شرح گام به گام نحوه مهاجرت کاری داروسازان به کانادا

لست سکند

کانادا یکی از کشور‌های مهاجر‌پذیری است که همواره تسهیلات جدیدی را برای جذب متخصصان ماهر و واجد شرایط فراهم می‌‌کند. داروسازی نیز یکی از رشته‌های پر‌تقاضای حوزه درمان این کشور محسوب می‌شود. در واقع تقاضا و تنوع موقعیت‌های شغلی، در کنار درآمد‌ بالا و امکانات ویژه‌، کانادا را به کشوری ایده‌آل برای داروسازان تبدیل کرده است.

کاماپرس در این گزارش شرایط مهاجرت کاری داروسازان به کانادا را تشریح می‌کند.

روش‌های مهاجرت داروسازان به کانادا

رفاه و درآمد بالا در کانادا، این کشور را به محلی پرتقاضا و فوق‌العاده برای داروسازان تبدیل کرده است. در این میان داروسازان به جز مهاجرت از طریق مدرک داروسازی، از طرق دیگری نیز می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. آن‌ها می‌توانند تحت عنوان استارت آپ، ویزای استارت آپی دریافت کرده و یا با  روش‌ سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کنند. متخصصان داروساز می‌توانند با سنجش و بررسی این روش‌های کاری و  سختی‌های مسیر مهاجرت، با کمک یکی از این روش‌ها نسبت به مهاجرت کاری داروسازان به کانادا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت داروسازان به کانادا

انتخاب هرکدام از روش‌های بالا، مدارک خاص خود را نیاز دارد. مدارک مشترک در تمامی این روش‌ها،‌ سوابق کاری، مدارک هویتی، تست های پزشکی، آزمایش‌های پزشکی، ترجمه مدارک و گواهی عدم سو پیشینه است. در ضمن متخصصانی که می‌خواهند از طریق مدرک تحصیلی خود به کانادا مهاجرت کنند، باید حتما مدارک مربوط به فارغ‌التحصیلی خود را برای تایید و ارزیابی به ارگان‌های مربوطه ارسال کنند.

راز آسمان پایتخت

درآمد داروسازان در کانادا

داروسازی یکی از پردرآمد‌ترین مشاغل کانادا به شمار می‌رود و به همین دلیل مقصد بسیاری از متخصصان داروسازی است. براساس آمار‌ها هم داروسازی جزو 10 شغل پردرآمد این کشور به شمار می‌رود. درآمد داروسازان با توجه با پارامتر‌های مختلفی مثل سابقه کاری، میزان مهارت و استان محل کار متفاوت است. مثلا داروسازانی که در استان‌های ساسکاچوان و آلبرتا زندگی می‌کنند، بیشترین درآمد‌های حاصل از شغل داروسازی را دارند. این در حالی است که داروسازان استان بریتیش کلمبیا به نسبت کمترین درآمد را کسب می‌کنند.

شرایط کاری داروسازان در کشور کانادا

تقریبا 80 درصد داروسازانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، در داروخانه‌های استان‌های مختلف مشغول به فعالیت می‌شوند. نحوه فعالیت آن‌ها نیز به این  صورت است که با اطلاع از سوابق بیماری مراجعین، دوز‌های معین دارو  را برای بیمار تجویز کرده و نحوه مصرف را توضیح می‌دهند. همچنین در صورت نیاز دارو‌های ترکیبی را نیز برای مصارف بیماران تهیه می‌کنند. علاوه بر آن عده‌ی اندکی از این داروسازان مهاجر، کار تحقیق و پژوهش را در پیش گرفته و یا در شرکت‌های تولید‌کننده دارو مشغول به کار می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان داروساز به کانادا مهاجرت کنید، باید قبل از هر چیز با یک مشاور حوزه مهاجرای مشورت کرده و همچنین حوزه کاری و شهر محل اقامت خود را انتخاب کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز