آشنایی با رشته روان شناسی (گرایش ها، بازار کار، درآمد)

روانشناسی علمی است که به مطالعه فرآیندهای روانی و رفتار انسان‌ها می‌پردازد. رشته روانشناسی بسیار گسترده و متنوع است و شامل مطالعه و بررسی احساسات، انگیزه، شخصیت، رفتار و غیره می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دانشجویان این رشته در دانشگاه در کتاب های روانشناسی دانشگاهی به مطالعه مباحث تخصصی این رشته می‌پردازند. روان شناسی یکی از ۹ شغل پردرآمد دنیا به‌شمار می‌رود و بازار کار این رشته بسیار زیاد و در گرایش‌های مختلف متفاوت است. رشته روانشناسی گرایش‌های گوناگونی دارد. گرایش های روان شناسی عبارتند از: روانشناسی عمومی، بالینی، اجتماعی، تربیتی، رشد، کودکان استثنایی، روانشناسی صنعتی و سازمانی و …

در ادامه مطلب به معرفی چند گرایش رشته روانششناسی و بازار کار آن‌ها و کتاب‌های این رشته پرداخته می‌شود.

گرایش های رشته روان شناسی

روان شناسی بالینی

موضوع این گرایش از روان‌‌شناسی  بررسی  و درمان بیماری‌های روانی و مشکلات روانپزشکی است. در روان شناسی بالینی فردمتخصص به درمان و ارتباط مستقیم با بیماران دارای مشکلات ذهنی و رفتاری می‌پردازد. متخصصین این رشته پس از طی کردن دوره درسی‌شان می‌توانند با مدارس، درمانگاه ها، خانه‌های بهداشت،کانون اصلاح و تربیت و بیمارستان‌های روانی کار کنند وارتباط داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

روان شناسی اجتماعی

این گرایش روان شناسی با بهره‌گیری از روش‌های علمی، به‌بررسی رفتار انسان در فضای جامعه و اجتماع می‌پردازد. پرسش اساسی روان شناسی اجتماعی این است که انسان چگونه از محیط‌ اجتماعی اطراف خود تاثیر می‌پذیرد .روان‌شناسان اجتماعی می‌توانند در سازمان‌های دولتی،خصوصی،بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و… مشغول به کار شوند.

روان شناسی رشد

روان شناسی رشد به بررسی فرآیند تحول انسان در مدت زندگی یعنی از زمان لقاح تا زمان کهنسالی و مرگ می‌پردازد که به  همین دلیل به این گرایش از روان شناسی روان شناسی دوره‌های مختلف عمر نیز گفته می‌شود.درواقع این گرایش به بررسی تاثیرات محیطی، ژنتیکی و ارثی در تحولات انسان می‌پردازد.مطالعه کتاب روانشناسی رشد از کتابانه  اطلاعات جامع و کاملی راجب این گرایش به علاقه‌مندان این رشته ارائه می‌دهد.

در ادامه به معرفی چند کتاب رشته روان شناسی پرداخته می شود. این کتاب ها از سایت کتابانه همراه با تخفیفات شگفت‌انگیز قابل‌خریداری است.

کتاب های ارشد روانشناسی و دکتری مدرسان شریف

در این کتاب تمامی مطالب مربوط به روان شناسی رشد در قالب درسنامه به صورت شیوا بیان شده است. در انتهای هرکدام از درسنامه‌ها تست‌های کنکور آزمون ارشد و دکتری سال‌های اخیر و همچنین منتخب سوالات سال‌های قبل مربوط به هر درسنامه گرداوری شده است. مطالعه دقیق کتاب رواشناسی رشد بدون شک موجب موفقیت داوطلبین کنکور می‌شود.

کتاب فیزیولوژی اعصاب  و غدد انتشارات روان

این کتاب به توضیح پیرامون اعصاب ، بررسی سلول‌های عصبی یا نورون‌ها، هورمون‌ها و مغز می‌پردازد. در دستگاه عصبی انسان میلیون‌ها سلول عصبی وجود دارد.آشنایی دانشجویان روان شناسی بافیزیولوژی اعصاب و غدد از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از مطالب این کتاب از کتب روانشناسان مطرحی مانند نیل واتسون، جیمز کالات، بیرکت و … گردآوری شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز