دلار ارزان شد / کاهش نرخ ارز ادامه می یابد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نرخ دلار آمریکا در بازار روز گذشته مجددا به کانال پایین‌تر برگشت. کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر کف و سقف تقریبی دلار در نیمه نخست کانال ۶۰ هزار تومانی و مرز کانال‌های ۶۲ و ۶۳ هزار تومانی است.

به گزارش کاماپرس، بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای اخیر قیمت دلار آزاد در حال رفت و برگشت میان کانال‌های ۶۰، ۶۱ و ۶۲ هزار تومانی بوده است و ورود و خروج معامله‌گران به بازار در کنار قدرت‌نمایی اخبار در حال نرخ ارز را تحث تاثیر قرار داده است.

در روز گذشته بازار ارز تهران شاهد تابلوهای قرمز بود. پس از اصلاح نرخ صورت گرفته و رشد نرخ‌ها در بازار روز سه‌شنبه، روند بازار در روز گذشته (چهارشنبه) مجددا کاهشی شد. در این شرایط به‌ نظر می‌رسد دلار در روز سه‌شنبه سقف مقاومت جدید خود را محک زده است.

در حال حاضر سیگنال‌های موجود در اخبار به نفع بازارساز بوده و اخباری مانند گشایش‌های ارزی جدید، احتمال تداوم یافتن مذاکرات با غرب و آمار و ارقام منتشر شده در رابطه با میزان فروش نفت کشور در ماه‌های اخیر، از مواردی است که در کنترل انتظارات تورمی به بازارساز کمک می‌کند. حالا باید منتظر ماند و دید بانک مرکزی با توجه به ذخایر ارزی خود مایل است به بازار ثبات ببخشد یا تمایل دارد روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد.

دلار ارزان شد / کاهش نرخ ارز ادامه می یابد؟-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار و یورو به کجا رسید؟

روند نرخ شاخص‌های ارزی در روز گذشته (چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه) در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز سه‌شنبه با رشد قیمت هزار و 550 تومانی به نیمه کانال 62 هزار تومانی رسیده بود، در بازار صبح روز گذشته با افت قیمتی حدود 500 تومانی رو به رو شده و فعالیت خود را در مرز کانال‌های 61 و 62 هزار تومان آغاز کرد.

با ادامه روند کاهشی نرخ دلار در بازار دیروز، آخرین نرخ نقدی بازار با اختلافی 800 تومانی نسبت به نرخ روز قبل در رقم 61 هزار و 750 تومان ثبت شد. در این شرایط روند کاهشی ارز‌های دیگر بازار مانند یورو و پوند از دلار شدید‌تر بود. قیمت هر برگ اسکناس یورو در عصر روز گذشته حدود هزار و 150 تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین بود  و در رقم 66 هزار و 150 تومان خرید و فروش شد. پوند نیز با افت قیمتی هزار و 300 تومانی مواجه شده و در رقم 77 هزار و 400 تومان به فروش رسید.

چرا طلا ارزان شد؟

به نقل از دنیای اقتصاد، در روز گذشته افت نرخ ارز بر قیمت شاخص‌های طلایی را نیز تاثیر گذاشت. در عصر روز گذشته، هر قطعه سکه طلا طرح جدید با کاهش قیمت یک میلیون و 300 هزار تومانی در رقم 41 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. این افت قیمت مستقیما به‌دلیل افت نرخ شاخص‌های تشکیل‌دهنده نرخ سکه طلا اتفاق افتاده است. بهای جهانی فلز طلا و همچنین نرخ دلار آزاد در روز گذشته روند کاهشی داشت. همچنین قیمت نیم و ربع سکه نیز در روز گذشته 600 و 200 هزار تومان افت نرخ داشت و به ترتیب در ارقام 24 میلیون تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله شدند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز