هر آنچه درباره گرماتاب یا گرمایشی تابشی باید بدانید

سیستم گرمایشی-کاماپرس
لست سکند

گرم کردن ساختمان‌های مسکونی و صنعتی در فصول سرد سال مشکل است و خیلی از روش‌های گرمایشی باعث هدر رفت انرژی بدون انتقال درست آن می‌شوند. اما سیستم گرمایشی تابشی با انتقال درست انرژی به شخص یا محل مورد نظر باعث افزایش دما به شیوه استاندارد و اصولی می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از اخگر تابش، افرادی که به دنبال سیستم گرماتاب تابشی مناسب برای منزل مسکونی یا واحد صنعتی خود هستند، احتمالا با نوع تابشی آشنایی دارند. این سیستم گرما را از طریق کف، دیوارها یا سقف ساختمان به شی یا فرد مورد نظر انتقال می‌دهد. همانطور که از نامش پیداست، این سیستم باعث انتقال گرمای تابشی یعنی انتقال مستقیم گرما از یک سطح گرم به محیط و اجسام، از طریق تابش، متکی هستند. بیشتر کاربرد سیستم‌های گرمایشی تابشی برای سالن‌های با سقف بلند که بیشتر از 6 متر ارتفاع دارند، به کار برده می‌شود. بنابراین این سیستم برای مکان‌هایی مانند صنعتی، ورزشی، تعمیرگاه و … کاربرد دارد. حتی فضاهای سرباز مثل آلاچیق، تراس‌ها و … نیز با این سیستم به خوبی گرم می‌شوند و با این نوع گرمایش آسایش افراد فراهم خواهد شد.

سیستم گرمایشی تابشی یک مدل مشخص نیست و به دو دسته دما پایین و بالا تقسیم می‌شود.

سیستم گرمایشی تابشی دما پایین

سیستم‌های گرمایشی کف و دیوار اغلب به عنوان سیستم‌های دما پایین شناخته می‌شوند. این سیستم‌ها دارای درجه حرارت سطوح تابشی، پانل یا لوله، حداکثر 300 درجه سانتی گرادی هستند. این نوع سیستم یک مدل لوله‌ای دارد. این مدل نیز به دو دسته سیستم گرمایشی تابشی مرکزی و موضعی تقسیم می‌شود. توان دستگاه‌های موضوعی کمتر از مرکزی است.

راز آسمان پایتخت

از آنجایی که سطح گرمایش این سیستم‌ها بزرگ‌تر از دیگر نوع‌های گرمایشی است، حرارت بسیار کمی برای رسیدن به درجه یکسان انتقال حرارت نیاز دارند. این نوع سیستم یک شرایط مطلوب برای هوای اتاق با درجه رطوبت سالم فراهم می‌کند. حداکثر درجه حرارت از سطح گرمایشی بین 29 تا 35 درجه سانتی گراد متفاوت است و می‌توان بسته به ابعاد مکان مورد نظر آن را تنظیم کرد.

سیستم گرمایشی تابشی دما بالا

درجه حرارت سطوح تابشی در این سیستم‌ها حداکثر به هزار و 100 درجه سانتی گراد می‌رسد. توزیع مناسب حرارت به وسیله این دستگاه‌ها تنها در صورت نصب این وسیله در ارتفاع بسیار بالا حاصل می‌شود. در کل این دمل به دو نوع هیترهای سرامیکی و برقی تقسیم می‌شوند. پلاک‌های سرامیکی گازسوز، مانند شعله دستگاه‌های پخت کباب ترکی هستند و در مدل سیستم‌های تابش دما بالا جای می‌گیرند. این وسیله برای گرم کردن فضاهای باز یا مکان‌هایی با سقف بلند کاربرد دارد.

به طور کلی سیستم گرمایشی تابشی از سقف آویزان یا بر روی دیوارها نصب می‌شوند. در صورتی که سیستم گرمایشی تابشی موضعی از سقف آویزان شوند، معمولا طوری قرار می‌گیرند که از کف سالن پنج تا هفت متر فاصله پیدا کنند. معمولا این آویزها از چهار نقطه به سف متصل می‌شوند. در صورتی که این سیستم‌ها روی دیوار نصب شوند، معمولا در ارتفاع 1.5 متری تا 2.30 متری از کف سالن قرار دارند. وزن سیستم‌های گرمایشی بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت است، اما به طور میانگین وزن این محصولات بین 75 کیلو تا 85 کیلوگرم قرار دارد.

سیستم گرمایشی-کاماپرس

بهترین سیستم گرمایشی تابشی را از کجا بخریم؟

اما اگر قصد خریداری و نصب سیستم گرماتاب تابشی را دارید، باید اطلاعات کافی از نقشه معماری ساختمان را در اختیار متخصصان و حرفه‌ای‌های این حوزه قرار دهید تا به راحتی سیستم مناسب مکان مورد نظرتان معرفی شود. افراد این امکان را دارند از طریق وبسایت اخگر تابش فرم اطلاعات اولیه برای خرید این نوع سیستم‌ها را پر کنند. سپس کارشناسان این مجموعه اطلاعات تکمیل شده را بررسی می‌کنند و بهترین سیستم گرماتاب تابشی را به متقاضیان معرفی خواهند کرد. تمامی این فرآیند به صورت رایگان است.

شرکت صنعتی و تولیدی اخگر تابش بالغ بر یک دهه در حوزه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ارائه خدمت می‌کند و راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکل واحدهای صنعتی، تجاری و مسکونی ارائه می‌دهد. این مجموعه سعی در ارائه سیستم‌هایی دارد که حداکثر کارآیی و کمترین هدر رفت انرژی را داشته باشد.

آخرین پروژه‌های انجام شده توسط اخگر تابش، مربوط به شرکت حدید مبتکران، دانشگاه علوم پزشکی سنندج، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین، مجموعه مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین است.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز