مهارت های نرم برای کودکان ؛ پیشنهاد کتاب

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بیشتر افراد موفق، کسانی هستند که به مهارت‌های نرم مجهز هستند؛ یعنی توانایی بالایی در اموری مانند حل مساله و مدیریت ارتباطات اجتماعی دارند.

به گزارش کاماپرس، نانسی آرمسترانگ ملسر در کتاب «مهارت‌های نرم برای کودکان» سعی دارد تا نشان دهد که فرزندان ما در مدرسه، خانه و حتی فضای مجازی به چه مهارت‌هایی نیاز دارند. خواندن این کتاب برای تمام والدین و مربیانی که نگران آینده کودکان هستند ضروری است. پیش از معرفی کتاب، بهتر است نویسنده آن را بشناسیم؛ کسی که در نقش‌های مادر، معلم و استاد دانشگاه دارای تجربه‌های ارزشمندی است و این کتاب چکیده سال‌های کلنجار رفتن با چالش‌های مختلف در این سه نقش است. نانسی با 29 سال سابقه، استاد و یکی از مدیران دانشگاه بال استیت، در ایالت ایندیانای آمریکا است. او یک فرزند پسر بیست و یک ساله دارد. نانسی مدرک دکترای خود را در رشته آموزش ابتدایی و روان‌شناسی آموزشی دریافت کرده است.

مهارت های نرم چه تفاوتی با مهارت های سخت دارند؟

نویسنده در مقدمه به خوبی تفاوت مهارت‌های نرم و سخت را با یکدیگر تشریح کرده است؛ مهارت‌های نرم، مهارت‌هایی هستند که به فرد کمک می‌کنند با دیگران کنار بیاید، با رفتار حرفه‌ای برای آینده آماده شود و توانایی انعطاف‌پذیری و تصمیم‌گیری خوب داشته باشد. اندازه‌گیری این مهارت‌ها اغلب دشوار است، اما برای موفقیت شغلی آینده فرد مهم‌اند. مهارت‌های سخت، مهارت‌هایی هستند که فرد در برنامه درسی مدرسه می‌آموزد. این موارد شامل موضوعات قابل اندازه‌گیری است که در نقشه یا محدوده و زنجیره برنامه درسی یافت می‌شود؛ مانند توانایی درک مطالب خوانده شده، داشتن مهارت‌های محاسباتی در ریاضیات، آگاهی از عملکرد دولت و تصمیم‌گیری برای تندرستی و سلامت زیستن. آن‌ها روزانه آموزش داده می‌شوند، آزمایش و ارزیابی می‌شوند و دانش‌آموزان برای تمرین این مهارت‌ها، تکالیف خانگی دریافت می‌کنند. مهارت‌های سخت بر آزمون‌های استاندارد تمرکز دارند و برای تعیین موفقیت فرد در مدرسه و پذیرش در دانشگاه اندازه‌گیری می‌شوند. به مهارت‌های سخت نمره می‌دهند و معدل این نمرات در زندگی دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چرا مهارت‌های نرم در زندگی کودکان مهم هستند؟

توانایی برقراری ارتباط با دیگران، مسئولیت‌پذیری و کار گروهی از ویژگی‌های مهم موفقیت در آینده‌اند. همچنین، داشتن نگرش مثبت، خویشتن‌داری و داشتن انگیزه برای انجام بهترین کار نیز برای دستیابی به اهداف حیاتی و مهم است. مهارت‌های نرم توانایی کار کردن با دیگران و حفظ خونسردی با مهارت‌های سخت داشتن دانش و توانایی انجام کار به شکل درست، دست در دست هم دارند. از آنجایی که کارفرمایان به دنبال متقاضیان شغل می‌گردند، باید بدانند برای انجام کار چه کسی مهار‌های سخت و همچنین چه کسی مهارت‌های نرم دارد. دانستن این‌که فردی هر دو دسته از مهارت‌ها را دارد به این معنی است که فرد به خوبی در مورد هر دو محور، هم از نظر اطلاعات و هم در گرایش‌ها، آموزش دیده است.

کتاب «مهارت‌های نرم برای کودکان» در 14 فصل به معرفی مهارت‌هایی می‌پردازد که به نظر نویسنده، از اهمیت بالایی در زندگی کودکان برخوردارند. مهارت‌های ارتباطی، کار گروهی، آداب معاشرت، احترام گذاشتن، همدلی، خویشتن‌داری و متانت، مسئولیت‌پذیری، انگیزه، تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری، پای‌بندی اخلاقی، سازمان‌دهی، مدیریت زمان، تعادل و در نهایت نگرش مثبت، 14 مهارتی هستند که هر یک در فصلی مستقل شرح داده شده‌اند.

نویسنده در هر فصل، پس از معرفی یک مهارت و اهمیت آن، به نقش مربیان و والدین در ارتقای آن مهارت پرداخته است. در ادامه به نحوه یادگیری آن مهارت در فضای مجازی اشاره شده است. هر فصل با مروری بر نکات کلیدی به پایان می‌رسد.

موسسه فرهنگی دکسا، «مهارت‌های نرم برای کودکان» را به عنوان یکی از کتاب‌های مجموعۀ «مهارت‌های نرم» در روزهای اخیر به چاپ رسانده است. این کتاب توسط مریم معیرزاده ترجمه و توسط محمد کشوری ویراستاری شده است. چاپ اول کتاب «مهارت‌های نرم برای کودکان» در هزار نسخه و 206 صفحه‌ای و با قیمت 195 هزار تومان راهی بازار نشر شده است. کاربران می‌توانند این کتاب را از سایت‌های 30بوک، ایران‌کتاب، شهرکتاب آنلاین، دیجی‌کالا و باهوک سفارش دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : 30بوکایران کتابدکسادیجی کالاشهرکتاب آنلاین
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز