جشن چهارمین سال فعالیت کاماپرس برگزار شد

جشن پایان سال گروه رسانه‌ای کاما با حضور اعضای فعال اتاق بازگانی تهران، رییس اتاق ایران ایتالیا، مدیران کسب و کارها و برخی فعالان اقتصادی و رسانه‌ای در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش کاماپرس، محمد امین از بنیانگذاران گروه رسانه‌ای کاما با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی این مجموعه، عنوان کرد: سال 84 که تب طراحی و راه‌اندازی سایت خیلی داغ بود، علاوه بر ارگا‌ن‌ها و سازمان‌ها، بسیاری از فعالان حوزه‌های مختلف و حتی هنرمندان و ورزشکاران نیز به دنبال راه‌اندازی سایت بودند. ما نیز به عنوان چند جوان بیست و چند ساله با کمی تجربه روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی و وب‌گردی از همان سال 84 کار خود را آغاز کرده و گروه رسانه‌ای کاما را ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ما از همان زمان به قدرت محتوا ایمان داشتیم، گفت: در آن دوره هنوز چیزی تحت عنوان بازاریابی محتوایی، تولید محتوا، مدیر محتوا و content و content marketing وجود نداشت و به همین دلیل برای تعامل مناسب با کسب و کارها و اقنای آنان برای تولید محتوای مناسب دچار چالش بودیم. البته طی چندسال اخیر این موضوع در فضای وب فارسی بسیار جا افتاده و مورد توجه واقع شده است.

امین با بیان اینکه گروه رسانه ای کاما طی 19 سال گذشته مجموعه‌ای از رسانه‌ها را راه‌اندازی کرده که سایت کاماپرس اصلی‌ترین و مهمترین پروژه مجموعه به شمار می‌رود، گفت: انتشارات تاچارا حوزه بعدی فعالیت این مجموعه است. در انتشارات تاچارا نیز سعی داریم در حوزه چاپ و محتوا کار جدید و موثری را دنبال کنیم.

راز آسمان پایتخت

وی افزود: همچنین در حوزه بین‌الملل سایت‌های تجارت ایران و چین، عمان چنس، ترکیه پدیا و خیابان استقلال را راه‌اندزی کردیم که به صورت تخصصی بر روی اخبار و تحولات کشورهای چین، عمان و ترکیه تمرکز دارند.

وی در ادامه به مجموعه پرستیژ به عنوان بازوی تصویری گروه کاما اشاه کرد و افزود: این مجموعه نیز خدماتی در حوزه تصویربرداری و تدوین ارایه می‌کند. مجموعه همچاپ و اوج نیلی نیز به عنوان چاپخانه مرتبط با مجموعه و کانال تبلیغاتی آن در شهرک شمس آباد واقع شده و خدمات گسترده‌ای در این راستا ارایه می‌کند.

امین در پایان به سایت همگردی به عنوان یکی از اولین پلتفرم‌های حوزه گردشگری اشاره و بیان کرد: سایت همگردی به عنوان بخش دیگری از حوزه فعالیتی گروه کاما، اوایل دهه 90 راه اندازی شد. همچنین بخش دیگر مجموعه تحت عنوان متاوب به عنوان بازوی برنامه نویسی، تولید و طراحی سایت نیز خدماتی را در راستای توسعه کسب و کارها ارایه می‌کند.

ارایه گزارش عملکرد 4 سال گذشته کاماپرس

در ادامه محسن عقبایی مدیر محتوای کاما و سردبیر کاماپرس با اشاره به سابقه فعالیت سایت کاماپرس و نحوه تعامل با کسب و کارها، اظهار کرد: امروز و بعد از گذشت حدود 4 سال از فعالیت کاماپرس، بسیاری از شرکت‌های پرچمدار بازار و حساس نسبت به فضای رسانه و تولید محتوا برای همکاری با ما ابراز تمایل می‌کنند و این مساله برای ما باعث افتخار است.

وی با ارایه گزارش کوتاهی از عملکرد 4 سال گذشته کاماپرس، عنوان کرد: هدف‌ ما در کاماپرس کاملا شفاف است، از یک سمت به کسب و کارها برای اعلام مزیت‌ها یک تریبون حرفه‌ای و رسا می‌دهیم و از سوی دیگر پاسخگوی سوالات پرتکرار کاربران با تمرکز بر مزیت کسب و کارها هستیم.

عقبایی با اشاره به سرویس‌های پرمطلب کاماپرس، افزود: بازارهایی بیشترین حجم تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند که حرفه‌ای‌ترین نگاه را به حوزه رسانه و روابط‌عمومی داشته و البته فرق بین تبلیغات و محتوای رسانه‌ای را متوجه می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد پروفایل و محتوای اختصاصی برای کسب و کارها در سایت کاماپرس، اضافه کرد: تا امروز 3 هزار و 792 پروفایل در کاماپرس ایجاد شده  و روزانه نیز حداقل 5 درخواست از سمت کسب و کارها برای ایجاد پروفایل و محتوا داریم.

رکورد بازدید در یک روز کاماپرس، 13 برابر ظرفیت ورزشگاه آزادی

وی با بیان اینکه کاماپرس در هجدهمین ماه فعالیت‌ به مرز یک میلیون بازدید در روز نزدیک شد، ادامه داد: تا امروز نیز چندین بار دیگر به این مرحله رسیدیم،  اما به دلیل محدودیت‌ها و چالش‌های اینترنت، هر بار مجبور شدیم از خانه اول شروع کنیم. در این راستا رکوردی که برای بازدید در یک روز داریم، 13 برابر ظرفیت ورزشگاه دوست‌داشتنی آزادی است؛ کاماپرس در همان ماه بیش از 18 میلیون و 600 هزار بازدید داشت.

سردبیرکاماپرس با اشاره به شرکت‌های دارای بیشترین میزان بازدید در بین 3 هزار و 792 شرکت دارای همکاری باکاماپرس، اضافه کرد: این مساله گویای دو نکته است؛ اول اینکه همکاران ما در تحریریه به خوبی سوالات و دغدغه‌های کاربران را شناسایی کرده‌اند و دوم اینکه به سئوال‌ها با تمرکز بر مزیت‌های کسب و کارها پاسخ داده‌ شده است.

وی همچنین با اعلام اسامی برندهای دارای بیشترین میزان مطلب در کاماپرس، توضیح داد: جذابیت محصولات، خدمات و فعالیت‌ این برندها برای کاربران و مصرف‌کنندگان، نقش پررنگی در پرخبر بودنشان داشته است.

عقبایی در پایان با اشاره به تولید محتواهای دارای تعامل بالا با کاربران در سایت کاماپرس به برخی مطالب دارای بیشترین تعداد کامنت بر روی سایت اشاره کرد و گفت: نحوه سوژه‌یابی و پرداختن به سوژه به شکلی است که بسیاری از کاربران با مطالب کاماپرس وارد تعامل می‌شوند.

مهمترین اهداف و برنامه‌های کاماپرس

در بخش دیگر مراسم، دکتر پگاه نیکبخت مدیر گروه رسانه‌ای کاماپرس با اشاره به اهمیت تولید محتوای موثق و مورد اعتماد در حوزه کسب و کارها، با بیان اینکه در دنیای امروز، همه آدم‌ها و حتی بنگاه‌ها، قبل از هر خرید با کوهی از سئوال و نگرانی مواجه هستند، بیان کرد: ما از همان ابتدا می‌دانستیم اگر با در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای رسانه، اصول روزنامه‌نگاری، مهارت‌های سئو و همچنین احترام به زبان و ادبیات فارسی، روی این سئوال‌ها تمرکز کنیم موفق می‌شویم.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن به پرچمدار روزنامه‌نگاری کسب و کار یا Business Journalism در ایران از مهمترین اهداف و برنامه‎‌های کاماپرس است، گفت: در این مسیر بیش از  43 هزار سئوال پرتکرار کاربران از کسب و کارها تهیه و در قالب ماتریس‌های محتوایی گنجانده و طبق یک تقویم محتوای دقیق در قالب مطالب غنی تهیه و پاسخ داده شد. همین شیوه به ظاهر ساده، سبب شد که در کمتر از یک سال، کاماپرس مسیری 10 ساله را بپیماید.

بزرگترین چالش در مسیر تولید محتوای حوزه کسب و کار

نیکبخت با اشاره به برخی از چالش‌های این مسیر، مطرح کرد: متاسفانه علیرغم پیشرفت‌های بازاریابی محتوا و تولید محتوا در فضای کسب و کار، اما تعداد کسب و کارهایی که فهم دقیقی از این محتوای رسانه‌ای و روابط‌ عمومی دارند، در اقلیت است. بسیاری از شرکت‌ها امور محتوایی خود را به سئوکارهایی سپرده‌اند که همه چیز را صرفا و صرفا در عدد و سرچ‌کنسول و گوگل آنالیتیکس و متریک‌های مشابه می‌بینند؛ به بیان دیگر این افراد فقط به سئوی مکانیکی توجه دارند و اهمیتی به اقناع مخاطب، احساس مخاطب و نفوذ به قلب و ذهن کاربر ندارند.

به گفته وی، بزرگترین چالش این حوزه بیان تفاوت بین محتوای همسان یا Native با محتوای رسانه‌ای برای برخی از کسب و کارهاست؛ به بیان دیگر کسب و کارها باید بدانند که سئوی محتوایی یک بحث تخصصی روزنامه‌نگارانه و مخاطب‌شناسانه است و یک برنامه‌نویس یا وردپرس‌کار ماهر نمی‌تواند آن را اجرایی کند.

تولید محتوای مشارکتی با پرچمداران و نوآوران بازار

نیکبخت در ادامه به برخی از مهمترین برنامه‌های کاماپرس برای سال جدید اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه ما برای سال آینده «تولید محتوای مشارکتی با پرچمداران و نوآوران بازار» است. به بیان ساده‌تر کسب و کارها اشراف اطلاعاتی و تخصصی بالایی نسبت به صنعت خود داشته و در مقابل کاما نیز یک تیم تحریریه ماهر، ترافیک قابل قبول و شناخت کافی از سئوی محتوا دارد که در نهایت این همکاری می‌تواند به تولید محتوای مشارکتی، تخصصی و کاربرپسند بیانجامد.

مدیر گروه رسانه‌ای کاما در پایان انتشار کتاب در حوزه تاریخ شفاهی صنایع ایرانی، توسعه فضای تجاری برای کسب و کارهای ایرانی در سایر کشورها، توسعه کانال‌های رسانه‌ای کاماپرس و همچنین افزایش زبان‌های کاماپرس و تولید محتوا به زبان‌های انگلیسی و عربی را از مهمترین برنامه‌های کاما در سال جاری برشمرد.

طراحی سه رسانه برای معرفی بازارهای چین، عمان و ترکیه در مجموعه کاما

گلاره کاویان دبیر تحریریه گروه کاما و کاماپرس نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی به شکلی رقم خورده که تعداد قابل توجهی از کسب و کارها، برای توسعه بازارشان به کشورهایی مانند ترکیه، عمان و چین چشم دوخته‌اند، گفت: نکته اینجاست که متناسب با رشد این نیاز، محتوای قابل اعتماد و موثق تولید نمی‌شود. در همین راستا گروه رسانه‌ای کاما، نه فقط به کسب و کارها و بازارهای داخلی بلکه به فضاهایی خارج از مرزها که به برندهای ایرانی فرصت نقش‌آفرینی می‌دهند، هم توجه کرده‌ است.

وی با اشاره به طراحی سه رسانه برای معرفی بازارهای چین، عمان و ترکیه در مجموعه کاما، عنوان کرد: سایت ترکیه تحت عنوان ترکیه پدیا به عنوان جدیدترین محصول گروه رسانه‌ای کاما امشب رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گروه کاما به هیچ عنوان مهاجرت را تشویق نمی‌کند، گفت: صرفا برای کسب و کارهایی که در تلاش هستند تا یک فرصت تازه پیدا کنند، محتوا تولید می‌کنیم.

 کاویان در پایان به خدمتی متفاوت در کاما اشاره و بیان کرد: با توجه به آشنایی گروه کاما با بازارهای خارجی، تاکنون بیش از 30 تور تجاری خارجی برگزار کردیم و فعالان اقتصادی را به کشورهای مختلفی برده‌ایم. آخرین تور تجاری نیز یک ماه پیش برگزار شد و بیش از 20 فعال اقتصادی را به عمان بردیم. در فصل بهار هم یک تور تخصصی برای نمایشگاه کانتون چین که در شهر گوانگجو برگزار می‌شود، ترتیب داده‌ایم.

در پایان علی کاظمی مجرد مدیر گروه پرستیژ با بیان اینکه گروه پرستیژ 13 سال پیش با رویکرد کارهای تبلیغاتی و محیطی در حوزه مطبوعات راه اندازی شد، اظهار کرد: نشان دادن برند به بهترین نحو ممکن و تولید محتوای تصویری برای مجموعه‌ها، برگزاری همایش‌ها و پخش زنده برنامه‌ها و نمایش برندها به صورت تعریف شده برای مخاطبان از مهمترین اهداف گره پرستیژ تعریف شده است.

وی، اتاق فکر، واحد تدوین کارگردانی همایش، عکاسی تبلیغات و پخش زنده را به عنوان بخش‌های دیگر این مجموعه، عنوان کرد.

 انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز