انواع نایلون آبیاری و کاربردهای آن

نایلون آبیاری یکی از انواع نایلون مورد استفاده در صنعت کشاورزی است. این نایلون که در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع تولید می‌شود، با هدف کاهش هدررفت آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع نایلون آبیاری و کاربردهای آن پرداخته است.

نایلون آبیاری چیست؟

نایلون مناسب آبیاری نوعی از نایلون است که از مواد پلی اتیلنی تولید می‌شود. این نایلون به صورت تک لا و دو لا بر اساس مورد استفاده تولید و به بازار عرضه می‌شود. نوع تولید نایلون از نوع بغل باز و روده­ای یا لوله‌ای است. معمولا تولید کننده‌ها این محصول را در ابعاد و رنگ­های مختلف و بر اساس سفارش و خواسته مشتری تولید می‌کنند.

دلیل تولید نایلون آبیاری در رنگ‌های مختلف و به­ویژه تیره، جلوگیری از تبخیر آب است.

همچنین محدودیتی در اندازه نایلون برای تولید وجود ندارد و حتی می‌توان این نوع از نایلون را به صورت سفارشی تولید کرد. معمولا شرکت‌های تولید کننده نایلون مناسب آبیاری می‌توانند این محصول را در عرض‌های پنج سانتی متر تا 18 متر تولید کنند و در رول‌هایی به طول متفاوت در اختیار کشاورزان قرار دهند.

راز آسمان پایتخت

کاربرد انواع نایلون آبیاری در کشاورزی

نایلون مناسب آبیاری معمولا در دو نوع اصلی تولید می‌شود. در بیشتر موارد این نایلون به صورت رول ساده تولید و به مشتری تحویل داده می‌شود. این نمونه­ها به صورت بغل باز و دو لا یا تک لا هستند. این گونه از نایلون کشاورزی معمولا به عنوان عایق کف راه‌ آب‌ها و هر نوع عایق بندی درکرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دوم از این نایلون به صورت رول روده تحویل مشتری داده می‌شود. این نوع از نایلون کاربردی شبیه شلنگ در کشاورزی دارد و برای انتقال آب در فواصل زیاد با کمترین هزینه و بیشترین طول عمر استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای این نوع نایلون آبیاری، استفاده در آبیاری مزارع به‌­ویژه به روش قطره‌ای است.

نایلون آبیاری_کاماپرس

مزایای استفاده از نایلون آبیاری در کشاورزی

دلیل اصلی استفاده از نایلون آبیاری در کشاورزی، قیمت پایین آن نسبت به سایر تجهیزات پلاستیکی و فلزی مانند لوله‌ها و شلنگ است. این نایلون به قیمت بسیار ارزان‌تری به وفور در دسترس بوده و استفاده از آن نیز بسیار ساده و آسان است.

از طرف دیگر نایلون آبیاری نسبت به قیمتش دارای دوام بسیار بالایی است. کارخانه‌های تولید کننده معمولا با افرودن موادی به مواد اولیه این نوع از نایلون، طول عمر و مقاومت آن در برابر نور خورشید را افزایش می‌دهند. برای نمونه افزودنی uv باعث می‌شود که طول عمر نایلون و مقاومت آن در برابر نور خورشید تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. طول عمر این نوع از نایلون‌ها بین سه تا پنج سال است.

دلایل ارزانی نایلون آبیاری

دلیل ارزان بودن نایلون آبیاری را باید در مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن دنبال کرد. این نایلون که در صنعت کشاورزی کاربرد دارد، جزو نایلون‌هایی نیست که نیاز به شفافیت و زیبایی بالایی داشته باشد؛ به­ویژه اینکه بیشتر در رنگ‌های تیره نیز تولید می‌شود و به همین دلیل معمولا در تولید آن به جای مواد درجه یک پتروشیمی، از مواد درجه 2 و درجه 3 استفاده می‌شود که این موضوع در دوام، کارایی و طول عمر نایلون تاثیری ندارد. تنها تاثیر آن، مات شدن بیشتر نایلون است که این نیز به خودی خود اثر منفی بر کارایی نایلون آبیاری ندارد.

نایلون آبیاری_کاماپرس

امکان چاپ روی نایلون آبیاری

امکان چاپ روی این نایلون به دو روش فلکسو و هلیوگراور وجود دارد. اگرچه معمولا چاپ نوشته و طرح روی این نوع از نایلون کاربردی و به صرفه نیست، ولی در صورت نیاز می‌توان هر نوع نوشته و تصویری را با کیفیت بسیار بالا روی این نایلون چاپ کرد.

سفارش تولید انواع نایلون به «ساینا پلاست»

گروه صنعتی ساینا پلاست، تولید کننده محصولات با کیفیت پلاستیکی در ایران است. این شرکت با تجربه 20 ساله در زمینه تولید و بازرگانی، محصولات خود را با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و جدیدترین دستگاه‌های صنعتی، تولید می‌کند. تولید انواع نایلون، سلفون، نایلکس، شیرینگ و استرچ از جمله فعالیت‌های اصلی این گروه صنعتی است.

متقاضیان برای آشنایی با محصولات گروه صنعتی ساینا پلاست و خرید آنلاین انواع نایلون آبیاری می‌توانند به وبسایت saniyaplast.com مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02140776091 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سانیا پلاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز