پایتخت 7 به سه شرط در جذب مخاطبان موفق می‌شود

تور لحظه آخری-کاماپرس

اگر در مورد ادامه پیدا کردن سریال پایتخت و ساخت پایتخت 7 نظرسنجی گسترده ای از مردم برگزار شود با وجود آن که سریال نون خ هم به رقیب قدری برای پایتختی ها تبدیل شده، قطعا اغلب مردم به تداوم تولید پایتخت نظر می دهند.

به گزارش کاماپرس،فصل ششم سریال پایتخت با پخش 2 قسمت باقیمانده از این سریال به پایان رسید و با توجه به محبوبیت فوق العاده این سریال به نظر نمی رسد ماجراهای آن به همینجا ختم شود. با این شرایط  تولید پایتخت 7 یک احتمال جدی است اما برای جذاب شدن فصل هفتم این سریال باید به برخی نکات توجه کرد. روزنامه هفت صبح نکاتی که باید مدنظر تولیدکنندگان و دست اندرکاران پایتخت قرار گیرد را در یک گزارش جمع بندی کرده است که در ادامه گزیده ای از این گزارش را می خوانید.

1. بازگرداندن اعتماد از دست رفته

نخستین چالشی که پایتخت با آن روبروست به دست آوردن اعتماد کامل مسئولان و مخاطبان است. بی‌اعتمادی مسئولان تلویزیون را می توان در نحوه پخش دو قسمت باقیمانده پایتخت ۶ دید.

قسمتهای ابتدایی به بهانه اینکه خلاصه است با سانسور روی آنتن رفت و در حالی که قرار بود باکس اصلی پخش در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه به دو قسمت پایانی پایتخت 6 داده شود اما در لحظه آخر تصمیم عوض شد و این دو قسمت در ساعت ۱۹ و ۳۰ روی آنتن رفت. از آنطرف کیفیت دو قسمت پایانی هم وزن نام پایتخت نبود و حالا یکی از چالش‌های سازندگان برای فصل بعدی یعنی پایتخت7 بالا بردن کیفیت و به دست آوردن رضایت حداکثری مخاطبان است است.

راز آسمان پایتخت

اخبار پربازدید امروز:

2. تغییرهای شخصیتی در بازیگران اصلی

سیروس مقدم کارگردان این سریال در دو قسمت باقیمانده از فصل 6 ،  قصه‌های همسو با ارزش ها و ایده‌آل‌های تحویل تلویزیون داد. شخصیت‌های نقی و ارسطو تبدیل به آدم‌های صادق، خانواده دوست و محترم شدند. رحمت ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. بهتاش از یک جوان پر شر و شور و نه چندان مودب تبدیل به انسانی شد که برای خانواده حاضر است از آرزوهای خود بگذرد.

این تحول انتقادات در مورد شخصیت های پایتخت را کاهش می دهد اما با اصول دراماتیک همیشگی پایتخت همخوان نیست.

3. محتوای پایتخت 7 باید چگونه باشد؟

اسم پایتخت برای همه مردم یادآور سریالی است که مفاهیم با ارزش را از دل یک داستان کمدی و شخصیت‌های معمولی انتقال می‌دهد. برای مثال چه کسی باور می کرد مسئله داعش و مدافعان حرم تا این اندازه جذاب در این سریال کمدی به نمایش درآید؟

حالا هم از پایتخت انتظار می‌رود ارزش‌ها را با زبان مخصوص خود منتقل کند. این سریال در فصل ۶ شیوه ای دیگر برگزید و نقدهای اجتماعی – خانوادگی را با زبانی غیر از زبان خود مطرح کرد که از همین ناحیه هم ضربه خورد. جالب آنکه سریالی چون نون خ از شوخی های پالایش شده و آنچه برگ برنده پایتخت بود، بهره برده و موفق شد. بازگشت پایتخت به مسیری که خودش بنا کرده این سریال را بار دیگر به اوج خواهد رساند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز