محوطه سازی با محوریت فلاورباکس

گسترش زندگی آپارتمانی و کمبود فضا سبز از عواملی است که باعث کمرنگ شدن ارتباط انسان و طبیعت شده است. فلاورباکس‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان هستند و شرایط ایده‌آلی برای کاشت و رشد گیاه ایجاد می‌کنند. فلاورباکس‌ها به عنوان عضو ثابت در معماری سبز شناخته می‌شوند که علاوه بر قابلیت استفاده در فضا داخلی، در محوطه‌سازی نیز پرکاربرد هستند. قابلیت جابه‌جایی و قیمت اقتصادی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث محبوبیت محوطه‌ سازی با فلاورباکس شده‌اند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به شرح مزیت‌ها و راهنما محوطه سازی با فلاورباکس پرداخته است.

محوطه سازی با فلاورباکس - کاماپرس

ایده های محوطه سازی با فلاورباکس

فلاورباکس‌ها به عنوان یکی از عناصر اصلی در طراحی فضا سبز شناخته می‌شوند و در طراحی شهری نیز پرکاربرد هستند. محوطه سازی با فلاورباکس‌های دیواری یکی از پرطرفدارترین ایده‌ها برای اجرا است. از فلاورباکس‌های دیواری برای ساخت باغچه‌های عمودی و دیوار گیاهی استفاده می‌شود. فلاورباکس‌های دیواری با وزن سبک ساخته می‌شوند و برای نگهداری گیاهان ظریف و کوچک مناسب هستند.

محوطه‌ سازی با فلاورباکس‌های طبقاتی برای فضاهای کوچک و محدود توصیه می‌شود. فلاورباکس‌های پله‌ای با اشغال فضا کم، امکان کاشت تعداد بیشتری از گیاه را فراهم می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

فلاورباکس ایستاده در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و به همین دلیل در محوطه سازی پرطرفدار هستند. بدنه فلاورباکس ایستاده در زمین قرار می‌گیرد و کاربرد گسترده‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.

محوطه سازی با فلاورباکس - کاماپرس

مزیت محوطه سازی با فلاورباکس

فلاورباکس یک جایگزین ایده‌آل برای باغچه‌های سنتی است که شرایط مناسبی برای رشد گل و گیاه فراهم می‌کند. باغچه‌های سنتی ثابت هستند و در صورت تغییر دکوراسیون به زیرساخت‌های آن‌ها آسیب وارد می‌شود. در مقابل فلاورباکس‌ها به دلیل داشتن قابلیت جابه‌جایی، در تغییرات دکوراسیون انعطاف‌پذیر هستند. استفاده از فلاورباکس‌ها برای محیط‌های کوچکی که امکان ساخت باغچه وجود ندارد، پیشنهاد می‌شود.

فلاورباکس در معماری سبز نقش پررنگی در ساخت تراس گاردن و روف گاردن دارد. با توجه به این که در روف گاردن بستر مناسب برای کاشت گیاه وجود ندارد، فلاورباکس به عنوان بهترین بستر جایگزین برای کاشت گیاه مطرح می‌شود.

محوطه سازی با فلاورباکس - کاماپرس

مهم ترین نکات قبل از محوطه سازی فلاورباکس

در معماری سبز نیازها و شرایط نگهداری از گیاه در اولویت است و باید فلاورباکس را با در نظر داشتن این ملاک‌ها انتخاب کرد. فلاورباکس‌های حرفه‌ای ‌به خوبی زهکشی شده‌اند، ولی بعضی از مدل‌ها راهی برای خروجی آب ندارند. زهکشی نامناسب می‌تواند ریشه گیاه را غرقاب کند. به همین دلیل لازم است که قبل از خرید فلاورباکس زهشکی آن بررسی شود.

رنگ فلاورباکس یکی از تاثیرگذارترین عوامل محوطه‌ سازی است و اکثر افراد رنگ‌های خنثی را ترجیح می‌دهند، زیرا باعث تمرکز و توجه بیشتر به گیاه می‌شود. انتخاب جنس فلاورباکس متناسب با شرایط آب‌وهوایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که افراد باید قبل از خرید در نظر داشته باشند تا در طول زمان دوام خوبی داشته باشد.

محوطه سازی با فلاورباکس - کاماپرس

جنس فلاورباکس

نوع متریالی فلاورباکس نقش اساسی در ایجاد هارمونی با سایر عناصر محیط دارد. فلاورباکس‌ها در انواع چوبی، بتنی، فلزی، شیشه‌ای و سنگی تولید می‎‌شوند.

فلاورباکس چوبی جلوه زیبا و طبیعی در محیط ایجاد می‌کند و هارمونی مناسبی با فضا سبز به وجود می‌آورد. با وجود ظاهر زیبا فلاورباکس چوبی نسبت به سایر مدل‌ها، دوام و مقاومت کم در طی زمان از بزرگ‌ترین معایب آن محسوب می‌شود.

جنبه زیباشناختی و عمر بالا فلاورباکس سنگی باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد؛ ا این وجود میزان نفوذپذیری کم فلاورباکس سنگی باعث کاهش جریان هوا و رشد کمتر گیاه می‌شود. محوطه سازی با فلاورباکس پلاستیکی به دلیل وزن کم و دوام بالا به میزان زیادی رواج دارد. البته فلاورباکس‌های پلاستیکی زیبایی چندانی ندارند. فلاورباکس‌های فایبرگلاس یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها هستند که علاوه بر مقاومت زیاد، وزن سبک‌تری از باکس‌های فلزی دارند. فلاورباکس‌های فایبرگلاس باید حتما کشو تخلیه برای خروج آب داشته باشند.

فلاورباکس بتنی در محوطه سازی فضای سبز شهری بسیار پرکاربرد است و مقاومت بسیار زیادی دارد. فلاورباکس فلزی از ورقه‌های گالوانیزه ساخته می‌شود و سطح آن با رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شود و به دلیل تنوع رنگ محبوبیت بسیاری دارد. فلاورباکس‌های فلزی به دلیل مقاومت بالا و قیمت اقتصادی پرفروش هستند.

محوطه سازی با فلاورباکس - کاماپرس

محوطه سازی با فلاور باکس با “ایده سبز”

ایده سبز به عنوان مجری، طراح و متخصص فضا سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضا سبز تعداد زیادی از پروژه‌های موفقیت‌آمیز را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. ایده سبز به صورت تخصصی در انواع سبک‌های محوطه‌ سازی با فلاورباکس تخصص دارد و همچنین به عنوان تامین‌کننده فلاورباکس فعالیت می‌کند. افراد می‌توانند از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه از مشاوره‌های تخصصی در زمینه تهیه فلاورباکس مناسب و پیاده‌سازی آن استفاده کنند.

افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایده سبز می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس https://idehsabz.co/ مراجعه کنند و یا با شماره‌های 09126494926 و 02177245295 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز