همه چیز درباره دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب در اداره‌ها و شرکت‌ها روز به روز فراگیرتر می‌شود؛ چراکه خرید این نوع دستگاه‌ها بسیار کاربردی است و صرفه اقتصادی زیادی دارد. دستگاه حضور و غیاب همانطور که از نامش پیداست، ورود و خروج کارمندان را به صورت دقیق ثبت می‌کند و به همین دلیل، درصد خطای محاسبه حقوق در آخر ماه به صفر می‌رسد. همچنین، مدیران به راحتی می‌توانند با استفاده از این دستگاه، آمار کاملی از مدت زمان اضافه کار یا کسر کار کارمندان خود داشته باشند.

به گزارش کاماپرس به نقل از دی سی ای کالا، انواع متنوعی از دستگاه حضور و غیاب در بازار وجود دارد که هر کدام کارکرد متفاوت خود را به همراه دارند. در ادامه انواع دستگاه حضور و غیاب و نحوه کارکردشان بررسی می‌شود؛

دستگاه‌های کدی یا کارتی؛ نسل اولیه دستگاه‌های حضور و غیاب

این نوع دستگاه‌ها از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب به شمار می‌رود. در دستگاه‌های کدی (رمزی) و کارتی برای ثبت تردد از کد شناسایی یا کارت تردد سازمانی مخصوص استفاده می‌شود. به همین دلیل، استفاده از این نوع دستگاه حضور و غیاب پیچیدگی خاصی ندارد و برای مراکزی مانند آسایشگاه سالمندان و مدارس بسیار مناسب خواهد بود.

با این حال، امکان تقلب در این نوع دستگاه‌ها برای ثبت ورود و خروج کارکنان افزایش می‌یابد. همچنین، افراد باید زمان بیشتری را برای وارد کردن مشخصات خود دستگاه‌های کدی صرف کنند؛ به همین دلیل، استفاده از دستگاه‌های کدی برای مراکزی که تعداد کارکنان زیادی دارد توصیه نمی‌شود.

اثر انگشتی؛ رایج‌ترین نوع دستگاه حضور و غیاب

شناسایی از طریق اثر انگشت از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تشخیص هویت افراد است. اغلب دستگاه‌های حضور و غیابی که در اداره‌ها و شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود از نوع اثر انگشتی است. زمان ثبت تردد در این نوع دستگاه‌ها به نسبت دستگاه‌های کدی و کارتی بسیار کوتاه‌تر است.

راز آسمان پایتخت

با این حال، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قیمت و هزینه تعمیر بالاتری دارند. همچنین، در مشاغلی که افراد کارهای یدی انجام می‌دهند و ممکن است اثر انگشت‌شان مخدوش شود، استفاده از این نوع دستگاه‌ها برای ثبت عبور و مرور کمی با مشکل همراه خواهد شد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره؛ به‌روزترین و سریع‌ترین

در دستگاه‌های تشخیص چهره، تصویر چهره کارکنان در تمام زوایا در حافظه دستگاه ثبت می‌شود و پس از آن، پرسنل موظف‌اند تا در هنگام ورود و خروج با ایستادن در مقابل دستگاه، تردد خود را ثبت کنند. سرعت عملکرد این نوع دستگاه‌ها بسیار بالا است و تغییراتی مانند گذاشتن عینک یا لنز، آرایش، گذاشتن ریش و… تاثیری در شناسایی چهره توسط دستگاه ندارد. استفاده از این نوع دستگاه‌ها در مراکزی که کارکنان با مواد شیمیایی کار می‌کنند و فعالیت‌های یدی دارند بسیار مناسب است. به علاوه، امکان انتقال بیماری و آلودگی به دلیل عدم تماس فیزیکی با این نوع دستگاه به صفر می‌رسد. با این حال، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره هزینه خرید و تعمیر بالایی دارد.

به طور کلی، ثبت و نگهداری اطلاعات در سیستم‌های حضور و غیاب، امنیت بسیار بالایی دارد و استفاده از این دستگاه، مدیران و کارکنان امور مالی را از شر محاسبات کاغذی خلاص می‌کند. در صورت تمایل به خرید دستگاه حضور و غیاب و سایر سیستم‌های حفاظتی، توصیه می‌شود تا به وبسایت دی سی ای کالا مراجعه شود. مجموعه دی سی ای کالا تمامی کالاهای خریداری شده را با گارانتی حین و پس از فروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان می‌رساند. تیم فروش این مجموعه برای هر بخش، از متخصصان همان رشته استفاده کرده تا بهترین تجربه خرید را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد

انتهای پیام

مرتبط با : دی سی ای کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز