کاربردهای متفاوت تیرآهن سنگین و سبک + قیمت تیرآهن فولاد البرز ایرانیان 8 آذر 1401

تیرآهن‌های سبک و سنگین در بین تجهیزات ساختمانی پرکاربرد هستند. به ویژه استفاده از تیرآهن‌های سنگین در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به علت مقاومت بالا و تحمل فشار زیاد متدوام است. فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو تیرآهن‌های سنگین و سبک را بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید کرده و به فروش می‌رسد. اما قیمت تیرآهن فولاد البرز ایرانیان بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تفاوت در ضخامت و پهنا اصلی‌ترین معیار شناسایی تیرآهن سبک از سنگین است. در تیرآهن سنگین ضخامت، پهنا، ارتفاع و طول بال در آن برابر است واین امر سبب شده تا این نوع وزن بیشتری نسبت به سبک داشته باشد.

تفاوت قیمت تیرآهن‌های سنگین و سبک

اندازه تیرآهن‌های فایکو از 14شروع و تا 24 تولید می‌شود تا نیاز صنایع مختلف را تامین شود. با توجه به اینکه عمده تفاوت این تولیدات در وزن، ابعاد و استحکام است، بنابراین هر چه وزن تیرآهن افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

چرا توجه به تفاوت تیرآهن‌های سنگین و سبک مهم است؟

اگر سازندگان به کاربردهای متفاوت تیرآهن‌های سنگین و سبک توجه نکنند، محصول به اشتباه انتخاب شده و ضوابط طراحی و ساخت سازه‌ها رعایت نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

کیفیت بالای مصالح مورد استفاده همیشه مورد توجه مهندسان است تا از این طریق ایمنی بناها و سازه‌ها را تضمین کنند. تراز استاندارد تیرآهن‌های فایکو مورد قبول فروشندگان آهن‌آلات است. باید گفت که تراز مقاطع فولادی یکی از راه‌های بررسی کیفیت محسوب می‌شود.

در مجموع بیشتر کاربرد تیرآهن سنگین فایکو در احداث ستون‌های اصلی کارخانه و مجتمع‌های بزرگ، پل‌سازی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی و  موارد از این دست است. نوع تیرآهن سبک نیز در ستون‌های فرعی و دیواره‌های استفاده می‌شود. در جدول زیر علاوه بر قیمت تیرآهن فولاد البرز ایرانیان به همراه قیمت دیگر مقاطع فولادی قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز