ماس وال انتخابی هنرمندانه در طراحی داخلی

دیوارهای سبز خزه‌ای به عنوان یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین طرح‌ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. مواد استفاده ‌شده در دیوارهای سبز خزه‌ای تا حد زیادی انعطاف‌پذیر است و افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خود و ایده‌های خلاقانه، طرح‌های جدیدی اجرا کنند.

به گزارش کاماپرس، دیوارهای خزه‌ای به عنوان نوعی از دیوارهای سبز شناخته می‌شوند که از خزه‌های تثبیت شده، زنده یا ترکیبی از هر دو ایجاد شده‌اند و استفاده از این دیوارها در فضاهای داخلی محل کار می‌تواند تا حد زیادی به سرزندگی و شادابی محیط کمک کند.

این گزارش به معرفی انواع سبک طراحی و اجرای دیوارهای خزه‌ای پرداخته است.

ساخت دیوار خزه‌­ای برای طراحی داخلی

دیوارهای خزه‌ای نوعی دیوار است که با استفاده از خزه‌های زنده، تثبیت‌شده یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شود. خزه طبیعی به عنوان عنصر اصلی در ساخت دیوار خزه ‌ای شناخته می‌شود و اصلی‌ترین مزیت‌ آن، شرایط نگهداری بسیار ساده و آسان است. افراد در صورت ساخت دیوار خزه‌ای، نیازی به فراهم کردن نور مناسب یا آبیاری آن ندارند و به همین دلیل این دیوارها قابلیت استفاده در فضاهای آپارتمانی و کوچک نیز دارند. در ساخت دیوار خزه‌ای باید در نظر داشت که تا حد امکان باید از برخورد اشیا و سطوح مختلف با آن اجتناب کرد.

راز آسمان پایتخت

دیوارهای خزه‌ای همچنین دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند و با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، امکان اجرا کردن طرح‌های جدید و خلاقانه را فراهم می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ساخت دیوار خزه‌ای، در طراحی لوگوها و برندهای کسب‌وکارهای مختلف است. همچنین می‌توان از دیوارهای خزه‌ای برای ساخت قاب عکس یا قاب تابلو نیز استفاده کرد. به طور کلی استفاده از دیوارهای خزه‌ای و ماس وال در طراحی داخلی به عنوان یک المان اصلی در ایجاد نشاط و شادابی فضا عمل می‌کند.

خزه­ های پرکاربرد در ساخت دیوار خزه­‌ای

ساخت دیوار خزه‌ای به دو صورت تثبیت شده و تثبیت نشده انجام می­شود. خزه‌های تثبیت نشده نوعی از خزه‌های زنده و طبیعی هستند که بدون هیچ فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. خزه توپی، تخت، مود، سایپرس و ریندر از انواع خزه‌هایی هستند که در طراحی دیوارهای تثبیت نشده کاربرد دارند. خزه‌های سایپرس با ظاهری شبیه به درخت کاج و رنگ لیمویی شناخته می‌شوند. خزه‌های توپی در ایران وجود ندارد و فقط به صورت پرورشی و از گلخانه‌ها قابل تهیه است. خزه‌های ریندر ماس به دلیل داشتن تنوع بیش از 12 رنگ، یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین انتخاب‌ها است. خزه‌های ریندر نیز به دلیل محدودیت‌های آب‌وهوایی در ایران رشد نمی‌کنند و فقط به شکل وارداتی به فروش می‌رسند. گیاهان تثبیت شده طیف بسیار متنوعی شامل برگ آرالیا، سرخس لیف لدر اکالیپتوس و پیچک را در اختیار افراد قرار می­دهد.

مراحل ساخت دیوار خزه‌­ای

دیوارهای خزه‌ای معمولا با دو روش اصلی مواد گیاهی پایه و پانل آماده ساخته می‌شود. در روش ساخت دیوار با خریدن مواد گیاهی پایه، ابتدا با در نظر گرفتن طرح، مواد اولیه شامل گیاهان تثبیت‌شده یا تثبیت‌نشده برای ساخت دیوار تهیه و در مرحله بعدی پنل ساخته می‌شود. پنل به عنوان بستری برای چسباندن خزه‌ها روی آن شناخته می‌شود. هیچ محدودیتی در انتخاب پنل‌های چوبی، آلومینیومی یا نمدی وجود ندارد. مواد اولیه و متریال اصلی با توجه به طرح مد نظر به بستر متصل شده و در پایان، پنل به دیوار وصل می‌شود. برای اتمام کار نیز قسمت‌های اضافی خزه‌ها بعد از نصب هرس می‌شود.

در روش پانل آماده، افراد می‌توانند متراژ دیوار مد نظر خود را ارائه دهند و سپس پنل آماده نصب را تحویل بگیرند. پنل‌های کوچک به راحتی قابلیت جابه‌جایی دارد و نصب آن‌ها راحت است؛ با این حال، پنل‌های بزرگ‌تر برای نصب نیاز به حساسیت و ظرافت بیشتری دارند.

بهترین محل برای نصب دیوار خزه‌­ای

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت دیوارهای خزه‌ای، عدم نیاز به زیرساخت‌های ویژه قبل از نصب و اجرا است. دیوارهای خزه‌ای به راحتی با انواع چسب‌های حرارتی روی سطوح پارکت، فلزی و شیشه‌ای نصب می‌شود. از دیوارهای خزه‌ای در دفاتر کار اداری یا دکوراسیون‌های هتل و لابی نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از محیط‌های کاری مانند آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و دفاتر هواپیمایی می‌توان از دیوارهای خزه‌ای برای جلوه بخشیدن به فضا استفاده کرد.

خرید دیوار خزه‌­ای از «بست ماس»

بست ماس به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی مرجع در زمینه فروش خزه و گیاهان تثبیت‌شده، فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرد. این مجموعه از سال 1397 به عنوان اولین تولید‌کننده محصولات تثبیت‌شده در ایران و دومین تولیدکننده در خاورمیانه شناخته می‌شود. بست ماس با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مواد اولیه ایتالیایی اقدام به تولید می‌کند و به همین دلیل محصولات این مجموعه ماندگاری بسیار بالایی دارند. در حال حاضر بیش از 19 نوع خزه و هشت نوع سرخس توسط این مجموعه تولید می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bestmoss.com/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز