کاهش اجاره خانه در برخی مناطق شهر تهران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک گزارش میدانی نشان می دهد بهای پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی برخی فایل‌های موجود نزد بنگاه‌های ملکی در محله‌هایی چون “نارمک “و “جنت آباد” کاهش داشته و برخی موجران رویه متفاوتی را در قیمت‌گذاری تابستانی در پیش گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس؛ حال این روزهای اجاره نشینان را تنها خودشان می‌دانند و بس. حداقل در یک ماهه گذشته بسیاری از آنها که قصد تمدید قرارداد اجاره‌شان را داشتند با تمدید به شرط افزایش نجومی رقم اجاره بها از سوی صاحبخانه مواجه شده‌اند. با این که این رویه همچنان در بسیاری از نقاط شهری و به خصوص در شهرهای بزرگتر ادامه دارد اما دنیای اقتصاد در گزارشی میدانی، روایتی از تغییر رویه صاحبخانه‌ها در  برخی از مناطق شهری تهران ارائه کرده و به این موضوع پرداخته که ظاهرا این «موجران دریافته‌اند که برای انعقاد قرارداد با مستاجر جدید تا زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، چاره‌ای جز تن دادن به رشد معقول اجاره‌بها ندارند.»

آیا تخلیه حباب اجاره آغاز شده؟

به نوشته دنیای اقتصاد با وجود اینکه برخی از موجران حتی تا ۵۰ درصد اجاره بها را افزایش داده‌اند اما تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» از محله‌های نارمک، جنت‌آباد، ستارخان و تهرانپارس نشان می‌دهد تعدادی از موجران در این محله‌ها در طول یک هفته اخیر رقم پیشنهادی ودیعه و اجاره آپارتمان خود را برای سال آتی نسبت به آنچه ابتدا اعلام کرده بودند، تعدیل کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

این تعدیل اجاره‌بها در مورد آپارتمان‌های دچار نقص امکانات و با سن بنای بیش از ۱۵ سال به مراتب بیشتر بوده است. همچنین میزان تغییر اجاره‌بهای پیشنهادی موجر در برخی موارد ناچیز اما در برخی موارد تا ۲۵ درصد پایین‌تر از رقم اعلامی اولیه بوده و نشان می‌دهد موجران دریافته‌اند که برای انعقاد قرارداد با مستاجر جدید تا زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، چاره‌ای جز تن دادن به رشد معقول اجاره‌بها ندارند. با این اوصاف و بنابر تحلیل دنیای اقتصاد به نظر می‌رسد تخلیه حباب اجاره پیشنهادی در برخی از مناطق مصرفی تهران آغاز شده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز