آشنایی با انواع تیرآهن لانه زنبوری + قیمت روز آهن آلات 22 فروردین 1402

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تیرآهن لانه زنبوری یا CPE به دلیل داشتن فضاهای تو خالی به این نام معروف شده است. بریدن و دوباره جوش دادن این نوع تیرآهن کمک می‌کند تا بتواند لنگر خمشی بزرگ‌تری را در برابر با تیر نورد شده اولیه تحمل کند. به همین دلیل، تیرآهن لانه زنبوری کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تیرآهن لانه زنبوری را می‌توان بر اساس شکل هندسی به دو نوع تیرآهن لانه زنبوری با روش پانیز و تیرآهن لانه زنبوری با روش لیتسکا تقسیم کرد. هر یک از این مدل‌ها، کاربرد و روش ساخت متفاوتی دارند. در ادامه، ضمن بررسی انواع تیرآهن لانه زنبوری، قیمت روز آهن‌آلات نیز ارائه خواهد شد.

تیرآهن لانه زنبوری با روش پانیز

ارتفاع نهایی تیرآهن لانه زنبوری با روش پانیز به با توجه به ارتفاع تیرآهن مشخص می‌شود. در این روش، ابتدا عرض تیرآهن به چهار قسمت تقسیم می‌شود. سپس، شیب اضلاع مورب طوری در نظر گرفته می‌شود که تانژانت زاویه‌ای که با خط افق می‌سازد برابر 2 باشد. در نهایت، پس از برش و جوشکاری، ارتفاع تیرآهن لانه زنبوری با روش پانیز 1.5 برابر ارتفاع تیرآهن اولیه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

تیرآهن لانه زنبوری با روش لیتسکا

در روش لیتسکا، ارتفاع نهایی تیرآهن به لنگر خمشی آن بستگی دارد. مقدار نیرویی که باعث خم شدن تیر می‌شود، لنگر خمشی نام دارد. این مقدار در واقع همان حاصل ضرب نیرو در طول است. برای ساخت این نوع تیرآهن ابتدا لنگر خمشی آن را محاسبه می‌کنند. سپس، مقدار فواصل افقی و عمودی برای شرنجی کردن تیر محاسبه شده و ترسیم می‌شود.

هنگامی که الگوی برش ترسیم شد، تیرآهن را می‌توان به دو روش گرم یا سرد برش داد. تیرآهن‌های لانه زنبوری با روش لیتسکا در ایران معمولاً با روش برش گرم ساخته می‌شوند. اما برش سرد یا کوپال، به دلیل سرد بودن فرآیند و استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک، دقیق‌تر از برش گرم است. در نهایت، تیرآهن‌ها به گونه‌ای مقابل هم قرار می‌گیرند که حفره‌های در طول آن ایجاد شود. سپس دو طرف تیرآهن به یکدیگر متصل می‌شود.

قیمت روز آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت روز انواع تیرآهن و برخی دیگر از مقاطع فولادی قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/beam/honeycomb-beam-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز