معرفی یکی از بهترین انواع خازن و انواع آن

تور لحظه آخری-کاماپرس

بخش‌های صنعتی به مقوله انرژی توجه زیادی دارند و به منظور بهبود عوامل انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها خازن روغنی است. این نوع خازن‌ها در صنعت برق بسیار مورد توجه بوده و یکی از عوامل کلیدی برای بهبود این صنعت به حساب می‌آیند.

کاماپرس در این گزارش انواع خازن روغنی و کاربرد آنها را تشریح کرده است.

خازن سه فاز روغنی

استفاده از خازن روغنی در صنایع به بهبود کیفیت برق‌رسانی، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش عملکرد سیستم‌های برقی منجر می‌شود. خازن سه فاز روغنی، یک نوع خازن الکترولیتی است که از روغن به عنوان ماده الکترولیتی استفاده می‌کند.  این نوع خازن انواع مختلفی دارد و بسته به نوع صنایع، یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولاد، معدن، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، سیستم‌های انتقال و توزیع برق، تولید و خودروسازی، سیستم‌های تهویه، تبرید و تکیه‌گاه‌های داده و الکترونیک و ارتباطات از جمله صنایع کاربر خازن سه فاز روغنی هستند.

انواع خازن روغنی

خازن‌های روغنی معمولا در سه مدل کتابی، استوانه‌ای و سیلندری تولید شده و در مدارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این نوع خازن‌ها امکان کاهش هزینه بالای انرژی تا حد زیادی وجود دارد. برخی از انواع خازن‌های روغنی کاملا منحصر به فرد بوده و شاید یک مقاومت در سراسر ترمینال‌های ورودی را شامل شوند، اما برخی دیگر شامل دو خازن جداگانه هستند.

ساختار خازن کتابی

خازن کتابی از دو صفحه فلزی موازی تشکیل شده که توسط یک دی الکتریک روغنی از یکدیگر جدا شده‌اند. صفحات فلزی معمولا از ورقه‌های نازک آلومینیوم یا استیل تشکیل شده و برای دی الکتریک روغنی معمولا از روغن‌های مصنوعی یا معدنی استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ساختار خازن استوانه‌ای

خازن استوانه‌ای از هادی استوانه تشکیل شده که این هادی توسط یک استوانه کروی توخالی پوشیده می‌شود. این استوانه توخالی همان دی الکتریک یا مایع پرکننده است. بین صفحات این خازن فاصله وجود دارد که این فواصل می‌تواند توسط دی الکتریک یا همان روغن معروف پر شود.

ساختار خازن سیلندری

خازن سیلندری نوعی از خازن‌های قدرتی هستند که در اصلاح ضریب توان و کنترل توان راکتیو در شبکه برق کاربرد دارند. این نوع خازن‌ها ساختار استوانه شکل با عایق روغنی دارند. این خازن یک بدنه فلزی بسیار محکم دارد که در دماهای مختلف کارایی خوبی از خود نشان می‌دهد. دی الکتریک به کار رفته در این نوع خازن متفاوت بوده و براساس این مورد امکان دسته‌بندی آن وجود دارد.

معروف‌ترین برندهای داخلی تولیدکننده خازن روغنی

برندهای مختلفی به تولید خازن روغنی می‌پردازند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها «هیدرا» نام دارد. خازن‌های تولیدی این برند هم در صنایع پلیمر و هم در صنایع فلزی و برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت خازن‌های هیدار بین 2.5 تا 50 کیلووار و ولتاژ کاری آنها بین 400 تا 440 ولت است.

«پارس شریم»، دیگر برند محبوب داخلی خازن روغنی است که در صنایع مختلف مانند پلیمر، دیزل ژنراتورها و ترانسفورماتورها استفاده می‌شود. این خازن‌ها ویژگی‌های فنی خاصی داشته و در ولتاژ کاری 400 تا 440 ولت کار می‌کنند. خازن‌های روغنی این برند در تنظیم و تحسین کیفیت توان و جابه‌جایی جریان الکتریکی مفید هستند.

خازن‌های روغنی «پارس کاپاسیتور» جزو تجهیزات اصلاح ضریب قدرت قدرتمند هستند. خازن‌های روغنی این برند از نوع مکعبی بوده و در محدوده ظرفیتی 10 تا 50 کیلووار با ولتاژ کاری 400 تا 440 ولت تولید شده است.

عرضه بهترین خازن روغنی در «تسلاکالا»

تسلاکالا، یک فروشگاه اینترنتی صنعت برق است که با پافشاری به سه اصل قیمت منصفانه، مشاوره فنی و تضمین اصالت کالا انواع خازن روغنی از برندهای مذکور را ارائه می‌دهد. این مجموعه علاوه بر ارائه خازن روغنی از برندهای داخلی، انواع این محصول از برندهای خارجی را نیز ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع خازن روغنی یا خرید این محصولات می‌توانند به وبسایت https://teslakala.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191026126 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلاکالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز