چه مدل لوستری برای نورپردازی در مسجد مناسب است؟

درست است که مسجد محل عبادت و راز و نیاز با پروردگار است، اما مکان برخی از مساجد و امکاناتشان با توجه به کاربری‌های خاصی مانند: برپایی مراسم عزاداری یا اعیاد مذهبی و … می‌تواند سفارشی‌سازی شود و لوستر مسجد هم یکی از همین موارد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار لوستر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین نکته برای تعیین میزان روشنایی و نور مورد نیاز در مسجد و انتخاب لوستر مسجد ، بررسی عواملی متعددی از جمله: متراژ، گنجایش، میانگین سنی مراجعان مسجد و کاربری عمارت اصلی دارد. میانگین سنی مراجعان به این دلیل مهم است که اگر جوان باشند، نور کمتر و اگر مسن باشند، مسجد نور بیشتری لازم دارد.

محاسبه تعداد و نوع لامپ‌های لوستر مسجد

از آنجایی که وسعت و طراحی مساجد با هم متفاوت است، پس تعداد لامپ مورد استفاده برای نورپردازی در هر مسجد نیز متغیر است. برای این کار باید مساحت فضا به جز رواق، صحن و آبنما را محاسبه کرد. با توجه به مساحت کلی بنا و محل قرارگیری آن میتوان تعداد لامپ‌ها را بدست آورد. به صورت معمول در طراحی و ساخت مساجد پنجره‌های بزرگ و زیادی در نظر گرفته و حتی گاهی زیر گنبد نیز پنجره‌هایی تعبیه می‌شود. که دلیل اصلی این کار استفاده کامل از نور طبیعی است.

راز آسمان پایتخت

همچنین، برای صرفه جویی در مصرف انرژی برق، می‌توان از لامپ‌های ال ای دی که دارای نور و طول عمر بیشتری نسبت به سایر لامپ ها هستند، استفاده کرد.

نکات اصلی انتخاب لوستر مسجد

باید دقت داشت زمانی که از لوستر بزرگ و بلند استفاده می‌شود، برای نظافت و تعویض لامپ‌های آن احتیاج به نصب داربست است. پس اگر سقف مسجد کوتاه باشد، می‌توان به جای لوستر بلند از لوستر پهن‌تر استفاده کرد.

از آنجایی که تعمیر و نگهداری لوستر مسجد به صورت مداوم باید توسط خادم مسجد انجام شود بهتر است از لوستر کریستالی که زودتر گرد و غبار را جذب کرده و تصویر بدی را به نمایش می‌گذارد چشم پوشی کرد. به دلیل باز بودن اطراف لامپ های لوستر جذب گرد و خاک در آن قسمت بیشتر است، پس بهتر است که ترجیحاً از لوستر با لامپ های بالای سر استفاده کرد.

انواع مدل های لوستر مسجد

سبک‌ها و مدل‌های متفاوتی برای تزیین و نورپردازی مسجد وجود دارد. از این مدل‌ها می‌توان به لوستر مسجد عثمانی، لوستر مسجد کریستالی، لوستر مسجد ال ای دی، لوستر مسجد مسلح و لوستر مسجد فانوسی اشاره کرد.

خرید لوستر مسجد به صورت آنلاین

به صورت معمول برای خرید این دسته از لوسترها باید به کارگاه‌های تولیدی مراجعه کرد. به این ترتیب، طراح از مسجد مورد نظر دیدن می‌کند و سپس با توجه به متراژ، مقدار دریافت نور طبیعی و سلیقه مشتری یک طرح زیبا را ارائه می دهد. اما در حال حاضر که خرید اینترنتی بسیار رواج پیدا کرده است، لوستر مسجد را نیز می‌توان به صورت آنلاین خریداری کرد. ایران لوستر، یک تولیدی و فروشگاه لوستر و تجهیزات نورپردازی بوده، که به صورت آنلاین و فیزیکی در حال ارائه خدمات به مشتریان خود است.

خریداران می‌توانند با ارائه چند عکس از زوایای مختلف مسجد، مدل های انتخابی و همچنین استفاده از مشاوره رایگان کارشناس طراحی و نورپردازی این مجموعه، یک خرید لذت بخش و ساده را تجربه کنند. ارسال سریع، ارائه مشاوره رایگان، امکان مرجوع یا تعویض کردن لوستر، وجود نصابان ماهر در اکثر شهرستان‌ها از خدمات این مجموعه است. خریداران می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، بازدید کاتالوگ، دریافت قیمت روز انواع لوستر، سفارش و خرید به سایت رسمی ایران لوستر مراجعه کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایران لوستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز