آشنایی با انواع وکیل ملکی و حوزه فعالیت آنان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وکیل ملکی، وکیل پایه یک دادگستری است که تجربه و دانش کافی در دعاوی و پرونده‌های حقوقی ملکی دارد. به دلیل کثرت انواع پرونده‌های حقوقی ملکی، وکلای ملکی نیز معمولا در یک یا چند بخش از این دعاوی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع وکیل ملکی و حوزه فعالیت هر کدام از آنان پرداخته است.

وکیل زمین شهری

وکیل زمین شهری یکی از شاخه‌های وکیل ملکی بوده و تخصص این دسته از وکلا در حل پرونده‌های مربوط به انواع زمین شهری است. بیشتر مردم اطلاع دقیقی از قوانین زمین شهری ندارند و به همین دلیل با ادارات دولتی به مشکل می‌خورند، ولی وکیل زمین شهری با اشراف کامل به این قوانین می‌تواند دعاوی با شهرداری یا وزارت مسکن و شهرسازی را به نتیجه برساند.

زمین شهری معمولا به انواع زمین دایر شهری، زمین بایر شهری و زمین موات شهری تقسیم می‌شود که هر کدام از این موارد قوانین خاص خود را دارد. وکلای زمین شهری با اشراف بر این قوانین می‌توانند بهترین مشاوره را در این زمینه به متقاضیان ارائه کنند.

وکیل فک رهن

معاملات رهن که معمولا روی اموال غیرمنقول مانند املاک انجام می‌شود، می‌تواند یکی از معاملات قابل مناقشه و مشکل‌زا باشد. رهن، جزو قوانین اجاره محسوب می‌شود و معمولا دارای زمان خاصی است که با پایان آن، مورد رهن باید به صاحب ملک برگردانده شود.

راز آسمان پایتخت

عقد رهن بر اساس شرایطی اتفاق می‌افتد که از بین رفتن آن شرایط می‌تواند باعث باطل شدن قرارداد رهن و اصطلاحا فک رهن شود. این نوع از دعاوی حقوقی می‌بایست از طریق دادگاه پیگیری شود و وکیل ملکی فک رهن می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وکیل افراز و تفکیک ملک مشاع

یکی از دعاوی رایج ملکی در دادگاه‌ها مربوط به دعاوی املاک مشاع است. ملک مشاع به ملکی گفته می‌شود که مالکیت آن متعلق به دو یا چند نفر بوده و مالکین به طرق مختلف در ملک شریک هستند. در صورتیکه یک یا چند نفر از شرکا نخواهند به شراکت خود ادامه دهند، این خروج از شراکت می‌تواند به دو روش افراز و تفکیک صورت گیرد و مراحل آن نیز از طریق یک وکیل ملکی متخصص در این زمینه کنترل شود.

در حالت تفکیک، زمین بین شرکا تقسیم می‌شود، اما در حالت افراز، زمین تقسیم نمی‌شود، بلکه به کمک وکیل افراز ملک مشاع، شرکا با دریافت حقوق خود از شراکت انصراف می‌دهند.

وکیل مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت، یکی از سخت‌ترین و مشکل‌ساز‌ترین قراردادهای تجاری در حوزه ملک است و در صورتیکه این قرارداد به صورت دقیق و محکم بسته نشده باشد، می‌تواند باعث ضرر و زیان طرفین شده و وقت زیادی را برای پیگیری پرونده در دادگاه از مالک یا سازنده بگیرد.

در این زمینه نیز وکیل ملکی متخصص در حوزه مشارکت در ساخت، با آشنایی کامل از قوانین ملکی می‌تواند در عقد قرارداد محکم و قانونی به هر یک از طرفین کمک کند. همچنین در صورت هرگونه مشکل نیز این وکیل، پرونده را به بهترین شکل در دادگاه پیگیری خواهد کرد.

وکیل سرقفلی

قوانین سرقفلی به دلیل شفافیت کم و قدیمی بودن دارای پیچیدگی بسیار زیادی است و همین موضوع سبب می‌شود که صاحب ملک و سرقفلی هیچگاه به طور کامل به حقوق و شرایط خود در این قرارداد واقف نباشند؛ به همین دلیل وکیل ملکی مجرب در حوزه سرقفلی جزو وکلای مورد نیاز بسیاری از افراد در حوزه پرونده‌های حقوقی ملکی است.

وکیل سرقفلی معمولا بر قوانین پیچیده ملکی مانند قوانین سرقفلی و قوانین جاری بر روابط مالک و مستاجر احاطه کامل داشته و در دادگاه نیز قادر به پیگیری این نوع از پرونده‌ها است.

انتخاب بهترین وکیل ملکی با «گروه وکلای ملکی»

گروه وکلای ملکی، یک موسسه حقوقی متشکل از 15 وکیل باتجربه و مجرب در حوزه پرونده‌های حقوقی ملکی است که تاکنون بیش از 2500 پرونده حقوقی در این زمینه را با موفقیت به انجام رسانده‌‌اند. این گروه خدماتی همچون طرح و پیگیری کلیه دعاوی ملکی، تنظیم و نظارت قراردادی، تنظیم لوایح مختلف ملکی، اعاده دادرسی ملکی، تجدیدنظرخواهی ملکی و اخذ استعلامات مرتبط ملکی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با گروه وکلای ملکی می‌توانند به وبسایت vakilemelk.com مراجعه کنند یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن 02144262535 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای ملکی
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز