بهترین کتاب‌ های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

زبان انگلیسی - کاماپرس

در دنیای آموزش زبان، ترم کتاب‌های زبان انگلیسی به ترتیب سطح، از اهمیت چشم‌گیری برخوردارند. این کتب، ابزاری قدرتمند برای بهبود مهارت‌های زبانی و ارتقاء سطح افراد در زبان انگلیسی محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره ترم‌های زبان انگلیسی و کتاب‌های مربوط به هر ترم صحبت کنیم.

زبان انگلیسی - کاماپرس

ترم ترتیب کتاب‌های زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی (melalinstitute.com/home/service/10004/دوره-های-آموزش-زبان-انگلیسی-بزرگسالان) سطوح مختلفی دارد که ترم‌های زبان انگلیسی بر اساس آنها دسته‌بندی می‌شود. پس بیایید در ابتدا با این سطوح بیشتر آشنا شویم:

1. سطح مبتدی یا A1) Elementary)

معمولاً آغاز سطوح زبان از سطح پایه A1 شروع می‌شود. زبان‌آموزان بدون تجربه یا با دانش اندک، در این سطح آموزش زبان انگلیسی را شروع می‌کنند. پس از اتمام این سطح، انتظار می‌رود زبان‌آموزان بتوانند از اصطلاحات و عبارات روزمره استفاده کرده و نیازهای اولیه خود را بیان کنند. همچنین، قادر به معرفی خود و دیگران، پرسش و پاسخ در مورد مسائل شخصی، مثل زندگی روزمره، دوستان، خانواده و موضوعات شخصی هستند و می‌توانند به طور ساده و واضح صحبت کنند.

2. سطح مبتدی یاA2) Pre-Intermediate )

سطح دوم پایه زبان انگلیسی، یعنی سطح A2، زبان آموزان را برای ورود به سطح متوسط آماده می‌کند و همچنین تکمیل کننده سطح A1 است. در پایان این سطح، زبان آموزان قادر به درک جملات، استفاده از اصطلاحات و عبارات متداول در موقعیت‌های مختلف مانند اطلاعات شخصی و خانوادگی، خرید، موقعیت مکانی و جغرافیایی، کار و … می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

آموزش زبان - کاماپرس

 

3. سطح متوسطه یا B1) Intermediate)

دانش‌آموزان پس از پایان دوره پایه و ورود به دوره متوسطه زبان، توانسته‌اند مهارت‌های خود را تقویت کرده و برای سطح بعدی آماده شوند. در این مرحله، آنان قادر به درک مفاهیم اصلی مرتبط با موضوعات مختلف مانند کار، مدرسه، تفریحات و اوقات فراغت می‌باشند. همچنین، قادر به مدیریت وضعیت‌های ساده برای تامین نیازهای خود (مثلا در سفر به یک کشور انگلیسی‌زبان) هستند. آنان قادر به نوشتن متون ساده و معنی‌دار درباره‌ موضوعات آشنا و ساده، اعم از مسائل شخصی و علاقه‌های خود هستند.

4. سطح متوسطه یا B2 ) Upper-Intermediate)

در این مرحله، زبان‌آموزان قادر به درک موضوعات پیچیده حتی در زمینه کاری و تخصصی خود هستند. در مهارت مکالمه، آن‌ها توانایی برقراری ارتباط با تسلط مناسب را دارند و می‌توانند به صورت مطلوب با افراد بومی مکالمه کنند. همچنین، آن‌ها قادر به نوشتن و شرح دادن درباره‌ موضوعات مختلف با جزئیات هستند و می‌توانند نظرات خود را درباره‌ مسائل مختلف، از جمله مزایا و معایب، بیان کنند.

5. سطح پیشرفته یا C1) Advanced)

در این مرحله، زبان‌آموزان در حال بهبود دادن مهارت‌های زبانی خود هستند و می‌توانند در آزمون‌های بین‌المللی عملکرد خوبی داشته باشند. آن‌ها قادر به درک متون پیچیده و طولانی و استنباط معانی ضمنی هستند. همچنین، توانایی بیان و استفاده از عبارات و اصطلاحات مناسب با تسلط بالا را دارند. زبان‌آموزان در این سطح قادر به استفاده از زبان به صورت موثر و منعطف در حوزه‌های مختلف اجتماعی، تحصیلی و تخصصی هستند و می‌توانند متون شفاف و دقیق در موضوعات پیچیده بنویسند.

6. سطح پیشرفته یا C2) Proficiency)

در سطح پیشرفته C2 از استاندارد CEFR، زبان آموزان به درک بالایی از زبان می‌رسند و مهارت‌های خود را در سطح حرفه‌ای تکمیل می‌کنند. آن‌ها قادر به درک مفاهیم به صورت لحظه‌ای، بیان خلاصه‌ای از مطالب شنیده یا خوانده شده هستند و می توانند به راحتی در آزمون های مهم شرکت کنند.

آموزش زبان انگلیسی - کاماپرس

ترم‌های زبان انگلیسی به ترتیب

در این بخش درباره ترم‌های زبان انگلیسی و کتاب‌هایی که در هر ترم تدریس می‌شود صحبت می‌کنیم:

کتاب‌های ترم اول زبان انگلیسی

کتاب‌های ترم اول زبان انگلیسی عبارتند از:

  • American English File Starter: این کتاب با تمرکز بر روی مکالمه، گرامر و لغت، به زبان‌آموزان امکان مکالمه‌ انگلیسی را بر اساس اصول امریکایی آموزش می‌دهد.
  • Touchstone 1: این کتاب به طور یکپارچه به توسعه‌ مهارت‌های مکالمه، گرامر، خواندن و نوشتن می‌پردازد. فایل‌های صوتی، متون جذاب و فعالیت‌های چند رسانه‌ای از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.
  • Interchange Intro: این کتاب بر روی توسعه‌ مهارت‌های چهارگانه‌ زبانی تمرکز دارد و به بهبود مکالمه و فهم متون می‌پردازد.
  • Oxford Word Skills Basic: این کتاب برای یادگیری و تقویت دایره‌ لغات انگلیسی در سطح پایه مناسب است. تمرینات تعاملی بر اساس موضوعات مختلف از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.
  • Top Notch Fundamentals: این کتاب به توسعه مهارت‌های چهارگانه‌ زبانی می‌پردازد و بر روی مواردی مانند مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن تمرکز دارد.

 

آموزش زبان - کاماپرس

کتاب ترم دو زبان انگلیسی

کتاب‌های ترم دو زبان انگلیسی عبارتند از:

  • American English File 1 , 2: این دو کتاب به طور گسترده از موضوعات روزمره و فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری استفاده می‌کند.
  • Touchstone 2: این مجموعه دارای تمرینات متنوعی برای تقویت مهارت‌های مختلف از جمله گرامر، لغت، شنیداری و مکالمه است.
  • Interchange 2: این کتاب از روشی تعاملی برای آموزش زبان استفاده می‌کند که تمرکز بر مکالمه و درک مطلب دارد.
  • Oxford Word Skills Intermediate: این منبع برای تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی مناسب است و تمرینات مفیدی برای یادگیری لغات ارائه می‌دهد.
  • Top Notch 2 & Summit 1: این دو مجموعه آموزشی نیز برای تقویت هر چه بهتر مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی طراحی شده‌اند و تمرکز زیادی بر روی مکالمه دارند.

 کتاب ترم سه زبان انگلیسی

کتاب‌های ترم سه زبان انگلیسی عبارتند از:

  • American English File 3: این کتاب برای بهبود مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن مناسب است. همچنین از موضوعات جذاب و تمرینات گسترده برای بهبود زبان استفاده می‌کند.
  • Interchange 3: این کتاب نیز با تمرکز بر تقویت مهارت‌های تکلم، گفتاری، شنیداری و خواندن برای سطوح پیشرفته طراحی شده است.
  • Oxford Word Skills Advanced: این دوره برای تقویت و گسترش دایره واژگان زبان انگلیسی منطبق بر سطح پیشرفته طراحی شده است و تمرینات واژگانی متنوعی را ارائه می‌دهد.
  • Summit 2: این منبع آموزشی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی و مکالمه در سطوح پیشرفته زبان انگلیسی مناسب است و از مکالمات و موضوعات واقعی برای آموزش استفاده می‌کند.

کتاب‌های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای کودکان

اگر کودک شما در حال یادگیری زبان انگلیسی است می‌توانید از کتاب‌های زیر برای یادگیری زبان انگلیسی به روش اصولی استفاده کنید:

کتاب‌های Lets Go

  • رنج سنی ۵ تا ۱۱ سال

این مجموعه کتاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مبتدی طراحی شده است و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که علاوه بر یادگیری، لحظات شاد و نشاط آوری را تجربه کنند. این کتاب به طور جامع بخش‌های فونیکس، گرامر و الفبای انگلیسی را پوشش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این کتاب می‌توان به استفاده از آهنگ‌ها و رقص‌های شاد، تصاویر رنگارنگ و جذاب، برگه‌های تمرین، انواع بازی‌ها و گفتگوهای دو نفره اشاره کرد.

کتاب ESL Beginner

  • رنج سنی برای همه زبان آموزان مبتدی

یادگیری زبان انگلیسی هیچوقت برای زبان آموزان آسان نبوده است. این کتاب که توسط معلمین با تجربه نوشته شده، برای افرادی که یادگیری زبان انگلیسی را تاره شروع کرده‌اند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

کتاب Now I’m Reading

  • رنج سنی ۴ تا ۸

این کتاب با تصاویر رنگی زیبا و الفبای کوچک و بزرگ انتخاب مناسبی برای کودکان می باشد. این عنوان به صورت یک مجموعه کتاب تنظیم و منتشر شده که به کودک این امکان را می‌دهد که به ترتیب از ابتدا تا انتها آنها را یاد بگیرد و پیشرفت کند.

اگر قصد دارید آموزش زبان انگلیسی خود را از هر سطحی که هم اکنون در آن قرار دارید ادامه دهید؛ پیشنهاد ما به شما آموزشگاه زبان ملل است، فرقی ندارد که مبتدی یا پیشرفته هستید، آموزشگاه روش‌های آموزش خود را بر اساس سطح شما تنظیم می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه زبان ملل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز