پیشنهاد کتاب ؛ عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند

جالب است که بسیاری از لذتبخش‌ترین امور در زندگی روزمرۀ ما، برای سلامتی‌مان ضرر دارند. به عنوان مثال شیرینی و چربی که به ذائقه بسیاری از مردم خوش می‌آید برای سلامت جسم‌شان مضر است.

به گزارش کاماپرس، رسیدن به عادت‌های سالم و حفظ آن‌ها از سخت‌ترین تصمیم‌هایی است که هر یک از ما در زندگی‌اش می‌گیرد. دکتر داینا لی‌باگلی که استاد دانشگاه دالاهو در کانادا است، در کتاب «عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند»، با استفاده از آموزه‌های یکی از معتبرترین رویکردهای روانشناختی، یعنی پذیرش و تعهد به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه عادت‌های سالم را بپذیرد و به آن‌ها متعهد بماند.

این کتاب در 3 بخش و 8 فصل ضمن همراهی گام به گام با مخاطب برای رسیدن به الگوهای رفتاری صحیح در زندگی روزمره، بر نکات مهم و ارزشمندی نیز تاکید می‌کند. برای مثال در فصل هشتم که یکی از خواندنی‌ترین فصل‌های این کتاب است، پس از عنوان «پزشکان ترجیح می‌دهند چگونه بمیرند؟» بر موضوع «کیفیت زندگی» تاکید شده است.

لی‌باگلی در این فصل نوشته است: «بسیاری از پزشکان، وقتی به یک بیماری مرگبار مواجه می‌شوند، هیچ‌کدام از درمان‌هایی را که برای طولانی‌تر کردن عمر استفاده می‌شوند، انتخاب نمی‌کنند. در حالی‌که آن‌ها، در اکثر موارد، این درمانها را بدون هیچ تردیدی برای بیماران خود تجویز می‌کرده‌اند. به جای آن، اکثر آن‌ها تصمیم می‌گیرند که به خانه برگردند تا در میان اعضای خانواده خود از دنیا بروند. این نشان می‌دهد هنگامی که پزشکان به یک بیماری مرگبار مبتلا می‌شوند، بسیاری از آنان کیفیت زندگی را به کمیت زندگی (یعنی به عمر طولانی‌تر) ترجیح می‌دهند. در مقابل بسیاری از آن‌ها عکس این کار را برای بیماران خود پیشنهاد می‌کنند، و بر افزایش کمیت زندگی تاکید بیشتری می‌کنند، تا بهبود کیفیت زندگی آن‌ها.»

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

کتاب عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند، توسط فریبا زرانی، پیمان رضایی‌مرام، فاطمه ناجیان‌تبریز و محمدرضا داوی ترجمه و به همت موسسه فرهنگی دُکسا در هزار نسخه زیر چاپ رفته است. این کتاب 236 صفحه‌ای که از مجموعه کتاب‌های «امکان» موسسه دکسا است با قیمت 225 هزار تومان در آخرین روزهای سال 1402 راهی بازار کتاب شد.

انتهای پیام

مرتبط با : دکسا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز