شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال 1403 چقدر است؟

با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف موضوعاتی همچون «رتبه‌بندی مدارس»، «ساعات تدریس معلمان» و «پوشش بیمه‌ای» مشخص شده و طی آن رتبه مدارس در تعیین شهریه آن مدرسه تاثیرگذار است.

به گزارش کاماپرس، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی گفت: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

برداشت شهریه اضافی از حساب مدارس غیرانتفاعی

وی با بیان اینکه با ابلاغ آیی نامه جدید، تکلیف مدارس متخلفی که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند، مشخص شده است، اظهار کرد: بر اساس آیین نامه جدید، شهریه از حساب مدارس متخلف برداشت شده و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی اخذ شده، قرار می‌گیرد.

افزایش حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی

محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید اعلام کرد: در آیین نامه جدید، ساعت کاری معلمان مدارس غیرانتفاعی کاهش و حقوق آن‌ها افزایش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، مقرر شده تا ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته شده و بیمه نیز به آن‌ها تعلق گیرد. حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

رتبه‌بندی مدارس غیراتفاعی برای ثبت‌نام و تعیین شهریه

به نقل از ایسنا، معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است، گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با تجهیرات، امکانات، فضا، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند. خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند، مدارس نیز در تابلوهای خود رتبه‌شان را نصب می‌کنند.

شایان ذکر است که با این دسته بندی، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز