنفرانس نیز از نظر امنیت حاضرین حائز اهمیت است. این کار به آنان کمک می‌کند که در هنگام بروز حوادث، به سلامت از سالن کنفزانس خارج شوند.

نقش دیوارها در کارایی سالن کنفرانس

دیوارهای سالن کنفرانس علاوه بر زیبایی باید کاملا آکوستیک باشد و به همین دلیل در لایه‌هایی از دیوار اتاق کنفرانس از مواد عایق صدا مانند پشم سنگ و پشم شیشه استفاده می‌شود. روی دیوارها می‌توان از تابلو‌ها و المان‌های شرکت نیز در متریال‌های مختلف استفاده کرد.

نقش میز و صندلی‌ها در تجهیز سالن کنفرانس

جنس میز کنفرانس معمولا از چوب باکیفیت و یا ام دی اف تشکیل می‌شود که می‌تواند با متریال‌های مختلف نیز زیباتر شود. میز کنفرانس معمولا به اندازه ظرفیت سالن و حداکثر تعداد حاضرین تعیین می‌شود. میزها می‌توانند به صورت بیضی، دایره و یا چهارگوش چیده شوند و معمولا در سالن‌های کنفرانس بزرگ از دو ردیف میز موازی استفاده می‌شود.

نوع صندلی‌ها نیز در تجهیز سالن کنفرانس مهم است. اندازه صندلی‌ها بر اساس ظرفیت و ابعاد میز انتخاب می‌شود و نوع صندلی‌ها و رنگشان نیز بر اساس سلیقه و هارمونی سایر اجزای سالن تعیین می‌شود. صندلی‌ها هرچه راحتتر و ظریف‌تر باشند، کمتر باعث خسته شدن مدعوین شده و عبور و مرور را نیز آسانتر می‌کنند. صندلی‌ها باید کمترین صدای ممکن را در جابجایی‌ها ایجاد کنند تا تمرکز مراسم را از بین نبرند.

رنگ اتاق کنفرانس

در تجهیز سالن کنفرانس نمی‌توان از هر رنگی استفاده کرد. معمولا بیشتر سالن‌های مدرن کنفرانس از کف‌پوش و دیوارهای چوبی استفاده می‌کنند و رنگ‌های مات چوبی در این نوع از بناها قابل استفاده هستند. رنگ سالن کنفرانس نباید به قدری تیره باشد که باعث خستگی مخاطبان شود و بیش از حد روشن بودن رنگ سالن نیز از نظر انعکاس نور مشکل ساز خواهد شد.

تجهیز سالن کنفرانس با «نیکان»

گروه توسعه مهندسی نیکان، یکی از شرکت‌های مطرح کشور در زمینه مدیریت طرح و ساخت پروژه‌های باشکوه و خاص ساختمانی و صنعتی است. این شرکت در زمینه پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت، تجهیز سالن‌های کنفرانس و سایر بخش‌های خاص ساختمان‌ها نیز فعالیت می‌کند. سابقه 25 ساله فعالیت گروه توسعه مهندسی نیکان  و انجام بیش از 200 پروژه بزرگ از جمله دستاوردهای این مجموعه فنی و مهندسی است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانند به وبسایت رسمی گروه توسعه مهندسی نیکان به آدرس niikan.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188778797 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیکان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز