آشنایی با رشته حقوق (گرایش ها، بازار کار و درآمد)

رشته حقوق یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم انسانی است که به‌بررسی روابط مردم و آثار حقوقی آن می‌پردازد.هرساله اکثر رتبه‌های برتر کنکور سراسری به این رشته جذاب وارد می‌شوند.این رشته به مسائلی مانند مالکیت، ارث، ولادت، اقامتگاه،قراردادها، جرم‌ و جنایت و… می‌پردازد. مطالعه کتاب های حقوق که به صورت اصولی و مستدل مباحث حقوقی را توضیح می‌دهند برای دانشجویان این رشته بسیار مفید است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گرایش‌های رشته حقوق در مقاطع بالاتر یعنی ارشد و دکتری بسیار گسترده است و شامل گرایش‌هایی مانند: حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، حقوق ثبت و … می‌شود.

بازار کار و درآمد این رشته نیز بسیار فراوان است و فارغ التحصیلان این رشته با شرکت در آزمون وکالت می‌توانند وکالت کنند یا با شرکت در آزمون قضاوت به قضاوت بپردازند. همچنین می‌توانند در مشاغل دیگری مانند سردفتری اسناد و املاک، مشاور حقوقی، استاد دانشگاه، شرکت‌های دولتی یا خصوصی، وزارت خانه‌ها و غیره مشغول به‌کار شوند. در ادامه کاماپرس به بررسی رشته حقوق ومعرفی کتاب‌های این رشته می‌پردازد؛

رشته حقوق درباره چه موضوعاتی است؟

همانطور که بیان شد دامنه رشته حقوق بسیار گسترده است و تقریبا تمام جوانب زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را در بر می‌گیرد. برای مثال رشته حقوق خصوصی مجموعه قوانین حاکم بر روابط بین افراد جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد. گرایش حقوق عمومی نیز به روابط میان افراد، سازمان‌ها و ماموران دولتی و همچنین روابط سازمان‌های دولتی با یکدیگر می‌پردازد.

راز آسمان پایتخت

گرایش حقوق جزا و جرم‌شناسی نیز شاخه‌ای از حقوق کیفری است که قواعد و مقررات کلی حاکم بر جرائم و مجازات‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد. رشته حقوق بین‌الملل نیز دارای دو بخش عمومی و خصوصی است که روابط کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را در سطح جهانی و بین‌المللی بررسی می‌کند.

معرفی بهترین کتاب های حقوق

کتاب‌های این رشته بسیار گوناگون و در گرایش های مختلف، متنوع می باشند. دانشجویان این رشته برای احاطه بیشتر بر مطالب، ضروری است که این کتاب‌ها را بادقت مطالعه کنند. در این مطلب دو کتاب مشهور از این رشته بررسی می‌شود.

کتاب مقدمه علم حقوق دکتر ناصرکاتوزیان

این کتاب جزو معروف‌ترین کتاب‌های رشته حقوق شناخته می‌شود که اکثر اساتید در ترم یک مقطع کارشناسی حقوق این کتاب را به‌عنوان منبع دانشجویان معرفی می‌کنند.این کتاب دارای دو بخش اصلی قواعد حقوق و حق فردی است. در بخش اول کتاب به موضوعاتی مانند مبنا و هدف حقوق،اوصاف قاعده حقوقی،منبع حقوق و قلمرو اجرای آن و… می‌پردازد و بخش دوم آن به کلیات حقوق فردی،اقسام حق، منبع حق و… اختصاص دارد.

کتاب تست حقوق تجارت قربانی

حقوق تجارت از مباحث مهم در آزمون وکالت به شمار می‌رود. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های حقوقی در زمینه گردآوری تست‌های آزمونی است و جزو بهترین منابع آزمون وکالت به شمار می‌رود. در این کتاب بعد از هر سوال پاسخ تشریحی آن به صورت شیوا و به نحو مستدل بیان شده است و از پاسخ‌های تکراری نیزدوری شده است.

کتاب‌های ذکر شده به همراه بسیاری دیگر از کتاب‌های حقوقی و منابع آزمون وکالت در فروشگاه اینترنتی کتابانه قابل‌خریداری هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز